نوشته شده توسط : sadis

حجت‌الاسلام'سیدجلال حسینی' روز چهارشنبه درتشریح برنامه های حرم مطهر رضوی در ایام نوروز به خبرنگاران اظهار داشت:

مراسم تحویل سال نو به عنوان گردهمایی بزرگ ارادتمندان

ساحت قدس رضوی در نخستین روز سال جدید برگزار می شود.

وی آغاز این مراسم را صبح روز سه شنبه دانست و گفت: این مراسم شامل قرائت دعای توسل، سخنرانی حجت الاسلام راشد یزدی، بیان احادیث ائمه اطهار(ع)، سرودهای مذهبی با محتوای نشاط معنوی خواهد بود كه بخشی به صورت زنده و بخشی در قالب برنامه های تولیدی اجرا خواهد شد.

حسینی با بیان اینكه برای برنامه های تحویل سال در حرم حضرت امام رضا (ع) از مدتها قبل كار كارشناسی و تخصصی انجام گرفته است افزود: این برنامه به طور همزمان به صورت تصویری در صحنها، رواقها و شبستانهای حرم مطهر رضوی پخش خواهد شد.

وی گفت: با توجه به جمعیت بسیار زائران در این روز در حرم مطهر رضوی برای بهره مندی سایر زائران و مجاوران از این برنامه ها با برخی دستگاههای فرهنگی در شهر هماهنگ شده تا سیستم صوتی در خیابانهای منتهی به حرم مطهر رضوی برای پخش مستقیم مراسم آماده شوند.

وی اظهار داشت: براساس قول مسئولان شهری قرار است یكی از خیابانهای منتهی به حرم حضرت ثامن الحجج (ع) در زمان تحویل سال مفروش شود كه امیدواریم شاهد تحقق این مهم در جهت رفاه حال زائران باشیم.

حسینی به سایر برنامه های حرم مطهر رضوی در ایام تعطیلات نوروز اشاره كرد و گفت: برگزاری روزانه 23 جلسه حلقه های معرفت با عنوان 'بهار معرفت'، برگزاری جلسات پرسمان دینی تحت عنوان ' بهار در بهشت' با موضوعات خانواده برتر، ازدواج، روابط اجتماعی در پرتو آموزه های دینی، تربیت فرزند و جنگ نرم بخشی از این برنامه ها می باشد.

وی افزود: برگزاری ویژه برنامه های مشاوره اعتقادی و دینی، برگزاری روزانه دو جلسه برنامه آموزش عمومی با موضوع بیان احكام، شادی و نشاط در اسلام، توزیع و چاپ نقشه راهنمای حرم مطهر رضوی ویژه كودكان و عموم زائران بخشی دیگر از برنامه های ایام یاد شده است.

وی گفت: مسابقات 'شكوه هشتم' ویژه محفل انس با قرآن كریم ،' طلیعه نور' ویژه جلسه ترتیل قرآن كریم، 'مشكوه' ویژه محفل قرآنی بانوان،'فرشتگان آسمانی' ویژه جنگ قرآنی كودكان،'انیس النفوس' ویژه جلسه قرائت قرآن كریم،' حریم دوست' و مسابقات قرآنی حدیثی ' كلام نور' و ' نیایش' از جمله مسابقات پیش بینی شده در این ایام هستند.

حسینی اظهار داشت: ترتیل كلام ‌الله مجید، محفل انس با قرآن، جنگ قرآنی كودكان و جلسات قرائت كلام‌ الله مجید از جمله محافل قرآنی تدارك دیده شده برای ایام نوروز زائران بارگاه منور رضوی است.

وی افزود: محفل انس با قرآن همه روزه قبل از نماز مغرب و عشا در دارالقرآن ‌الكریم و در صورت مساعد بودن هوا در شبستان‌ های مسجد جامع گوهرشاد برگزار می شود.

وی گفت: در جنگ قرآنی كودكان نیز آموزه های قرآنی در قالب قصه‌گویی، اجرای سرود، نمایش و دكلمه به كودكان آموزش داده می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، برگزاری جلسات 'خانواده رضوی' ویژه عموم زائران بارگاه منور رضوی را یكی دیگر از برنامه های این ایام ذكر كرد و افزود: این برنامه از دوم تا 12 فرودین ‌ماه صبح ‌ها در رواق دارالهدایه صحن جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

وی بیان مباحث خانواده در آموزه ‌های دینی و رضوی، اصول تربیتی و آموزش مهارت ‌های زندگی در پرتو دستورات دینی و احادیث ائمه‌ معصومین (ع) را از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسات عنوان كرد.

وی همچنین از برگزاری كارگاه ‌های نگرش سیستمی به دین در ایام عید نوروز به عنوان یكی دیگر از برنامه های این معاونت خبر داد.

حسینی گفت: این كارگاه ‌ها ویژه فرهیختگان بوده و در مسجد صدیقی‌ ها برگزار می شود.

وی افزود: 'مهدویت'، 'زیارت' و 'حجاب' از جمله كارگاه ‌های نگرش سیستمی به دین است كه با هدف پیاده ‌سازی مفاهیم دینی در صحنه زندگی برگزار می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همچنین به مناسبت این ایام بیش از 500 هزار نقشه راهنمای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و مشهد در بین زائران نوروزی بارگاه منور رضوی توزیع می‌شود.

وی اظهارداشت: این نقشه‌ ها به زبان ‌های فارسی، عربی، انگلیسی، آذری و اردو تهیه شده و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.ك/2

7491/664/330





:: برچسب‌ها: بچه ها , پرنده , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: