بندر چابهار باراه اندازی خط جدیدكشتیرانی از بن بست خارج می شود
نوشته شده توسط : sadis

'شهباز یزدانی' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باوجود موقعیت مناسب جغرافیایی این بندر برای ترانزیت كالا به كشورهای مختلف از جمله افغانستان و آسیای مركزی، میزان حجم تخلیه و بارگیری فعلی در آن، رقم مناسبی نیست.

وی ابراز امیدواری كرد: درصورت راه اندازی خط مستقیم كشتیرانی و گسترش فعالیت های منطقه، شاهد حضور تعداد بیشتری از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در چابهار باشیم.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد برای برون رفت شهرستان چابهار از بن بست نقش حائز اهمیتی دارد كه به همكاری مسوولان ذیربط در این خصوص نیاز است.

وی همچنین از بهره برداری شش طرح از پروژه های ترانزیتی در دست اقدام منطقه آزاد چابهار در آینده ای نزدیك خبر داد.

به گفته یزدانی، بهره برداری از این طرحها ضمن تعالی و پیشرفت منطقه باعث تسهیل در فعالیتهای تجاری اقتصادی شهرستان چابهار خواهد شد.

وی راه اندازی خط كشتیرانی مستقیم چابهار- سنگاپور، راه اندازی خط كشتیرانی مستقیم چابهار-عمان، راه اندازی خط ترانزیت كالاها به افغانستان و كشورهای مشترك المنافع ' CIS'، صادرات مجدد كالاهای كشورهای همسایه ازجمله میوه های گرمسیری پاكستان، پنبه ازبكستان و انار افغانستان با ایجاد امكانات برای دپوی كالاهای مذكور و صادرات كالاهای معدنی استان به خارج كشور را از جمله این طرحها عنوان كرد.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار همچنین راه اندازی پایانه صادرات آبزیان و فرآورده های شیلاتی باتوجه به قابلیت صید و صیادی منطقه در بخش ماهیان تجاری، راه اندازی سایت سوخت رسانی به كشتی ها و شناورهای عبوری از مسیر اقیانوس هند و دریای عمان كه در حال حاضر كشتیها با طی مسافت زیادی جهت انجام این عملیات به فجیره می روند را از دیگر طرحهای توسعه ای منطقه برشمرد.

وی گفت: وجود تسهیلات و بهره گیری از امكانات منطقه برای تجار و سرمایه گذاران در همه بخش ها زمینه ساز حضور فعالان اقتصادی و تحول اساسی در منطقه آزاد چابهار است.

وی افزود: وجود بندر و اسكله های فعال، نیروی كار فراوان و ارزان قیمت بخشی از مزیت ها و تسهیلات ویژه چابهار است.

یزدانی بیان كرد: مسیر چابهار به دلیل موقعیت ویژه ساحل لنگرگاهی و توپوگرافی بهترین شاهراه تردد كشورهای CIS و جذب سرمایه گذاران و در نهایت تبدیل شدن به یك توزیع كننده منطقه ای است كه در مسیر كریدور شمال به جنوب، این بندر رادارای بهترین مزیت و موقعیت بسیار ویژه ای در كل كشور كرده است.

به گفته رییس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار، این شهرستان با داشتن 300 كیلومتر ساحل آبی در حاشیه دریای عمان و اقیانوس هند از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. ك/3

2482/588/653/330





:: برچسب‌ها: ماکرو , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: