نوروز راهی برای توسعه و تقویت روابط ملت‌های صلح‌ طلب است
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، 'محمد عباسی' در گفت‌وگو با سایت جهانی نوروز به برگزاری هر ساله این جشن در یكی از كشورهای حوزه تمدن نوروز اشاره كرد و افزود: نوروز یك رخداد طبیعی است كه آثاری از خلقت خداوند را به بندگان نشان می‌دهد و از سویی، صاحبان فكر و خرد را وادار به فكر كردن درباره خلقت و معاد می‌كند و در نهایت منجر به طراوت و شادابی در زندگی می‌شود.

وی بر ضرورت توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب درخصوص گسترش فرهنگ نوروز تاكید كرد و گفت: اینكه همه ساله نوروز را كه معنا و مفاهیم كاملا انسانی دارد جشن می‌گیریم، در واقع بدنبال گسترش پیام عزت خلقت انسان كه همان صلح و دوستی است، هستیم. ضمن آنكه به دنیای استكبار نشان دهیم ملت‌های مسلمان همیشه به دنبال صلح در تمام دنیا بوده و هستند.

عباسی افزود: جشن‌های نوروز می‌تواند نوید بخش طراوت و تازگی و شادابی برای جهان و گسترش همه خوبی‌ها باشد.

وی ادامه داد: كشورهای حوزه تمدنی نوروز باید نوروز را موضوع مدرن دنیا قرار دهند و بگونه‌ایی عمل كنند كه در مناسبت‌های جهانی همه دنیا خود را آماده قدم گذاشتن به سمت خوبی‌ها كنند.

وزیر ورزش و جوانان یادآورشد: شادابی مربوط به جشن‌های نوروز را باید نوید بخش حضور حضرت صاحب عصر بدانیم كه در آن عصر همه خوبی‌ها آغاز و همه بدی‌ها كنار زده می‌شود.

عباسی مهمترین پیام نوروز برای ملت‌ها را 'اراده مصمم و جدید برای نو شدن برای رفع همه كاستی‌ها و خانه ‌تكانی دل' بیان كرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با ثبت جهانی نوروز در سازمان ملل متحد توانست اقدام مهمی در جهت حفظ آیین و رسوم نوروز انجام دهد.

وزیر ورزش و جوانان درباره ماندگاری آیین و رسوم نوروز در میان اقوام ایرانی نیز افزود: خوشبختانه تاكنون اقدامات فرهنگی بسیاری در راستای ترویج فرهنگ و آیین نوروز انجام داده‌ایم اما این اقدامات كافی نیست زیرا جمهوری اسلامی ایران دارای فرهنگ غنی است و باید تلاش كرد این آیین‌ها بیش از پیش حفظ شود.

سیام ** 2023 ** 1071





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , نشان , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: