مسابقه كتابخوانی شهید مطهری در بیروت
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا از بیروت، در این مسابقه كتاب خوانی كه از دو ماه قبل اطلاع رسانی شد، كتابی با عنوان 'قدوة الشباب' متضمن كتاب سیرة النبی شهید مطهری و سخنانی از حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری پیرامون وحدت اسلامی ،توسط این نمایندگی و بسیج تربیتی حزب الله تهیه و به عنوان محور مسابقه در سطح دبیرستان های بیروت توزیع شد. در همین راستا جلسات توضیح و تبیین مطالب كتاب و پاسخگویی به سوالات دانش آموزان برگزار و روز چهارشنبه امتحان كتبی آن با حضور بیش از 500 داوطلب دختر و پسر برگزار شد .

در این مراسم سید محمد حسین رئیس زاده رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشكر از شركت كنندگان در مسابقه و نیز تشكر از همكاری بسیج تربیتی حزب الله طی سخنان كوتاهی با اشاره به مسابقات متعدد كتاب خوانی شهید مطهری كه توسط این نمایندگی در سطوح معلمین ، دانشجویان و دانش آموزان برگزار شد گفت: هدف از برگزاری این مسابقات ترویج كتاب خوانی و نشر و گسترش افكار و ارزش های اسلامی است.

وی با اشاره به شخصیت علمی شهید مطهری افزود: آثار آن شهید بزرگوار متكی بر مبانی اصیل اسلامی است و از ویژگی معاصربودن ، عقلانیت و اتقان برخوردار است و پاسخگوی افكار و شبهاتی است كه علیه ارزش های اسلامی توسط معاندین مطرح شده است .

رایزن فرهنگی ایران افزود: جهان اسلام امروزه مواجه با تهاجم فرهنگی از سوی استكبار جهانی است و تالیفات شهید مطهری می تواند به خواننده آن مصونیت فكری لازم را در راستای دفاع در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان ارائه دهد.

وی شهید مطهری را شخصیت بلند مرتبه ای دانست كه دارای ابعاد مختلف علمی است و گفت: او تنها در صحنه فكر و علم و اندیشه حضور نداشت بلكه در صحنه مبارزه با رژیم شاه و رژیم صهیونیستی و استكبار جهانی و در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی ایران حضوری فعال و تاثیرگزار داشت.

استقبال از این مسابقه در سطح دانش آموزان در لبنان غیر قابل پیش بینی بود به گونه ای كه بیش از هزار نسخه از كتاب مسابقه فروخته شد و بیش از پانصد نفر در جلسه امتحان حضور داشتند.

رایزنی فرهنگی ایران در لبنان در سال 1390 با مشاركت و همكاری سازمان امور خیریه و برخی نهاد های فرهنگی لبنان علاوه بر این مسابقه ، مسابقه كتاب خوانی شهید مطهری در سطوح معلمین و دانشجویان دانشگاه لبنان با محوریت كتاب' تعلیم و تربیت در اسلام' و 'انسان كامل' و 'سیره ائمه اطهار' را برگزار كرد.

خاورم**1030 **1446 **





:: برچسب‌ها: روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: