نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در بخش مطبوعات و در قالب گفت و گو 'حسن فرامرزی' از روزنامه جوان ، 'اصغر زارع كهروجی' از روزنامه شرق و 'محمدصادق شایسته' از روزنامه هفت صبح به ترتیب رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.

در قالب گزارش خبری، 'فرید قدیری'از روزنامه دنیای اقتصاد ، 'مرجان اسلامی فر' از روزنامه ایران و از روزنامه ابتكار گروه فرهنگ و هنر رتبه های اول تا سوم را از آن خود كردند.

براساس این گزارش، در قالب گزارش، 'مهری حقانی' از روزنامه فرهیختگان، 'علیرضا حسنیه' از روزنامه رسالت و 'فریده عباسی' از روزنامه اطلاعات به ترتیب رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.

در سرمقاله نیز 'مصیب نعیمی' از روزنامه ایران، 'عزیز شاه محمدی' از روزنامه همشهری و 'مسیح مهاجری' از روزنامه جمهوری اسلامی رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.

بر اساس این گزارش، در بخش مقاله 'میثم‌هاشمی خانی' و 'جواد صالحی اصفهانی' از روزنامه دنیای اقتصاد، 'محسن سلیم' از روزنامه خراسان و 'اكبر ثبوت' از روزنامه ملت رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.

در بخش تیتر نیز روزنامه تهران امروز با تیتر 'كارت رویانیان در 90 سوخت'، روزنامه سیاست روز با تیتر 'واردات برنج قد كشید' و روزنامه جام جم با تیتر 'قانون جمع‌آوری قلیان دود شد' از سوی هیات داروی به ترتیب مقام اول تا سوم را از آن خود كردند.

بخش عكس رتبه اول نداشت و رتبه دوم این بخش به 'محمد خوش نشین' از روزنامه جام جم و رتبه سوم به 'پیام پارسایی' از روزنامه ایران ورزشی رسید.

در بخش صفحه آرایی، رتبه اول به روزنامه استقلال جوان رتبه دوم به روزنامه گسترش صنعت و رتبه سوم به روزنامه بانی فیلم رسید.

بخش كاریكاتور نیز رتبه اول نداشت و جایزه رتبه دوم به 'حمید صوفی' از روزنامه همشهری و جایزه رتبه سوم به 'ساسان خادم' از روزنامه هفت صبح داده شد.

در بخش نقد نیز 'میرعماد اشرفی' از روزنامه رسالت، 'احمد میراحسان' از روزنامه شرق و 'سعید مستغاثی' از روزنامه كیهان رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.

در بخش خبرگزاری ها در قالب گزارش خبری، رتبه اول به خبرگزاری ایرنا، رتبه دوم به خبرگزاری مهر و رتبه سوم نیز به ایسنا رسید.

در بخش خبر نیز خبرگزاری های موج، فارس و خبرگزاری تقریب به ترتیب رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.

در بخش عكس خبرگزاری‌ها نیز رتبه اول به 'احمد معینی جم' از ایرنا، رتبه دوم به 'امیر خسروشاهی' از ایسنا و رتبه سوم به 'مهدی شاه محمدی' از خبرگزاری شبستان رسید

اجتمام**9105**9140*



:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

بر اساس اطلاعیه باشگاه صنعت مس كرمان كه رونوشت آن روز سه شنبه در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت، آمده است: پس از اعلام نیاز باشگاه پرسپولیس تهران در مورد حضور 'مهرداد پولادی' در تركیب این تیم در رقابت های آینده جام باشگاه های آسیا، هیات مدیره باشگاه صنعت مس كرمان با تاكید بر ضرورت حضور مقتدرانه نماینده فوتبال جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی، درخواست باشگاه پرسپولیس تهران را مورد موافقت قرار داد.

این اطلاعیه می افزاید: اما از آنجا كه بر خلاف توصیه های مكرر مدیران ارشد باشگاه به 'مهرداد پولادی' در مورد پرهیز از هر گونه مصاحبه علیه 'میروسلاو بلاژویچ' سرمربی تیم فوتبال صنعت مس كرمان، مشارالیه با مصاحبه های غیر مسولانه نسبت به حاشیه سازی های غیرحرفه ای در سطح رسانه ها اقدام كرده است، هیات مدیره باشگاه صنعت مس كرمان، انتقال قرضی 'مهرداد پولادی' به تیم فوتبال پرسپولیس تهران را كان لم یكن اعلام می كند.

به گزارش ایرنا، پس از اینكه باشگاه صنعت مس كرمان در نیم فصل رقابت های لیگ برتر فوتبال با انتقال وی به دلیل نیاز فنی به این بازیكن موافقت نكرد، پولادی تمرینات تیم را ترك كرد و تا كنون به حاشیه سازی برای باشگاه صنعت مس كرمان و سرمربی تیم فوتبال این باشگاه پرداخته است.ك/یك

7443/8154

1589



:: برچسب‌ها: خام , توکیو , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 401
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، میزان استفاده از نقره در آغاز سال جاری ركورد زد و بهترین شروع خود در سال جدید را در طول سه دهه اخیر تجربه كرد.

توجه سرمایه گذاران به نقره، مازاد عرضه این فلز را كاهش می دهد و موجب افزایش استفاده از آن در همه صنایع از صفحه های خورشیدی گرفته تا باطری ها می شود.

موسسه 'باركلیز كپیتال' پیش بینی كرد، امسال كارخانجات تولیدی 15 هزار و 415 تن نقره استفاده خواهند كرد كه 5/2 درصد بیشتر از سال 2011 است و موجب كاهش عرضه به میزان 41 درصد یا سه هزار و 297 تن خواهند شد.

'مورگان استنلی' یك شركت بین المللی ارایه دهنده خدمات مالی، نیز پیش بینی كرد، سرمایه گذاران احتمالا امسال دو هزار تن نقره از طریق صندوقهای سرمایه گذاری مشترك خریداری می كنند.

سال گذشته، سرمایه گذاران یك هزار و 300 تن نقره از طریق صندوقهای سرمایه گذاری مشترك فروخته بودند.

بلومبرگ با استفاده از نقطه نظرات 13 تحلیلگر، پیش بینی كرد، قیمت نقره در سه ماهه چهارم سال 2012 به طور متوسط 37 دلار و 50 سنت در هر اونس خواهد بود كه 12 درصد بیشتر از قیمت كنونی آن است.

همزمان با این كه بانك جهانی و صندوق بین المللی پول، نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال 2012 را كمتر از برآورد قبلی خود تخمین زدند، بهای نقره كه در ماه دسامبر به حداقل مقدار خود در 11 ماه اخیر رسیده بود، 24 درصد افزایش یافت و وارد وضعیتی شد كه بازار انتظار افزایش قیمت آن را داشت.

اقتصام**1063/1594



:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، این كاهش اعتبار بانك در شرایطی كه كشور دچار بحران اقتصادی و كسری بودجه ای است ضربه مهلك دیگری به اعتبار مالی این كشور خواهد بود.

این درحالی است كه فرانسه اخیرا نیز یك درجه از رتبه اعتباری 'تریپل- ا ' خود را نزد این موسسه ارزش سنجی جهانی از دست داده است.

بانك های بزرگ فرانسوی از جمله ' سوسیته جنرال' و ' كریدی اگری كل ' كه دارای شعبه هایی نیز در برخی از كشورهای اروپایی هستند، پیش از این نیز بیشترین ضرر را از محل بحران مالی جاری در حوزه یورو متحمل شده اند.

گروه بانك ' بی. ان. پی. پاری با ' اولین بانك فرانسوی و دومین بانك معتبر اروپایی بوده و' صندوق ذخیره دولتی فرانسه ' كه دولت این كشور نیز بیشترین تكیه مالی را به آن دارد از دیگر موسسات بانكی است كه اخیرا از سوی این نهاد رتبه خود را از دست می دهند.

به عقیده كارشناسان از دست دادن نشان اعتباری تریپل- ا از سوی بزرگترین ' صندوق ذخیره دولتی فرانسه ' كه معمولا دولت از این بانك برای برنامه و بودجه خود وام می گیرد در دیگر بخش های اقتصادی فرانسه نیز اثرگذار بوده و ممكن است زمینه ساز كاهش دو باره رتبه اقتصادی فرانسه نزد موسسات اعتبارسنجی جهانی شود.

به اعتقاد كارشناسان اثرات فوری كاهش رتبه اعتباری برخی از بانك ها و موسسات فرانسوی به حدی است كه می توان كاهش ارزش سهام این بانك ها نزد بازار بورس فرانسه را نیز مشاهده كرد. به طوریكه ارزش سهام بانك ' بی. ان. پی. پاری. با ' ، ' سوسیته جنرال' ، ' كریدی اگریل كول ' و بانك های عضو این گروه از دو تا پنج درصد شاهد كاهش ظرف روزهای اخیر بوده است.

' ژروم وانوریه' از كارشناسان اقتصادی فرانسه معتقد است كه این خبر زمینه ساز تلاطم در بازار بورس كشور شده و بویژه كاهش ارزش سهام برخی از بانك های گروهی در كشور را در پی داشته است.

'پی یر فلابه' از كارشناسان موسسه اقتصادی ' كلئبر' فرانسه نیز بر این باور است، تاكنون تنها بانكی كه توانسته است رتبه ' دو- آ ' را نگه دارد بانك ' پاری با ' است كه در صورت كاهش رتبه این بانك به طور حتم رتبه فرانسه نیز كاهش خواهد یافت.

اروپام/2092**1495** 1514



:: برچسب‌ها: معماری , نور , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرگزاری ها، 'كلوتیلد دروگبا' در آشپزخانه ای در یكی از ورزشگاه های حاشیه شهر مالابو در گینه استوایی برای حدود 60 نفر از ساحل عاجی ها غذاهای سنتی مثل جوجه و ماهی با برنج، موز، سیب زمینی و سس های مختلف تدارك می بیند.

وی در این باره گفت: هر كسی علایق خودش را دارد و این چیزی است كه من دوست دارم انجام بدهم تا به مردم كمك كنم. می خواهم به هر طریقی از پسرم حمایت كنم. با این كار نه تنها از پسرم بلكه از كشورم حمایت می كنم.

مادر دروگبا در جام جهانی 2006 آلمان هم برای هواداران تیم ساحل عاج آشپزی كرده بود.

تیم ملی فوتبال ساحل عاج كه یكی از مدعیان قهرمانی در جام ملت های آفریقا به شمار می رود، قبل از آخرین بازی خود در گروه دوم این رقابت ها مقابل آنگولا، صعود خود به مرحله یك چهارم نهایی را قطعی كرده بود.

بازیكنان این تیم كه ستاره چلسی هم یكی از آنها است در هتل مجللی در خارج از شهر مالابو اقامت دارند و این در حالیست كه مادر دروگبا مشغول تكه كردن جوجه ها در آشپزخانه ای نه چندان تمیز است.

وی قبل از مصاحبه با بیان اینكه' كسی نباید مادر دروگبا را در این وضعیت ببیند'، اجازه خواست تا دستانش را بشوید و خودش را كمی بیاراید.

كلاتیلده می گوید: بهترین لحظه زمانی است كه غذای خوبی آماده می كنم و مردم راضی می شوند. اما بهتر از آن وقتی است كه دیدیه گل می زند و تیم ما می برد.

وی معتقد است: بهترین غذا دستپخت مادر است اما دیدیه مجبور است غذای هتل را بخورد كه تعریفی ندارد. او باید در كنار تیم باشد.

مادر دروگبا با اشاره به دوران كودكی پسرش افزود: در فرانسه می گویند باید به كودكان زیاد سوپ بدهید تا قوی شوند. دیدیه از بچگی جثه بزرگی داشت به همین دلیل همه فكر می كردند كه حتما خیلی به او سوپ داده ام در حالیكه غذای مورد علاقه او پوره موز بود.

كلوتیلد ظاهرا بعد از اینكه دروگبا به یك بازیكن مشهور تبدیل شد، تعجب چندانی نكرده چون زمان بارداری او از هواداران پر و پا قرص 'فرانس بكن باوئر' بوده و دلش می خواسته فرزندش روزی فوتبالیست بزرگی شود.

مادر دروگبا مطمئن است، پسرش حتی بدون غذاهای دستپخت او هم می تواند جام قهرمانی جام ملت های آفریقا را بالای سر ببرد.

9126**1553



:: برچسب‌ها: سبز , بریتانیا , د ,
:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، در دومین و آخرین روز مسابقات قهرمانی وزنه برداری نیروی زمینی ارتش كه به میزبانی قزوین و در سالن جهان پهلوان تختی این شهر برگزار شد، ورزشكاران در اوزان 94 ، 105و باضافه 105كیلوگرم به مصاف هم رفتند.

در وزن 94 كیلوگرم مصطفی رجایی از لشگر 64 با مجموع 330 كیلوگرم (150 در یك ضرب و 180 در دوضرب) عنوان نخست را كسب كرد و اكبر انبار از تیم لشگر 81 با مجموع 286 كیلوگرم (130 در یك ضرب و 156 در دو ضرب) و مرتضی رضازاده از تیم لشگر 23 با مجموع 260 كیلوگرم (120 در یك ضرب و 140 در دو ضرب) به عناوین دوم و سوم رسیدند.

در وزن 105 كیلوگرم این رقابت ها سعید شاهدی از تیم لشگر 16 زرهی قزوین با مجموع 399 كیلوگرم (167 در یك ضرب و 202 در دوضرب) به مقام قهرمانی دست یافت.

در همین وزن ناصر رضایی از تیم هوانیروز با مجموع 263 كیلوگرم (112 در یك ضرب و 151 در دو ضرب) به همراه علیرضا مرادی از تیم لشگر 64 با مجموع 240 كیلوگرم ( 110 در یك ضرب و 130 در دو ضرب) به عناوین دوم و سوم دست یافتند.

در وزن به اضافه 105 كیلوگرم نیز كیان نژاد بختیاری از تیم لشگر 16 زرهی قزوین با مجموع 365 كیلوگرم (165 در یك ضرب و 200 در دو ضرب) اول شد و مسعود اسماعیل نژاد از گروه 33 با مجموع 348 كیلوگرم (145 در یك ضرب و 203 در دو ضرب) و محسن جنتی از تیم تیپ 71 با مجموع 308 كیلوگرم(130 در یك ضرب و 178 در دو ضرب) به ترتیب دوم و سوم شدند.

به گزارش ایرنا، مسابقات قهرمانی وزنه برداری نیروی زمینی ارتش از روز گذشته/یكشنبه/ به مدت دو روز با حضور 160 وزنه بردار در قزوین برگزار شد.

627/ 1644/1647



:: برچسب‌ها: گل , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 543
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز سه شنبه سایت الدوری قطر، برونو مییتسو مربی فرانسوی تیم الغرافه كه به دلیل عدم نتیجه گیری مورد انتقاد دست اندركاران وهواداران تیم الغرافه قرار گرفته اظهار داشت: كه زی روبرتو برزیلی كارایی لازم را با تیم الغرافه نداشته بهمین دلیل این بازیكن خلاق را جایگزین او خواهم كرد.

وی افزود: دیندانی در كنار فرهاد مجیدی وتاردللی می تواند گره عدم گلزنی تیم را حل كند.

این بازیكن 24 ساله بصورت قرضی به مدت شش ماه از تیم صدرنشین لخویا به الغرافه منتقل شده است .

تیم الغرافه با وجود برخورداری از بازیكنان مطرح نتوانسته نتایج قابل قبولی در لیگ برتر قطر به دست آورد و با گذشت هفته چهاردهم این تیم با 17 امتیاز در رده نهم جدول 12 تیمی قطر قرار دارد.

636/ 632



:: برچسب‌ها: پاریس , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

هفته نامه فرانسوی اكسپرس نوشت: نخست وزیر تركیه گویی منتظر قانون مجازات انكار نسل كشی ارامنه برای مقابله به مثل در زمینه اقتصادی و دیپلماتیك علیه فرانسه بود. رجب طیب اردوغان كه اقدام پارلمان فرانسه را نژادپرستانه، پوچ و توخالی برای تركیه خوانده، ابراز امیدواری كرده است كه فرانسه اشتباه خود را جبران كند. دولت تركیه از اعمال گام به گام تحریم ها علیه فرانسه سخن گفته و اینكه حتی یك گام هم عقب نشینی نخواهد كرد. تركیه هنوز در دوران صبر و شكیبایی است.

**واكنش تركیه به اقدام فرانسه

-----------------------------------

به گزارش روزنامه لوموند، به محض تصویب قانون مجازات انكار نسل كشی ارامنه، تركیه نخستین تحریم ها را علیه فرانسه به اجرا گذاشت. اردوغان از تحریم های سیاسی و نظامی خبر داد. سفیر تركیه در پاریس برای توضیح احضار شد و تمام دیدارها و ملاقات های دو جانبه به حالت تعلیق در آمد. همچنین نشست تجاری فرانكو ـ تركیه نیز كه برای ژانویه 2012 پیش بینی شده بود، لغو شد. در زمینه نظامی هم، فرانسوی ها برای هر بار پرواز در حریم هوایی تركیه باید مجوز عبور بگیرند! كشتی های فرانسوی نیز در بنادر تركیه چندان مورد استقبال قرار نمی گیرند. توقف گاه های نمادین ـ مانند توقفگاه كشتی 'فرمانده بیروت' در نوامبر گذشته ـ تخریب خواهند شد.

لوموند می نویسد: هر تصمیمی در باره این لایحه به طور قطع كیفیت بیانیه های آینده دولت تركیه را رقم خواهد زد. هیچ تحریم اقتصادی تا این لحظه از سوی دولت تركیه اتخاذ نشده است. البته 'ظفر چاغلایان' وزیر اقتصاد تركیه كه در عربستان به سر می برد، این فرضیه را رد كرده است، اما احتمال افزایش واكنش های شخصی و متعصبانه وجود دارد.

لوموند در توضیح این مطلب آورده است: آشپزهای رستوران های تركیه نیز محصولات فرانسوی را تحریم كرده اند. انجمن 'تیو در'(Tiv Der) به عنوان گروهی نزدیك به سازمان جوانان حزب جنبش ملی تركیه 'گرگ های خاكستری'(كه یك گروه افراطی و تروریستی است) نیز فراخوانی مبنی بر تحریم فرانسه منتشر كرده اند. این در حالی است كه 'بیندوی پالاندوكن' رییس اتحادیه صنعتگران و تجار تركیه، در مراسم دور انداختن نمادین چند محصول فرانسوی شركت كرد! شهردار آنكارا، 'ملیح گوكچك' نیز دستور لغو سفارش حدود 100 اتومبیل الكترونیكی رنو فلوئنس؛ ساخته شده توسط كاگران ترك كارخانه بورسای تركیه را صادر كرد. رییس پلیس ملی تركیه نیز قرارداد منعقد شده میان این اداره با شركت پژو را لغو كرد: ممنوعیت استفاده از خودروهای فرانسوی برای افراد عالیرتبه دولتی.

به گزارش لوموند، حتی صاحب رستوران مجللی با نام فرانسوی 'Les Pêcheurs'(ماهیگیران) در منطقه ترابیا در بسفر تركیه از تغییر نام این رستوران خبر داده است! موج تحریم محصولات فرانسوی در فضای سایبری تركیه نیز در جریان است. روزنامه فرانسوی لیبراسیون نیز از حمله هكرهای ترك زبان به سایت های مهم فرانسه همچون سایت دولت و بانك ها خبر داد و نوشت: به زعم هكرها، هنگامی كه ساركوزی برای كسب رأی، دروغ می گوید، عمداً و آگاهانه روابط دوستانه تركیه ـ فرانسه را مسموم می كند.

لوموند ادامه می دهد كه بحران در روابط تركیه ـ فرانسه پیامدهای بیشتری در عرصه سیاسی خواهد داشت. آنكارا نیز با متهم كردن فرانسه به نسل كشی الجزایر درصدد تلافی جویی بر آمده است. اگرچه بوتفلیقه رییس جمهور الجزایر از تركیه خواست با خون شهدای الجزایر تجارت نكند.

این روزنامه فرانسوی در گزارش خود آورده است: گرچه فرانسه و تركیه دو كشوری بودند كه تا چندی پیش در كنار هم، به شدت از استقرار یك منطقه حائل در شمال سوریه ـ برای استقرار پناهندگان ـ حمایت می كردند، اما تركیه درنظر دارد از طریق سفارتخانه های خود در 30 كشور آفریقایی جنایات فرانسه و قتل عام مردم بومی این قاره را به نمایش بگذارد. البته این لیست كمی طولانی است و دیپلمات های تركیه را مدتی مشغول خواهد كرد: الجزایر؛ ماداگاسكار و حتی بامیلكه ها در كامرون.

در این میان، آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه ضمن اعلام مخالفت خود با تصویب اولیه این قانون از سوی سنا، بر اهمیت نقش تركیه در دیپلماسی منطقه ای تأكید كرد.

**مناقشه تركیه ـ فرانسه؛ خبری خوش برای بشار اسد

-------------------------------------------------------------

لوموند با تأكید بر اینكه مناقشات میان فرانسه و تركیه به طور قطع بر سابقه همكاری های عمیق این دو كشور تأثیر منفی خواهد داشت، می نویسد: تركیه برای انزوای دیپلماتیك فرانسه در كل خاورمیانه تلاش می كند. عبدالله گل، رییس جمهور تركیه نیز پیشنهاد كرده است كه فرانسه از گروه مینسك خارج شود.

شبكه تلویزیونی 'TF1' فرانسه نیز اعلام كرد: تركیه علیرغم تهدیدهای قبلی همچون فراخواندن سفیرش از فرانسه، به نظر می رسد كه سعی در آرام كردن اوضاع دارد. البته تا پیش از امضای متن لایحه از سوی ساركوزی، تركیه هیچ اقدام تلافی جویانه ای نخواهد كرد. البته اردوغان پیش تر نیز علیه تصمیمات سنا درباره مجازات انكار نسل كشی ارامنه سر و صدا به راه انداخته بود، اما برخلاف آنچه می توان تصور كرد، وی تاكنون از اقدامات و پاسخ های عینی و ملموس سخن نگفته است. برای پی بردن به نیت اصلی تركیه برای واكنش به این قانون باید تا زمان امضای آن از سوی ساركوزی تا یك هفته دیگر منتظر ماند. الیزه تأیید كرده است كه وی این كار را خواهد كرد!

**قانون سنا و سرنوشت 400 شركت فرانسوی در تركیه

-------------------------------------------------------------

این شبكه تلویزیونی در گزارش خود تأكید می كند: فراتر از لغو تمام موافقتنامه های دو جانبه نظامی و یا فرهنگی بین تركیه و فرانسه، اصلی ترین تهدید، باقی ماندن شبح اقدامات تلافی جویانه بر سر بخش اقتصادی به ویژه علیه شركت های فرانسوی مستقر در خاك تركیه (حدود 400 شركت) است. گرچه بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی، یك دولت نمی تواند به طور رسمی علیه محصولات كشوری دیگر اعلام تحریم نماید.

براساس این گزارش، در سال های 2001 و 2006 نیز مشابه چنین حركت هایی صورت گرفت، اما جامعه مدنی تركیه امسال كینه جوتر از سال های گذشته به نظر می رسد. به عبارت دیگر ممكن است شركت های تركیه ای سرمایه گذاری در فرانسه را نیز متوقف كنند. البته دولت اردوغان اعلام كرده است كه تركیه سال 2011 دیگر تركیه سال 2001 نیست و اكنون خود را بسیار قوی تر می داند. رجب طیب اردوغان كمتر از دو هفته فرصت دارد تا خود را آماده كند و یا به پیشنهاد ساركوزی 'منافع مشترك دو كشور را در تصمیمات خود درنظر بگیرد'!

**آیا تركیه هم تاوان خواهد داد؟

----------------------------------

در گزارش'TF1' كه بر روی سایت خبری این شبكه تلویزیونی انتشار یافته، آمده است: این افزایش تنش ها به نفع چه كسی است؟ قطعا به نفع هیچكس؛ فرانسه پنجمین شریك تجاری تركیه است و تركیه یازدهمین شریك تجاری فرانسه! در مجموع در سال 2011 حجم مبادلات دو كشور 7 و 11 میلیارد دلار بود. قطعا پیامدهای مجازات شركت های فرانسوی مستقر در خاك تركیه از طریق تحریم آن ها و یا دور كردن از بازارهای دولتی و خصوصی، متوجه 70 هزار كارگر ترك كه در این كارخانه ها مشغول كار هستند نیز خواهد شد.

تحریم محصولات فرانسوی همچنین موجب منع فروش آن ها از سوی بسیاری از تجار خواهد شد. البته تركیه نباید فراموش كند كه نخستین گزینه برای گردشگران فرانسوی است كه بعد از انقلاب های مصر و تونس به سمت این كشور سرازیر شدند.

و سرانجام پیامدی كه بیش از فرانسه برای تركیه آزاردهنده است؛ تلاش و مذاكره تركیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا است كه در حال حاضر سرسخت ترین مخالف آن فرانسه است. این شرایط بدترین زمان برای این دو كشور عضو ناتو است كه هر دو در رأس پرونده سوریه هستند.

**تركیه، لحن ملایم تر از حد انتظار

--------------------------------------

نشریه فرانسوی 'لوتلگرام'، در این باره نوشت: گرچه اردوغان اقدام سنای فرانسه را 'تبعیض آمیز' و 'نژادپرستانه' و از دید دولت تركیه پوچ و توخالی خواند و از كاهش سطح روابط سیاسی كشورش با فرانسه در سطح كاردار خبر داد، اما ابراز امیدواری كرد كه متحد وی در قلب ناتو و شریك استراتژیك تجاری و سیاسی اش، اشتباه خود را جبران كند! در واكنش به این اقدام، آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه نیز تركیه را به حفظ آرامش و خونسردی فراخواند.

'سرگئی سركیسیان' رئیس جمهور ارمنستان نیز از دولت فرانسه برای این اقدام قدردانی كرد و آن را یك روز تاریخی برای ارامنه سراسر جهان نامید. در مقابل ترك زبان های جمهوری آذربایجان نیز كه بر سر قره باغ علیا با ارمنستان درگیرند این لایحه را رد كردند.

**كشتار ارامنه بیشتر یك موضوع انتخاباتی است!

-------------------------------------------------------

به گزارش روزنامه فرانسوی فیگارو، با نزدیك شدن به انتخابات ریاست جمهوری 2012 فرانسه احزاب اصلی حاضر در این رقابت های انتخاباتی در پی وضع قانونی مبنی بر به رسمیت شناختن كشتار ارامنه هستند، البته این تلاش به سال 2001 باز می گردد. یعنی 6 سال پیش از انتخاب ساركوزی به ریاست جمهوری فرانسه. البته در دسامبر گذشته نیز كه بحث مربوط به كشتار ارامنه مطرح شد، اردوغان، ساركوزی را متهم كرد كه وی می خواهد رأی 500 هزار ارمنی فرانسه را به دست آورد و حتی از این میزان هم نمی گذرد.

بر اساس محتوای یك تلگرام دیپلماتیك در ماه می 2007، كه ویكیلیكس در سال 2010 آن را منتشر كرد؛ 'ژان دیوید لویت'، مشاور دیپلماتیك رییس جمهور وقت، به همتایان ترك خود اطمینان داد كه 'ساركوزی به شما اطمینان می دهد كه مرگ لایحه كشتار ارامنه در مجلس سنا فرا رسیده است.'

'سرگئی لاگوش'، سناتور حزب سوسیالیست در سنای فرانسه نیز این اقدام را یك مانور سیاسی خواند و گفت كه 'شمار زیادی از نمایندگان سنا طرفدار ورود تركیه به جامعه اروپا هستند.'

فیگارو همچنین از خرسندی 60 هزار ارمنی مقیم تركیه اشاره كرده و می نویسد آنان از ترسشان شادمانی خود را پنهان و سكوت كرده اند. آنان معتقدند در تاریخ دست كاری شده تركیه، دانش آموزان در مدارس می آموزند كه این ترك ها هستند كه توسط ارامنه قتل عام شده اند!

فیگارو نوشت: اردوغان با 'كثیف و خونین' توصیف كردن گذشته استعماری فرانسه، گفت: چنانچه مجمع ملی فرانسه به تاریخ علاقمند است، می تواند وقایع رخ داده در آفریقا به ویژه رواندا و الجزایر را مطالعه كند.

**چرا ساركوزی آماده نزاع با تركیه است؟

----------------------------------------------

فیگارو می نویسد: ساركوزی می خواهد در این زمینه گوی سبقت را از همتای پیشین خود 'ژاك شیراك' نیز كه ترك ها را به بازنگری در تاریخ نسل كشی ارامنه فراخوانده بود، برباید! او همچنین خود را ملزم می داند تا با این كار به مخالفان خود به رهبری فرانسوا اولاند، رقیب انتخاباتی وی كه در آغاز سال نسل كشی را مردود خوانده بود، پاسخ دهد.

در هر حال ساركوزی باید این كار را بدون افتادن در دام اختلاف با ملت بزرگ تركیه انجام دهد. رییس جمهور فرانسه همچنین تهدید كرده است كه اگر تركیه روندی صلح آمیز در روابطش با فرانسه اتخاذ نكند و به گونه ای از در آشتی در نیاید، لایحه مصوب سنا را امضا خواهد كرد و اگر تاكنون عملی انجام نداده، به واكنش های بهتر تركیه امیدوار است.

**مورخان فرانسوی، مخالف قانون مجازات انكار نسل كشی ارامنه

-------------------------------------------------------------------------

فیگارو در بخش دیگری از گزارش خود به تشریح واكنش مورخان فرانسوی در برابر تصویب قانون نسل كشی ارامنه در سنای این كشور پرداخته و می نویسد: حتی زمانی كه سنا در حال بررسی تصویب این قانون بود، بسیاری از محققان و پژوهشگران مخالفت خود را با این 'دخالت قوه مقننه در تاریخ' اعلام كردند.

بر اساس این گزارش، 'پی یر نورا' مورخ مشهور فرانسوی پیش از تصویب این قانون با تأكید بر اینكه 'نوشتن تاریخ كار سیاستمداران نیست' اعلام كرده بود كه هیچ نكته مثبتی در آن نمی بیند.

به زعم مورخان فرانسوی، تصویب یك قانون در فرانسه كه موضوع آن حتی مربوط به تاریخ ملی این سرزمین هم نیست، مشكل ساز خواهد بود.

'ژیل مانسرون' دیگر مورخ مشهور فرانسوی كه معتقد است هدف اصلی از بازطرح موضوع تاریخی كشتار ارامنه مقاصد سیاسی است، می گوید: 'آیا این قانون تمام جرایم رخ داده در جهان را شامل می شود؟ جنایات مرتكب شده از سوی كمونیست ها در روسیه و یا قتل عام هندی ها در آمریكا؟' وی تأكید می كند: 'از یك سو تمام احزاب چپ و راست به دلایل انتخاباتی و جذب آراء ارامنه حمایت خود را از تصویب این قانون اعلام كرده اند و ازسوی دیگر الیزه می تواند از این قانون به منظور اعمال فشار بر تركیه و نیز توجیه عدم تمایلش برای پیوستن این كشور مسلمان به اتحادیه اروپا استفاده كند.

به زعم مانسرون، 'هیچیك از قوانین مشابهی كه تاكنون در فرانسه به تصویب رسیده اند، تا این اندازه بی پایه و اساس نبوده اند. تصویب قانون مجازات انكار نسل كشی یهودیان در سال 1990 موسوم به 'قانون گیسوت' در فرانسه شاید به دلیل این كه پدیده یهودی سیتزی در این كشور ریشه ای تاریخی دارد، و هنوز هم قابلیت آن را دارد كه دوباره شكل بگیرد، و هوشیاری ویژه برای مقابله با آن را می طلبد، توجیه پذیر باشد، اما هیچ مشكلی در زمینه نژادپرستی و ارمنی ستیزی در این كشور وجود ندارد تا نیاز به تصویب قوانینی به منظور حفظ امنیت ارامنه در فرانسه باشد!

