كره جنوبی درآبهای مورد مناقشه با كره شمالی رزمایش نظامی برگزار می كند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از وزارت دفاع كره جنوبی، این رزمایش به عنوان بخشی از مراسم بزرگداشت دومین سالگرد غرق شدن كشتی جنگی كره جنوبی در آبهای این منطقه در 26 مارس سال 2010 برگزار می شود.

دولت سئول، كره شمالی را در این حادثه كه 46 نفر تلفات داشت، متهم می كند؛ اتهامی كه از سوی مقام های پیونگ یانگ تكذیب شده است.

یكی از مقامهای ارشد وزارت دفاع كره جنوبی كه نامش فاش نشده است، هدف از برگزاری این رزمایش را نمایش آمادگی جدی كشورش برای مجازات هر گونه اقدام تحریك آمیز از سوی كره شمالی دانسته است.

این رزمایش همزمان با برگزاری اجلاس امنیت هسته ای در سئول، پایتخت كره جنوبی برگزار خواهد شد.

این اجلاس قرار است روزهای 26 و 27 مارس ( 6 و 7 فروردین 1391) در پایتخت كره جنوبی برگزار شود.

این منبع افزود،حدود 60 نفر از رهبران دولت ها و روسای سازمان های بین المللی در اجلاس سران هسته ای در سئول شركت خواهند كرد.

كره شمالی با محكوم كردن این اجلاس، آن را اقدامی با هدف توجیه حمله اتمی كره جنوبی و آمریكا به عنوان هم پیمان آن دانسته است.

كره شمالی به تازگی و در واكنش به آنچه این كشور توهین به ' كیم جونگ اون' رهبر جدید كره شمالی و ' كیم جونگ ایل' رهبر فقید این كشور توصیف كرد، تهدید به آغاز ' جنگی مقدس' علیه سئول كرد.

خبرگزاری رسمی كره جنوبی ( یونهاپ) روز چهارشنبه اعلام كرد كه حدود 130 نفر از مقامهای كره شمالی هفته گذشته و در بحبوحه تشدید تهدیدها بین دو كره، از روستای مرزی ' پانمونجوم' كه در سال 1953 پیمان صلح موقت بین دو كره در آن امضا شد، دیدار كرده اند.

'كیم جونگ اون' در سوم مارس ( 13 اسفند) در سفری غیرمنظره از این روستا دیداركرد و از نیروهای مستقر در این روستا خواست، هوشیار باشند.

مترجمام**9158**5981





:: برچسب‌ها: د , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: