نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یكصد و سی و هشتم قانون اساسی ماده (7) آیین نامه ضوابط فنی واردات خودرو را اصلاح كرد.

براساس این مصوبه، ورود انواع خودروهای سواری كه از تاریخ تولید آنها بیش از سه سال گذشته باشد، ممنوع است.

همچنین نشان تجاری (برند) مدل و مشخصات اصلی خوردوهای قابل ورود در چهارچوب این آیین نامه كه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می شود، برای مدت یك سال قابل ثبت سفارش است و پس از آن تا زمان اعلام نظر مجدد این وزارتخانه، سازمان حفاظت محیط زیست و موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مبنی بر اتمام اعتبار تاییدیه قبلی، ثبت سفارش واردات خودرو مربوط بلامانع است.

بر اساس این مصوبه، مصرف كنندگان نهایی خودروهای وارداتی بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف كنندگان خودرو و آیین نامه اجرایی آن مشمول دریافت خدمات زمان تعهد شده توسط شركتهای نمایندگی خودروهای خارجی هستند.

همچنین كاركنان سفارتخانه ها و ایرانیان مقیم خارج از كشور می توانند با رعایت شرایط، حداقل دو سال اقامت در خارج از كشور، سپری شدن حداقل دو سال و حداكثر پنج سال از خروج خودرو، مطابقت خودرو از نظر شاسی، شماره موتور، مدل، تعداد سیلندر و سایر مشخصات با خودرو صادراتی، پرداخت حقوق ورودی قطعات خارجی به كار رفته در تولید خودروی صادراتی توسط وارد كننده، خودروهای سواری تولید داخل صادراتی را كه در خارج از كشور خریداری شده است، صرفاً برای یك بار با استفاده از مفاد بند(ش) ماده (119) قانون امور گمركی به عنوان كالای برگشتی به كشور اعاده و ترخیص كنند.

براساس این مصوبه، كاركنان وزارت امور خارجه كه به هر دلیل مجبور به ترك محل اقامت هستند، از شمول شرط دو سال اقامت (به تشخیص وزارت امور خارجه) معاف هستند.

محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری این مصوبه را برای اجرا ابلاغ كرد.

سیام**9012





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: