رتبه انرژی تولیدات داخلی باید دو برابر شود
نوشته شده توسط : sadis

'سعید مهذب ترابی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا،افزود:اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در كشور باعث افزایش حساسیت ها نسبت به مصرف انرژی شد و تولید كنندگان و وارد كنندگان تجهیزات انرژی بر، هم در راستای پاسخ به این حساسیت عمومی گام برداشتند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر چرخه بسیار خوبی بین تولید كننده، فروشنده و مصرف كننده ایجاد شده و به طورقطع در سال های آینده مصرف انرژی كشور منطقی تر خواهد شد.

مهذب ترابی ابراز امیدواری كرد: كلیه یخچال ها، كولرها و تجهیزات روشنایی به تدریج تنها با رتبه های A و B وارد بازار شود.

به گفته مدیرعامل سابا ، درزمان حاضر قوانین سختگیرانه ای برای وارد كنندگان این تجهیزات وجود دارد و محصولاتی كه وارد كشور می شوند، به طور حتم باید دارای برچسب انرژی A باشند.

مهذب ترابی همچنین با اشاره به اقدامات سابا برای ارتقای بهره وری انرژی در ساختمان گفت:آموزش و اطلاع رسانی عمومی با همكاری سازمان نظام مهندسی و وزارت كشور از اصلی ترین برنامه های سازمان بهره وری انرژی در بخش ساختمان است.

وی ادامه داد:افزایش كارایی تجهیزات سرمایشی، گرمایشی و روشنایی از دیگراهداف و برنامه های سابا است و امیدواریم در سال آینده رتبه انرژی این تجهیزات ارتقا یابد.

مهذب ترابی در عین حال ایجاد حساسیت در جامعه ، سازمان های ذیربط و تدوین قوانین و مقررات الزام آور برای استفاده از تجهیزات انرژی بر با مصرف پایین را از ضرورت های اصلی ارتقای بهره وری انرژی عنوان كرد.

اقتصام**2021**1601





:: برچسب‌ها: اسکاتلند , سرگرمی , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: