اسلام آباد متعھد به تكمیل و اجرای پروژہ انتقال گاز ایران به پاكستان است
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، عبدالحفیظ شیخ در دیدار و نشست افتتاحیه دو گروه اقتصادی ایران و پاكستان با خوشامد گویی به علی سعید لو معاون امور بین الملل دكتر احمدی نژاد رییس جمھوری كشورمان و هیات بلند پایه همراه به این كشور، افزود: ایران و پاكستان باید روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری خود را توسعه و بیش از گذشته گسترش دھند.

وی گفت: ایران و پاكستان روابط قوی و برادرانه خود در طول سالیان گذشته را مبنای گسترش روابط اقتصادی دوجانبه قرار دادہ اند.

وزیر دارایی پاكستان با اشارہ به ویژگی ھای مشترك كشور خود با جمھوری اسلامی ایران در زمینه ھای مذھبی، فرھنگی و جغرافیایی، افزود: اكنون زمان تقویت روابط دو كشور در بخش ھای اقتصادی و تجاری است.

وی ادامه داد: سال گذشته حجم تجارت بین ایران و پاكستان حدود یك ونیم میلیارد دلار برآورد شده بود كه این امر با مشاھدہ ظرفیت های دو كشور كافی نبودہ، بر این اساس دو كشور قادرند ھمكاری خود را در بخش ھای انرژی , كشاورزی، دامپروری و در اختیار قرار دادن تسهیلات بیشتر به بخش ھای خصوصی دو كشور , تعاملات اقتصادی دوجانبه را گسترش دھند.

عبدالحفیظ شیخ در ادامه احداث راہ و جادہ به ویژہ ھمكاری در بخش حمل و نقل ریلی را نیز از موارد افزایش ھمكاری ھای اقتصادی پاكستان و ایران عنوان كرد.

وی با ابراز تشكر و قدردانی از كمك 100 میلیون دلاری جمھوری اسلامی ایران برای كمك به سیل زدگان پاكستانی در سال گذشته میلادی، خاطر نشان ساخت: پاكستان در سال گذشته در بخش صادرات 9 درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، 'علی سعیدلو' معاون امور بین الملل رییس جمھوری اسلامی ایران نیز در نشست با مقامات پاكستان، از ابراز آمادگی دولت ایران در تكمیل پروژہ انتقال گاز به پاكستان قبل از موعد مقرر خبر داد.

وی روابط كنونی میان ایران و پاكستان را برادرانه و دوستانه توصیف كرد و گفت: ھمكاری میان دو كشور برادر در زمینه ھای مختلف , اكنون در حال رشد و شكوفایی است.

سعیدلو با اشارہ به اینكه ایران و پاكستان برای ارتقای روابط تجاری و اقتصادی موقعیت و پتانسیل ھای زیادی دارند، با یاد آوردی اظھارات دكتر احمدی نژاد رییس جمھوری كشورمان دربارہ پاكستان، تاكید كرد: تھران ھیچ محدودیتی را برای گسترش روابط و ھمكاری ھا با اسلام آباد نمی بیند.

دیگر مقامات رسمی دولت پاكستان وابسته به وزارتخانه ھای دارایی، نفت و منابع طبیعی، آب و نیرو، دفاع و راہ این كشور با حضور در این نشست طی گفت وگو با ھمتایان ایرانی خود، نسبت به ارتقای سطح ھمكاری ھای دوجانبه بین تھران – اسلام آباد ابراز اطمینان كردند.

رایزنی های مقامات رسمی جمھوری اسلامی ایران و پاكستان كه از صبح امروز (دوشنبه) به وقت محلی آغاز شده و در قالب جلسات جداگانه در سالن های حاشیه جلسه مشترك هیات عالی ایرانی و پاكستانی تشكیل شده و همچنان ادامه دارد.

نكته قابل توجه اینكه استقبال بسیار خوبی از سوی فعالان اقتصادی و تجاری پاكستانی از هیات اقتصادی ایران شده است و تعداد قابل توجهی از فعالان اقتصادی و بازرگانی پاكستان در هتل ماریوت محل استقرار هیات ایرانی حضور یافتند تا از فرصت دو روزه حضور هیات ایرانی در كشورشان برای گسترش همكاری ها استفاده كنند.

دو طرف به گسترش همكاری های دو جانبه در زمینه های انرژی ، گاز ، برق ، نوسازی خطوط ریلی و جاده ای، احداث مسكن ،كشاورزی ابراز علاقه كرده اند.

این گفت و گوها و رایزنی ها عصر امروز و فردا (سه شنبه) نیز ادامه خواهد یافت.

هیات بزرگ اقتصادی ایران به ریاست ' علی سعیدلو' معاون بین الملل رِییس جمهوری اسلامی ایران شب گذشته ( یكشنبه ) به پاكستان سفر كرده است.

خالدی معاون امور بین الملی وزیر نفت , صافدل معاون وزیر بازرگانی و رییس سازمان توسعه تجارت , شهریار افندی زاده معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل , بهزاد معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی , محمد علی نیك بخت معاون وزیر جهاد كشاورزی در امور بین الملل , نصراله كلانتری معاون امور بین الملل و ارتباطات و مطالعات وزارت دفاع , علیرضا تابش معاون وزیر مسكن و رییس بنیاد مسكن انقلاب اسلامی , فرقانی مدیر كل دفتر معاون امور بین الملل ریاست جمهوری , مهرداد سراج مدیر كل حوزه معاونت امور بین الملل ریاست جمهوری , احمد سبحانی مدیر كل آسیا غربی وزارت خارجه , ریاحی مدیر كل آسیا واقیانوسیه وزارت نفت , منوچهر منطقی رییس هیات مدیره سازمان صنایع هوایی و علیرضا حقیقیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد به اتفاق هیات اقتصادی و سیاسی همراه در این نشست شركت داشتند.

آساق ** 1095**1423





:: برچسب‌ها: عکس ها , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: