موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی ساماندهی می‌شوند
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا براساس اعلام روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی دولت، موسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاههای اجرایی به منظور ایجاد انسجام تشكیلاتی در ساختار دولت، جلوگیری از انجام فعالیت های موازی، كاهش هزینه ها و معطوف ساختن منابع دستگاههای اجرایی به اجرای ماموریت های اصلی و قانونی محوله و ارتقای سطح علمی موسسات آموزشی و پژوهشی ساماندهی می شوند.

براین اساس، منابع، امكانات، اعضای هیات علمی، تجهیزات و نیروی انسانی موسسات آموزش عالی وابسته به دستگاههای اجرایی كشور كه دوره های آموزشی آنها منجر به اخذ مدرك نظری دانشگاهی می شود، حسب مورد به وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی منتقل می شود تا در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی وابسته به دو وزارتخانه مذكور ساماندهی شوند.

براساس این مصوبه، تمامی مراكز آموزشی موجود در دستگاه های اجرایی كشور كه تحت هر عنوان به آموزش های عالی نظری می پردازند به بخش غیر دولتی و یا وزارتخانه های علوم یا بهداشت واگذار شده و دستگاه های مذكور مجاز به صرف هزینه، منابع و نیروی انسانی برای این مراكز نیستند.

براین اساس، به منظور انجام برنامه ریزی و سیاست گذاری های آموزشی، دستگاه های اجرایی كشور باید با تجمیع یا ادغام موسسات موجود درمورد ایجاد یك موسسه آموزش علمی كاربردی اقدام كنند و این موسسات با اخذ مجوز لازم درقالب مفاد ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه اداره می شوند.

برمبنای این مصوبه، دستگاه های اجرایی كشور برای رفع نیازهای پژوهشی خود می توانند از طریق ادغام مراكز پژوهشی موجود، نسبت به ایجاد یك مركز پژوهشی با اخذ مجوزهای لازم به منظورسیاست گذاری، برنامه ریزی و مدیریت پژوهش و توسعه فناوری در دستگاه شامل نیاز سنجی، آینده پژوهی، تعیین اولویت ها، برنامه ها، پرژوه ها و نظارت براجرا و فراهم ساختن زمینه بكارگیری نتایج در جهت دستیابی به اهداف و رفع نیازهای دستگاه و اجرای پروژه های مورد نیاز با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها وموسسات پژوهشی دارای مجوز به صورت برون سپاری اقدام كند.

براین اساس، وزارتخانه های علوم و بهداشت موظفند طی سه ماه، برنامه ساماندهی موسسات پژوهشی وابسته به خود را دارای ردیف بودجه مستقل هستند به شورای عالی اداری ارائه كند.

دستگاه های اجرایی كشور طی مدت 3 ماه، ساختار سازمانی و نیروی انسانی موسسات علمی - كاربردی و مراكز پژوهشی را تهیه و برای تصویب به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ارسال كنند.

این مصوبه از سوی 'محمود احمدی نژاد' رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی اداری برای اجرا ابلاغ شده است.

فراهنگ**1055**1588





:: برچسب‌ها: فرانسه ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: