واكنش جالب تاجیك ها به حضور احمدی نژاد در جشن جهانی نوروز
نوشته شده توسط : sadis

پاسخ شهروندان تاجیكی به این سئوال بر خلاف انتظار تهیه كنندگان رادیوی مذكور كه از هر فرصتی برای سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی استفاده می كنند ، جالب و در خور توجه بود.

امید قربانف كه خود را شنونده این رادیو معرفی كرد ، گفت كه حضور 'محمود احمدی نژاد'رییس جمهوری اسلامی ایران در جشن جهانی نوروز تاجیكستان، وجهه مراسم را در سطح جهان ارتقا داد.

رستم قابلف هم به این رادیو گفت : ضمن خوشامدگویی به احمدی نژاد، به باراك اوباما رییس جمهور آمریكا می گویم ؛ نگران نباش سفر رییس جمهور ایران به دوشنبه به انرژی هسته ای ربط ندارد بلكه ایشان برای شركت در جشن جهانی نوروز و جشن نیاكان فارس زبانان به این كشور سفر كرده است.

كریمف هم در پاسخ به سئوال مجری رادیو اظهار داشت ، كه 'شیر نر' به تاجیكستان آمده است . خداوند این شیر را برای همه ما زنده نگه دارد.

یكی دیگر از شهروندان تاجیك كه خود را نجم الدین اف معرفی كرد ، گفت كه چو ایران نباشد تن من مباد در این مرز و بوم زنده یك تن مباد .

شرف الدین هم به این رادیو گفت كه تشریف فرمایی میهمانان عالیقدر ایرانی را به سرزمین تاجیكستان خیر مقدم می گویم و برای مردم ایران آرزوی خوشبختی و سعادت می كنم.

ابومسلم از شهروندان مقیم مرو ، هم ضمن خوش آمدی گویی به رییس جمهور ایران خطاب به ایشان گفت ، آقای احمدی نژاد به ایران شرقی خوش آمدید و نوروزتان مبارك باد. از شما درخواست می كنم مساله خط لوله انتقال گاز ایران به چین و سپس افغانستان و تاجیكستان را مورد بررسی قرار دهید.

یكی از ساكنان 'قرغان تپه' هم كه دلبر نام داشت ، رییس جمهوری اسلامی ایران را انسانی بسیار خوب توصیف كرد و اظهار داشت ؛ ما نیز مانند ایرانی ها به او افتخار می كنیم زیرا او یك ایرانی اصیل و آزاده است.

شنونده دیگری كه رستم نام داشت، ضمن تبریك عید نوروز به تمام تاجیك ها، ایرانی ها و افغان ها، گفت :به نظر من ایران با عرضه گاز به كشورهای دوست و برادر، علاوه بر حمایت از مردم این كشورها، می تواند زمینه همدلی بیشتر میان این ملل را فراهم كند.

شهرت رحیم اف ، رییس جمهوری اسلامی ایران را از بهترین شخصیت های عالم معرفی كرد و گفت كه وقتی (احمدی نژاد) سخنرانی می كند انسان از بیاناتش لذت می برد.

سومین جشن جهانی نوروز صبح امروز (یكشنبه) با حضور روسای جمهوری ایران، تاجیكستان ، افغانستان و پاكستان در كاخ 'سامان' شهر دوشنبه آغاز شد.

رییس جمهوری اسلامی ایران، در این نشست برگزاری جشن نوروز را گامی موثر در تحكیم مناسبات فرهنگی و افزایش امنیت سایر كشورهای دنیا دانست و گفت : پیام جهانی نوروز پیام همبستگی ملل برای عشق و صلح جهانی است.

آساق**ه.ص**1558





:: برچسب‌ها: شب ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: