نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، 'اولاند' درجریان یك سخنرانی انتخاباتی با موضوع 'دفاع' در جمع هواداران حزب سوسیالیست در پاریس تاكید كرد كه در نظر دارد بی درنگ از روز بعد از انتخابات در هماهنگی با دیگر نیروهای ائتلافی و بدون در نظرگرفتن تقویم آمریكایی ها تمهیدات لازم را برای خروج نیروهای كشورش از افغانستان فراهم كند.

وی ضمن انتقاد از سیاست های نظامی فرانسه گفت: در شرایط حاضر سیاست های دفاعی فرانسه 'مبهم و از روی هوا و هوس' اتخاذ می شود.

براساس تقویم آمریكایی قرار بود نیروهای فرانسوی به تدریج و هماهنگ با نیروهای آمریكایی تا اواخر سال 2014 میلادی خاك افغانستان را ترك كنند.

كشته شدن دهها نفر از نظامیان فرانسوی به دست افغانهای مخالف حضور خارجی ها در خاك خود، دولت فرانسه را از سال 2001 به شدت زیر فشار افكار عمومی قرار داده است.

احزاب سیاسی و گروههای غیر رسمی و همچنین افكار عمومی در فرانسه مخالفت خود با لشگركشی دولت فرانسه به افغانستان واقع در بیش از شش هزار كیلومتری پاریس را به صورتهای مختلف نشان داده اند.

این مخالفتها در رسانه های فرانسوی منعكس نمی شود.

نیكلا ساركوزی و حامد كرزای رییسان جمهوری فرانسه و افغانستان چندی پیش در الیزه دیدار و موافقت كردند كه نیروهای فرانسوی در اواخر سال 2013 از خاك افغانستان خارج شده و جای خود را به نیروهای افغانستانی بدهند.

هم اكنون تعداد سه هزار و 600 نظامی فرانسوی در خاك افغانستان حضور دارند.

فرانسوی ها برای كاستن از فشارها می گویند كه بخش اعظمی از نیروهای این كشور برای آموزش نظامیان افغان در آن كشور به سر می برند.

اروپام.**1495**1740





:: برچسب‌ها: برف , سان , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: