جلسه ویژه هیات رییسه در خصوص حضور رییس جمهوری در مجلس برگزار می شود
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، 'محمد حسین فرهنگی' در حاشیه جلسه علنی امروز/ سه شنبه/ مجلس در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر 11نفر از امضاكنندگان طرح سوال از رییس جمهور با ارسال نامه ای انصراف خود را اعلام كرده اند.

وی خاطرنشان كرد: تعداد امضا كنندگان در حال حاضر به 68 نفر رسیده است كه كمتر از حد نصاب است.

عضو هیات رییسه مجلس هشتم افزود: براساس آیین نامه داخلی مجلس، نمایندگان بعد از ارسال طرح سوال در كمیسیون یك هفته فرصت دارند كه انصراف خود را اعلام كنند.

وی افزود: براساس ماده 196 آیین نامه داخلی مجلس یك هفته پس از بررسی طرح سوال در كمیسیون، رییس مجلس نامه را به رییس جمهوری ارسال می كند كه وی نیز برای پاسخگویی یك ماه فرصت دارد.

نماینده تبریز در مجلس با بیان این كه در این زمینه آیین نامه ساكت است، گفت: یك سوال این است كه طرح سوال منوط به حدنصاب نمایندگان باشد و یك سوال دیگر این است كه نمایندگان از سوال منصرف شوند.

فرهنگی در خصوص این كه آیا نباید در این زمینه تفسیر خاصی انجام شود؟ اظهارداشت: رییس مجلس اختیاراتی در برداشت از آیین نامه دارد و هر نظری كه در هیات رییسه منعكس شود الزامی است.

وی با بیان این كه بنده در جلسات قبلی هیات رییسه اظهار داشتم كه در این مقطع انصراف قابل اعمال است، گفت: این نظر همه اعضای هیات رییسه مجلس هشتتم نبود و برخی با این نظر مخالفت كردند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسه امروز هیات رییسه این موضوع تصمیم گیری می شود.

سیام**1053**9132**2022**





:: برچسب‌ها: ایتالیا , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: