تقاضای نقره در بازارهای جهانی رو به رشد است
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، میزان استفاده از نقره در آغاز سال جاری ركورد زد و بهترین شروع خود در سال جدید را در طول سه دهه اخیر تجربه كرد.

توجه سرمایه گذاران به نقره، مازاد عرضه این فلز را كاهش می دهد و موجب افزایش استفاده از آن در همه صنایع از صفحه های خورشیدی گرفته تا باطری ها می شود.

موسسه 'باركلیز كپیتال' پیش بینی كرد، امسال كارخانجات تولیدی 15 هزار و 415 تن نقره استفاده خواهند كرد كه 5/2 درصد بیشتر از سال 2011 است و موجب كاهش عرضه به میزان 41 درصد یا سه هزار و 297 تن خواهند شد.

'مورگان استنلی' یك شركت بین المللی ارایه دهنده خدمات مالی، نیز پیش بینی كرد، سرمایه گذاران احتمالا امسال دو هزار تن نقره از طریق صندوقهای سرمایه گذاری مشترك خریداری می كنند.

سال گذشته، سرمایه گذاران یك هزار و 300 تن نقره از طریق صندوقهای سرمایه گذاری مشترك فروخته بودند.

بلومبرگ با استفاده از نقطه نظرات 13 تحلیلگر، پیش بینی كرد، قیمت نقره در سه ماهه چهارم سال 2012 به طور متوسط 37 دلار و 50 سنت در هر اونس خواهد بود كه 12 درصد بیشتر از قیمت كنونی آن است.

همزمان با این كه بانك جهانی و صندوق بین المللی پول، نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال 2012 را كمتر از برآورد قبلی خود تخمین زدند، بهای نقره كه در ماه دسامبر به حداقل مقدار خود در 11 ماه اخیر رسیده بود، 24 درصد افزایش یافت و وارد وضعیتی شد كه بازار انتظار افزایش قیمت آن را داشت.

اقتصام**1063/1594





:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: