با سخنان مطهری طرح سوال از رییس جمهوری آغاز شد
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ به سوال جمعی از نمایندگان امروز/ چهارشنبه/ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته است.

علی مطهری نماینده مردم تهران به نمایندگی از طراحان سوال از رییس جمهوری قرار است 10 سوال از رییس جمهوری را مطرح می كند.

سوال كننده از رییس جمهوری 15 دقیقه فرصت دارد سوال خود را از رییس جمهوری بپرسد، احمدی نژاد نیز یك ساعت فرصت دارد تا به سوال های این نمایندگان پاسخ دهد.

رییس جمهوری قرار است امروز به این 10 سوال پاسخ می دهد:

1- چرا قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و كلان شهرها و حمل و نقل عمومی سایر شهرها با وجود نیاز مبرم این شهرها به روانسازی ترافیك خصوصا با آغاز هدفمندی یارانه‌ها، حامل‌های انرژی، ابلاغ و اجرا نشد؟

2- طبق آمار اعلام شده از سوی برخی مسئولین اقتصادی نرخ رشد اقتصادی كشور در سال 89 حدود 4.5 درصد بوده و اگر نرخ اعلام شده از سوی صندوق بین‌المللی پول را بپذیریم، حدود 3 درصد بوده است در حالی كه طبق برنامه باید حداقل 8 درصد باشد؛ آیا این امر حاكی از ضعف مدیریت اقتصادی كشور نیست؛ همچنین با این نرخ رشد آیا ممكن است یك میلیون و 600 هزار شغل در كشور ایجاد شده باشد؟

3- در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها سهم بخش تولید صنعتی و كشاورزی تاكنون به درستی پرداخت نشده و باعث گران تمام شدن هزینه تولید كالا و محصول و آسیب دیدن بنگاه‌های اقتصادی شده است؛ چرا دولت مقید به اجرای قانون مجلس نیست؟

4- مقاومت 11 روزه جنابعالی در مقابل حكم حكومتی رهبر انقلاب مبنی بر ابقای حجت‌الاسلام مصلحی وزیر محترم اطلاعات چه توجیهی دارد؟

5- این سخن جنابعالی كه مجلس در راس امور نیست، چه هدفی را دنبال می‌كند؟

6- وزیر ورزش و جوانان پس از 5 ماه از ابلاغ قانون تشكیل وزارت ورزش و جوانان با نامه‌ای غیرمعمول به مجلس معرفی شد. آیا این امر نوعی تلاش برای گریز از اجرای قانون نیست؟

7- مبلغ هزار و 500 میلیارد تومان بودجه ارتقای شاخص‌های فرهنگی كشور در قانون بودجه سال 1389 چگونه هزینه شده است؟

8- چه ضرورتی وجود داشت آقای منوچهر متكی وزیر سابق امور خارجه در زمان ماموریت خود در سنگال عزل شود، به طوری كه علاوه بر تحقیر شخصیت ایشان نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان آسیب ببیند.

9- چرا جنابعالی با علم به این كه انتقاد از برخی مجریان قانون عفاف و حجاب در رسانه ملی موجب كاهش اقتدار نظام در این حوزه و بدتر شدن وضع پوشش اسلامی در جامعه خواهد شد در برنامه زنده تلویزیونی ضمن متهم كردن برخی مجریان این قانون برخلاف اجماع فقها بر وظیفه دولت اسلامی در آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منكر كه نیازمند اعمال قانون است، با اعلام این مطلب كه راه حل این مسئله منحصر به كار فرهنگی است. از دولت سلب مسئولیت و پس از مخالفت گسترده مراجع تقلید، ائمه جمعه، علمای بلاد و نمایندگان مجلس با سخنان شما در مصاحبه زنده تلویزیونی بعدی اعلام كردید كه سخن من همان است كه گفتم؛ این رفتار شما چگونه توجیه می‌شود؟

10- چرا نظریه ترویج مكتب ایرانی به جای مكتب اسلام را كه توسط رییس دفتر شما بیان شد با وجود ضدیت با مبانی انقلاب اسلامی و مخالفت قاطبه مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ و دلسوزان نظام تائید و بر آن تاكید كرده اید و باعث تنزل جایگاه انقلاب اسلامی و زنده شدن تعصبات قومی در میان مسلمانان و سوءاستفاده مخالفان وحدت اسلامی شده اید. اصولا چرا ازگروه موسوم به جریان انحرافی با وجود هشدار و اعلام خطر علمای بزرگ اعلام برائت نمی‌كنید. بلكه از این افراد دفاع می كنید؟

سیام.1336 ** 9121





:: برچسب‌ها: روش , پرندگان , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: