افزایش 9 درصدی پروازهای داخلی در ایام نوروز
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شركت فرودگاههای كشور،' محمود رسولی نژاد ' رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شركت فرودگاههای كشور گفت: در 10 روز گذشته بیش از 11 هزار و 644 پرواز در فرودگاههای مختلف كشور انجام شده كه از این تعداد 4 هزار و 622 پرواز داخلی، 4 هزار 582 پرواز عبوری و بیش از 2 هزار و 219 پرواز بین المللی بوده است.

وی افزود:بر همین اساس تعداد پروازهای داخلی در ایام نوروز امسال در مقایسه با سال گذشته 9 درصد و تعداد پروازهای عبوری 7/9 دهم درصد رشد داشته است.

مدیر عامل شركت فرودگاههای كشور از افزایش قابل توجه متوسط پرواز روزانه در شماری از فرودگاههای مهم كشور در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: در این ایام، متوسط پروازهای روزانه در فرودگاه امام خمینی (ره) از 110 پرواز به 140 پرواز، در فرودگاه مهرآباد از 260 پرواز به 320 پرواز، در فرودگاه مشهد از 100 پرواز به 140 پرواز و در فرودگاه كیش از 60 پرواز به 100 پرواز افزایش یافت.

رسولی نژاد همچنین با اشاره به كاهش ناچیز تعداد پروازهای بین المللی در ایام نوروز، این موضوع را ناشی از استقبال مسافران از جاذبه های گردشگری و اماكن زیارتی، سیاحتی و تفریحی داخل كشور دانست و اظهارداشت: نوروز 91 شاهد بیشترین پروازهای داخلی به مشهد مقدس و كیش و شیراز بوده ایم .

وی گفت: بیشترین پروازهای بین المللی نوروز امسال را هم پروازهای عتبات عالیات تشكیل داده است كه شركتهای هواپیمایی داخلی و خارجی انجام آن را بر عهده دارند.

مدیر عامل شركت فرودگاههای كشور افزود: در این ایام حدود 190 پرواز به عتبات عالیات در عراق انجام شد كه بیش از 50 درصد آن را شركتهای هواپیمایی داخلی و بقیه شركتهای هواپیمایی عراقی انجام دادند.

رسولی نژاد همچنین ایمنی را مهمترین اولویت صنعت فرودگاهی و هوانوردی دانست و با اشاره به تاخیر برخی پروازهای داخلی و خارجی در نخستین روزهای سال جدید گفت: این تاخیر ها ناشی از شرایط نامناسب آب و هوایی در برخی مناطق داخلی و خارج از كشور بود كه به محض بر طرف شدن این مشكل تمامی مسافران در اسرع وقت با پروازهای جایگزین جابجا و به مقصدهای تعیین شده منتقل شدند.

اقتصام **1933**





:: برچسب‌ها: مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: