ششم فروردین در آینه تاریخ معاصر
نوشته شده توسط : sadis

6 فروردین 1367

عملیات بیت المقدس 4 با رمز 'یا اباعبداللَّه الحسین'(ع) به منظور پاسخگویی به تجاوز و شرارت‏های خصم جنایتكار در حمله به مناطق مسكونی و نیز به دادخواهی شهدای مظلوم شهرها و روستاهای كردنشینِ عراق از جمله حلبچه و با هدف آزادسازی بخشی از ارتفاعات سلیمانیه عراق در منطقه عملیاتی دربندیخان انجام گرفت.

6 فروردین 1358

وزارت امورخارجه ایران قرارداد مصر و رژیم صهیونیستی را سبب تثبیت این رژیم دانست و آن را محكوم كرد.

6 فروردین 1358

مردم ایران علیه امضای پیمان كمپ دیوید ( صلح میان مصرو رژیم صهیونیستی ) در تظاهراتی تاریخی شركت كردند و خشم و انزجار خود را نسبت به مفاد این پیمان به نمایش گذاردند .

6 فروردین 1358

دهها نفر از دانشجویان عرب مقیم ایران در اعتراض به انعقاد پیمان كمپ دیوید، در مقابل سفارت مصر در تهران تجمع كردند.

6 فروردین 1357

رادیو لندن ضمن اشاره به سفر 'فردریك مولی' وزیر دفاع انگلیس به تهران اعلام كرد وی با‌ 'ازهاری' رییس ستاد ارتش ایران و ژنرال 'عظیمی' وزیر جنگ و سایر فرماندهان نظامی ایران ملاقات و راجع به فروش تانكهای چیفتن و سایر ادوات نظامی انگلیسی و همچنین آموزش واحدهای نظامی ایران در انگلستان با آنان مذاكره كرده است.

6 فروردین 1354

بدنبال انعقاد پیمان الجزیره میان ایران و عراق، 'هویدا' نخست وزیر ایران، در راس هیاتی عازم بغداد شد. در این بازدید رسمی هویدا این سال را سال بروز تحولات مثبت در روابط دو كشور خواند و در ملاقات با صدام حسین رییس جمهوری عراق، پیام دوستی محمدرضا پهلوی را به وی تسلیم داشت.

6 فروردین 1341

'ژاكلین كندی'‌، همسر رییس جمهور آمریكا هنگام بازگشت از سفر هند و پاكستان در فرودگاه مهرآباد به مدت یك ساعت توقف كرد. وی از سوی 'فاطمه پهلوی'‌، 'علی امینی'‌، 'اردشیر زاهدی' و سفیر امریكا در تهران مورد استقبال قرار گرفت‌.

6 فروردین 1331

دكتر قاسم غنی، پزشك ، ادیب و نویسنده توانایی ایرانی در آمریكا درگذشت. او چندین بار نماینده مجلس شورای ملی و دو بار هم وزیر بهداری و فرهنگ بود دكتر غنی با محمد قزوینی در تصحیح دیوان حافظ و با محمدعلی فروغی در تصحیح رباعیات خیام همكاری داشت.

6 فروردین 1329

'محمدظاهر شاه'، پادشاه افغانستان در راس هیاتی از مقامهای بلندپایه این كشور وارد تهران شد.

6 فروردین 1325

'آندره گرومیكو' نماینده شوروی در سازمان ملل در پاسخ به تهدیدات 'ترومن' رییس جمهور آمریكا گفت‌: خروج نظامیان روسی از ایران تدریجا صورت خواهد گرفت و نیازی به تشكیل شورای امنیت نیست‌.

6 فروردین 1298

ژنرال 'استراسلسكی' از فرماندهان قزاق، به همراه نیروهای تحت فرمان خود وارد گیلان شد تا رشت را از تصرف نیروهای جنگلی خارج سازد.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: نشان , سبز , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: