سانا:15 غیر نظامی از سوی افراد مسلح در مركز سوریه كشته شدند
نوشته شده توسط : sadis

روز یكشنبه گذشته نیز مشابه این جنایت در منطقه كرم الزیتون در شهر حمص در مركز سوریه رخ داد كه در جریان آن 47 نفر كشته شدند.

'نبیل العربی' دبیر كل اتحادیه عرب روز گذشته با صدور بیانیه ای كه رونوشت آن به دفتر ایرنا در دمشق مخابره شد ، خواستار تحقیق بین المللی در این ارتباط از سوی یك كمیته مستقل و تحویل عاملان این جنایات به دادگاه شد.

در جاده منطقه مسلمیه در نزدیك شهر حلب در شمال سوریه نیز بر اثر تیراندازی افراد مسلح دو افسر ارتش سوریه از جمله یك سرهنگ دوم كشته شدند.

یك لكوموتیوران و دستیار وی نیز در محور حلب به لاذقیه در شمال سوریه از سوی افراد مسلح مورد هدف قرار گرفته و كشته شدند.

در منطقه قلعه المضیق در نزدیك شهر درعا در جنوب سوریه نیز نیروهای سوری با افراد مسلح درگیری شدند كه در جریان آن شماری از این افراد كشته و سلاح های آنان مصادر شد.

در محله جسر قمار در منطقه تلكلخ در نزدیك مرز سوریه با لبنان نیز نیروهای امنیتی سوری با افراد مسلح كه قصد ورود به سوریه را داشتند ، درگیر شدند كه در جریان آن برخی از این افراد زخمی و مابقی نیز به داخل خاك لبنان فرار كردند.

نیروهای امنیتی سوریه نیز در اطراف شهر حماه در مركز سوریه با افراد مسلح كه در یكی از قبرستان ها مخفی شده و اقدام به حمله به مردم ، تخریب املاك عمومی و خصوصی و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم می كردند، درگیر شدند.

در جریان این درگیری یكی از خطرناك ترین سران افراد مسلح كشته و چهار نفر از آنان نیز دستگیر شدند.

در شهر ادلب در شمال غرب سوریه نیز در جریان پاك سازی این منطقه دو بیمارستان صحرایی با تجهیزات كامل متعلق به افراد مسلح از سوی نیروهای سوری كشف شد.

بر اساس اعلام روزنامه الوطن چاپ دمشق نیز افراد مسلح حاضر در مناطق مختلف ادلب به دنبال آغاز عملیات ارتش و پیش از ورود نیروهای سوری از این منطقه فرار كردند.

بر پایه این گزارش برخی از افراد مسلح هنگام فرار لباس های زنانه بر تن داشتند.

در منطقه الجلا و السعد در ادلب نیز نیروهای امنیتی سوریه دو منزل را كه محل نگهداری سلاح افراد مسلح بود ، شناسایی كردند كه در جریان آن مقادیر زیادی سلاح ، مهمات و بمب های آماده برای كارگذاشتن كشف و ضبط شده است .

در همین حال به نوشته امروز روزنامه الوطن در مناطق كرم الزیتون ، عشیره و النازحین در شهر حمص در مركز سوریه عملیات پاك سازی این مناطق از وجود افراد مسلح توسط نیروهای نظامی و امنیتی سوریه ادامه دارد.

در جریان این عملیات یك منزل در منطقه النازحین كشف شده است كه افراد مسلح از آن به عنوان پایگاه برای خود جهت فیلمبرداری از افراد نظامی ربوده شده به عنوان افراد منشعب از ارتش استفاده می كردند.

در مسجد ابراهیم الدسوقی در منطقه عشیره نیز نیروهای امنیتی حفره هایی كشف كردند كه افراد مسلح از آنها برای رفت و آمد به مناطق مختلف استفاده می كردند.

در این منطقه همچنین كارمندان بخش دفاع مدنی سوریه چهار جنازه را از داخل فاضلاب در این منطقه بیرون كشیدند و در شمال منطقه عشیره نیز 10 جسد سوخته از سوی نیروهای عضو سازمان دفاع مدنی كشف شد.

یك گور جمعی نیز در منطقه عشیره كشف شده است .

الوطن به آمار اجساد موجود در این گور اشاره ای نكرده است .

در منطقه كرم اللوز نیز چهار بیمارستان صحرایی افراد مسلح و یك تونل آنان از سوی نیروهای سوری كشف شد.

در شهر حماه در مركز سوریه نیز افراد مسلح روز سه شنبه چهار بمب منفجر كردند و به دنبال آن درگیری هایی بین آنان و نیروهای حفظ نظم در این شهر رخ داد .

در این خبر نیز به آمار كشته و یا زخمی های این درگیری اشاره ای نشده است.

در منطقه الحاضر در حماه نیز افراد مسلح با تهدید دانش آموزان و معلمان مدارس این منطقه را تعطیل كردند.

در همین حال اجساد 17 نظامی سوری نیز كه در روزهای گذشته در مناطق مختلف این كشور از جمله شهر حماه و حمص (مركز) ، درعا (جنوب) ، ادلب (شمال غرب) و استان ریف دمشق در نزدیك دمشق كشته شده بودند ، از بیمارستان هایی در دمشق و حلب تشییع شدند.

خاورم**ا.ا**1436 **1446 **





:: برچسب‌ها: آیفون , فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: