نگران كاهش درآمد گردشگری كشور هستیم
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روزنامه ' تو ویما' وزیر فرهنگ یونان با اشاره به ارایه چهره منفی از یونان در رسانه های خارجی، از احتمال كاهش در آمد صنعت گردشگری این كشور ابراز نگرانی كرده است.

این روزنامه طی گزارشی تحت عنوان 'سرنوشت صنعت گردشگری یونان به یك نخ بسته است' نوشت: 'پولوس یورولانوس' وزیر فرهنگ و گردشگری یونان گفته است، از مجموع شهروندان كشورهای اروپایی، به نظر می رسد شهروندان كشورهای آلمان و انگلیس كمتر مایل به سفر به یونان باشند.

براساس گزارش همین روزنامه، وزیر فرهنگ و گردشگری یونان گفته است: تاكنون 30 درصد از بلیت های رزرو شده در آلمان برای سفر به یونان لغو گردید و 10 درصد از شهروندانی انگلیسی كه برنامه سفر خود را به یونان تنظیم كرده بودند، از این تصمیم منصرف شدند.

وی در این رابطه گفته است، تاكنون حدود حدود یك میلیون گردشگر از كشورهای آلمان و انگلیس از سفر به یونان منصرف شده و این درحالی است كه شهروندان دیگر كشورهای ثروتمند اروپایی همچون هلند، فنلاند تمایلی چندانی از خود برای سفر به یونان نشان نمی دهند.

وزیر فرهنگ و گردشگری یونان روز گذشته در دیدار با 'كارلوس پاپولیاس' رئیس جمهوری یونان، نگرانی خود را ابراز و در مورد نحوه بهبود وضع بوجود آمده در صنعت گردشگری یونان رایزنی كرد.

یورولانونس همچنین گفت: وزارت فرهنگ و گردشگری یونان تمام تلاش های خود را برای بهبود وضع صنعت گردشگری و جلب توجه گردشگران خارجی برای سفر به یونان را به كار خواهد گرفت و بزودی دو همایش در این رابطه برگزار خواهد كرد.

وزیر فرهنگ و گردشگری یونان از هتلداران و دیگر دست اندركاران صنعت گردشگری كشور خواست تا با كاهش قیمت ها زمینه برای جلب نظر گردشگران خارجی را فراهم آورند.

صنعت گردشگری یونان ، یكی از منابع مهم درآمد ملی این كشور به شمار می آید و بطور متوسط یك سوم درآمد ناخالص ملی این كشور،از این راه تامین می شود.

بطور متوسط سالانه 14 الی 15 میلیون گردشگر خارجی به یونان سفر می كنند و به رغم تظاهرات مستمر سال گذشته صنعت گردشگری این كشور با رشد 10 درصدی همراه بود و حدود 16 میلیون گردشگر خارجی به یونان سفر كردند.

یونان با داشتن بدهی های هنگفت خارجی، با ركود بازار و كاهش تولیدات داخلی دست و پنجه نرم می كند و یكی از امید های این كشور برای افزایش درآمد ناخلص ملی، توسعه صنعت گردشگری می باشد و به همین دلیل تلاش هایی را برای گرفتن مجوز جهت صدور روادید ملی از اتحادیه اروپا ، برای بعضی از كشور ها را تاكنون انجام داده است.

**2170** 1574





:: برچسب‌ها: دوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: