نوشته شده توسط : sadis

این پایگاه رسانه ای و پژوهشی روز سه شنبه افزود: برنامه تازه و فراگیر سازمان های فعال در عرصه مخالفت با جنگ و صلح طلب در راه اندازی كمپین منصرف كردن آمریكا از آغاز جنگی دیگر، می تواند برای هشدار به سران واشنگتن موثر باشد.

این پایگاه نوست: حضور طبقه كارگر آمریكا در خیابان ها به عنوان اعتراض به جنگ و امپریالیسم در روز وعده داده شده برای برگزاری تظاهرات، می تواند به حل مسالمت آمیز تنش كنونی با ایران منجر شود.

گلوبال ریسرچ در ادامه نوشت: وضعیت منطقه بگونه ای است كه عقب نشینی از كاربرد زور در برابر ایران حتی در سخن برخی صاحبان قدرت در اسراییل هم شنیده می شود. از جمله ایهود باراك به عنوان وزیر دفاع در این مورد سخن نمی گوید.

سایت آنتی وار (ضد جنگ) نیز گزارش داده است كه كمپین غربی حمایت از تهران در برابر فشارها با عضویت 40 گروه در كشورهای مختلف با هدف 'نه جنگ، نه تحریم، نه مداخله و نه ترور در ایران'، چهارم فوریه (15 بهمن) را روز اقدام مشترك بین المللی برای ابراز مخالفت با سیاست ضد ایرانی اعلام كرده است.

این سایت با اعلام این برنامه بین المللی، نوشت: كاخ سفید در حال شكل دادن افكار عمومی آمریكا است تا به بهانه 'امنیت ملی'، تهدید نظامی خود در برابر ایران را توجیه كند.

به نوشته آنتی وار 'رسانه های اصلی آمریكا موجی از داستان سازی ها با ادعای تسلیحاتی بودن برنامه هسته ای ایران را به مردم تلقین می كنند و سیاستمداران هم با تكرار این جعلیات، افكار عمومی را برای پذیرش اقدام احتمالی آماده می كنند'.

این سایت ضد جنگ با اشاره به تحریم های یكجانبه واشنگتن علیه تهران و تاثیر منفی آن بر مردم، افزود: ترور هدفمند دانشمندان هسته ای، فعالیت هواپیمای جاسوسی آمریكا در حریم هوایی ایران و نقض تمامیت ارضی این كشور از جمله شواهد اقدامات ضد ایرانی كاخ سفید است و نشان می دهد كه آمریكا جنگ علیه ایران را آغاز كرده است.

كمپین ضد جنگ با خطاب قرار دادن جامعه بین المللی نوشت: باید جلو آمریكا را گرفت تا سناریوی افغانستان در خاورمیانه را تكرار نكند.

40 گروه فعال در غرب بویژه آمریكا از جمله حامیان ائتلاف ضدجنگ سازمان ملل در این كمپین شركت دارند.

'لیندزی جرمن' هماهنگ كننده سازمان 'ائتلاف جنگ را متوقف كنید' در انگلیس نیزدر این زمینه گفت: تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم خرید نفت ایران در واقع اعلام یك جنگ اقتصادی است و هدف اصلی آن نیز تلاش برای تضعیف اقتصاد این كشور است.

'جرمی كوربین' از نمایندگان باسابقه حزب كارگر و از حامیان ائتلاف ضدجنگ انگلیس نیز در مقاله ای با انتقاد از تحریم ها و تهدیدهای چند كشور غربی علیه ایران، نوشت: دولت های غربی كه با مشكلات عدیده اقتصادی و اجتماعی مواجهند، تصور می كنند با كوبیدن بر طبل نظامیگری، می توانند مشكلات خود را حل كنند.

وی افزود: دولتمردان غربی می خواهند با دامن زدن به ملی گرایی و وطن پرستی دروغین، جوانان ناامید و بیكار را از اعتراض به وضعیت معیشتی خود بازدارند و تصور می كنند جنگ و مداخله نظامی در كشورهای دیگر، یكی از این راه ها است.

'اما این دولتمردان اشتباه می كنند. همان معترضان میلیونی كه با حضور خود در خیابان های انگلیس علیه جنگ عراق و افغانستان اعتراض كردند، امروز مصمم هستند از ماجراجویی دیگری جلوگیری كنند و مانع هدر رفتن منابع مردم در راه تخریب زندگی دیگران شوند.'

خبرنگار ایرنا از تركیه نیز گزارش داد: گروهی از نهادهای مدنی فعال در زمینه حقوق بشر با هدف محكوم كردن اعمال فشارهای غرب علیه ایران و مخالفت با تشدید تحریم ها و تهدیدهای غرب در تدارك برگزاری راهپیمایی در استانبول هستند.

'كنعان چامورجو' ایرانشناس و كارشناس برجسته امور خاورمیانه و فعال مدنی تركیه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در آنكارا با اعلام این خبر، افزود: همایش و تظاهرات در حمایت از ایران قرار است شنبه 15 بهمن ماه در میدان مشهور 'تقسیم' برگزار شود.

وی گفت: فعالان مدنی در نظر دارند، با استفاده از شبكه های ارتباطی چند رسانه ای مانند فیس بوك و تویتر به علاقه مندان برای شركت در این همایش و تظاهرات اطلاع دهند تا در این حركت ضد استكباری مشاركت كنند.

چامورجو افزود: این تظاهرات در واقع حمایت از حركت ائتلاف ضد جنگ 'انسر' در آمریكا نیز محسوب می شود و قرار است در پایان آن نیز قطعنامه ای در محكومیت اعمال فشارهای استكبار جهانی علیه ایران و مخالفت با تشدید تحریم ها و تهدید نظامی صادر شود.

این فعال مدنی درباره تصویری كه از مقام معظم رهبری در فیس بوك برای اطلاع رسانی این اقدام مدنی استفاده شده و در كنار آن جملاتی به نقل از ایشان به زبان تركی منتشر شده است، گفت: این بنر برای اطلاع علاقه مندان گذاشته شده است و در حال تهیه بنر بزرگتری برای سازماندهی انجام این تظاهرات هستیم كه ظرف چند روز آینده آماده خواهد شد.

مترجمام ** 2044**1516



:: برچسب‌ها: دریا , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، ' لیو وی مین ' سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما یادداشت اعتراضی را در این زمینه به ژاپن تسلیم كرده ایم.

بر اساس گزارش رسانه ها ، دولت ژاپن شروع به نامگذاری 39 جزیره كوچك در مجمع الجزایر ' دیائویو ' كرده است .

توكیو قصد دارد این نام ها را تا پایان ماه مارس امسال در نقشه ژاپن ثبت كند.

سخنگوی چین تاكید كرد: دیائویو و جزایر اطراف آن متعلق به چین است .

وی تاكید كرد: هر تلاش یك جانبه ای از سوی ژاپن برای تغییر نام این جزایر غیرقانونی و فاقد اعتبار است.

آساق ** 275 ** 2100



:: برچسب‌ها: باند ,
:: بازدید از این مطلب : 573
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا به نقل از موسسه حقوقی 'ریپریو'، عبدالحكیم بلحاج و سامی الساعدی به همراه اعضای خانواده هایشان در سال 2004 میلادی با همدستی سازمان جاسوسی 'ام آی 6' و 'سیا' از جنوب شرق آسیا ربوده شده و تحویل رژیم معمر قذافی در لیبی شده بودند.

این دو نفر كه از مخالفان سرشناس رژیم قذافی بودند، پس از انتقال به لیبی سالها تحت شكنجه و بازداشت بوده اند. آقای بلحاج هم اكنون یكی از فرماندهان ارشد نظامی دولت انتقالی لیبی در طرابلس می باشد.

موسسه 'ریپریو' كه به همراه موسسه حقوقی 'لی دی و شركا' پیگیر پرونده های این دو شهروند لیبیایی می باشد، روز سه شنبه اعلام كرد كه 'مارك آلن' ظاهرا نقش محوری را در عملیات ربایش و انتقال این دو مخالف سرهنگ قذافی به لیبی ایفا كرده است.

ریپریو افزود: آقای آلن در همان زمان گفته بود كه این عملیات روابط نزدیكی را كه ما طی سال ها با دولت لیبی برقرار كرده ایم، به نمایش گذاشت.

بلحاج و الساعدی پس از انتقال به لیبی در بازداشتگاه 'تجورا' كه زیر نظر موسی كوسا رییس وقت سازمان اطلاعات لیبی اداره می شد، توسط ماموران انگلیسی و آمریكایی مورد بازجویی قرار گرفته اند.

اكنون این دو شهروند لیبایی شكایت قضایی خود را علیه 'مارك آلن' آغاز كرده اند و موسسه 'لی دی و شركا' به نمایندگی از این دو نفر ادعا نامه مربوطه را برای مدیر سابق ضدتروریسم در سازمان جاسوسی 'ام آی 6' ارسال كرده است.

این شكایت قضایی حدود یك ماه پس از آغاز تحقیقات جنایی پلیس اسكاتلندیارد انگلیس در مورد اتهام همدستی ماموران انگلیسی در ربایش و شكنجه بلحاج و الساعدی آغاز می شود.

'كوری كرایدر' مدیر بخش حقوقی موسسه 'ریپریو' امروز گفت: بلحاج و الساعدی و اعضای خانواده هایشان خواستار ارائه توضیح درباره شكنجه های وحشتناكی كه متحمل شده اند، هستند.

وی افزود: نام مارك آلن در همه اسناد و مداركی كه در مورد نحوه ربایش و انتقال آنان به لیبی به دست آمده است، به چشم می خورد ولی او تاكنون سكوت اختیار كرده و حاضر نشده است حرفی در این باره بزند.

كرایدر گفت: ما باید بدانیم كه آیا طرح سازمان 'ام آی 6' برای تحویل مخالفان لیبی به رژیم قذافی از سوی مقامات بالا تایید شده بود یا نه؟ اگر چنین تاییدیه در مورد انجام این اعمال شرم آور وجود دارد، باید به آقای آلن اجازه داده شود كه درباره آن توضیح دهد.

'سپنا مالك' از موسسه حقوقی 'لی دی و شركا' نیز گفت: ما این اقدام قضایی را شروع كرده ایم چون مداركی كه در دست داریم دلالت بر این دارد كه آقای مارك آلن مستقیما در ربایش و انتقال غیرقانونی موكلان ما به لیبی دست داشته است.

وی افزود: مداركی كه تاكنون درباره این پرونده به دست آمده نگرانی ها و سوالات جدی را درباره رفتار وحشتناك انجام شده علیه موكلان ما مطرح می كند و لازم است تحقیقات كاملی درباره این دوره سیاه انجام شود.

به دنبال سقوط رژیم قذافی و افشای برخی از اسناد محرمانه موجود درباره همكاری های اطلاعاتی لیبی با سازمان های امنیتی انگلیس، مشخص شد كه سازمان هایی همچون 'ام آی 6' با همكاری سازمان 'سیا' تعدادی از مخالفان دولت قذافی را از كشورهای مختلف ربوده و به لیبی منتقل نموده بودند.

دست داشتن سازمان 'ام آی 6' در دستگیری و انتقال مخالفان رژیم قذافی به لیبی، تابستان امسال و پس از سقوط شهر طرابلس و كشف اسناد محرمانه از دفاتر سازمان امنیت لیبی فاش شد. بر اساس این اسناد 'موسی كوسا' رییس وقت سازمان امنیت لیبی نیز روابط دوستانه و نزدیكی با مقامات امنیتی انگلیس از جمله 'مارك آلن' داشته است.

بر اساس گزارش رسانه های انگلیس، اسناد محرمانه ای كه از دفتر سازمان اطلاعات لیبی در طرابلس و همچنین محل اقامت سابق سفیر انگلیس در لیبی به دست آمده، نشان می دهد كه سازمان های اطلاعاتی آمریكا و انگلیس روابط بسیار نزدیكی با سازمان اطلاعات رژیم قذافی داشته اند.

یكی از این اسناد كه از دفتر موسی كوسا وزیر خارجه و رییس سازمان امنیت سابق لیبی در طرابلس كشف شده نشان می دهد كه سازمان امنیت و اطلاعات خارجی دولت انگلیس (ام آی 6) اسامی و مشخصات عناصر مخالف رژیم قذافی كه در این كشور بسر می بردند را در اختیار سازمان امنیت لیبی قرار داده بود.

موسی كوسا اوایل سال گذشته میلادی از رژیم قذافی جدا شد و به انگلیس فرار كرد.

اروپام**345



:: برچسب‌ها: توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 234 235 236 237 238 ... 239 صفحه بعد