**تاریخ، تنها منبع مورد بحث است!

---------------------------------------

به گزارش فیگارو، در این میان هستند مورخانی كه رادیكال ترند و هرگونه تصویب قوانین یادبود را رد می كنند. در همین راستا، 'كریستین دلپورت' دیگر مورخ فرانسوی می گوید: 'ما مخالف یك تاریخ رسمی و قراردادی هستیم و معتقدیم كه نباید هیچ مانعی بر سر راه مورخ ایجاد كرد، اما زمانی كه موضوعی به شكل یك قانون در می آید، خطر پیگرد قانونی برای پژوهشگران و مورخان وجود دارد. تاریخ، پیش از هر چیز منبعی برای بحث و بررسی است و باید در فضای دموكراسی باقی بماند.'

در سال 2006، 19 مورخ فرانسوی طوماری را امضا كردند و در آن خواستار لغو قوانین مختلفی از جمله قانون 'گیسوت'، قانون به رسمیت شناختن كشتار ارامنه و نیز قانون گنجاندن مبحث 'نقش مثبت استعمار فرانسه' در كتاب های درسی شدند. آنان در این طومار، به اصولی اشاره كردند؛ ازجمله 'تاریخ، كتاب اخلاق نیست. مورخ هیچ نقشی در ستایش و یا محكوم كردن ندارد، بلكه فقط توضیح می دهد و تشریح می كند. تاریخ، برده 'اخبار روز' نیست. تاریخ یك پرونده قضایی نیست.'

گذشته از لفاظی های دو طرف، كارشناسان معتقدند كه كشورهای اروپایی به تناوب نقش مخالفت با تركیه را به بهانه های مختلف عهده دار می شوند تا از هزینه های سیاسی آن بكاهند. زمانی اتریش این نقش را عهده دار می شود، زمانی آلمان، اكنون فرانسه و در آینده دیگران. تركیه نیز علیرغم سروصدای زیادی كه به راه انداخته فاقد توان كافی برای تحت فشار گذاشتن فرانسه است.

پژوهش**ز.ج**9123



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 514
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

مدیركل ورزش و جوانان چهارمحال وبختیاری گفت: به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی، 33 مشعل از سوی دوندگان استان از مسیر فرودگاه شهركرد تا مصلای امام خمینی (ره) افروخته و حمل می شود.

'محمود شمسی پور'‌ روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:این برنامه با هدف تجدید میثاق ورزشكاران با آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران اجرا می شود.

به گفته وی، این برنامه صبح روز 12 بهمن ماه و همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) برگزار می شود و 33 دونده از فرودگاه شهركرد به سمت مصلای امام خمینی(ره) حركت می كنند.

شمسی پور از آغاز مسابقات مختلف ورزشی در استان همزمان با 12 بهمن ماه خبر داد و افزود: حضور جوانان و ورزشكاران در مصلای شهركرد، برگزاری مسابقات فوتبال در رده های سنی مختلف، اجرای طرح استعداد یابی ویژه دانش آموزان در رشته های ورزشی، مسابقات فوتسال جام دهه فجر و پیاده روی عمومی در بخش های مختلف استان از برنامه های این اداره در گرامیداشت این ایام است.

7359/558/1647



:: برچسب‌ها: عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا ، ' فرانسوا اولاند' كه طبق نظرسنجی ها از شانس بیشتری نسبت به دیگر رقباء انتخاباتی برای راهیابی به الیزه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برخوردار است از ' لوران فابیوس ' خواسته است تا سفری به خاورمیانه و سپس به چند كشور آسیایی انجام داده و با مقامات این كشورها در زمینه مسایل مورد علاقه دیدار و گفتگو داشته باشد.

وی قرار است سفر دوره ای خود را امروز سه شنبه به برخی از كشورهای منطقه خاورمیانه آغاز كند.

بازدید از فلسطین اشغالی، رام الله، لبنان، قطر و ابوظبی در برنامه های فابیوس در سفر به كشورهای منطقه گنجانده شده است.

قرار است وی در بازگشت از این سفر، ماموریت خود به كشورهای چین و ژاپن را نیز آغاز كند.

هدف از این ماموریت رساندن پیام دوستی، احترام متقابل و شنیدن مطالب مقامات كشورها عنوان شده است.

دیدار با ' محمود عباس ' و نخست وزیر لبنان نیز در برنامه سفر فابیوس گنجانده شده است .

وی را در این سفر ' لوییك هانن كین ' دبیركل سابق وزارت امور خارجه فرانسه همراهی خواهد كرد.

فابیوس همچنین ماموریت دارد تا با شیمون پرز و نتانیاهو از مقامات صهیونیستی نیز دیدار و گفتگو داشته باشد.

فرانسوا اولاند، ساركوزی، مارین لوپن رهبر جبهه ملی و همچنین فرانسوا بایرو به ترتیب حائز جایگاه اول تا چهارمی در نظرسنجی ها برای تصدی یكدوره پنج ساله پست ریاست جمهوری فرانسه در سالجاری میلادی شده اند.

اروپام /1495**1514



:: برچسب‌ها: عشق , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 824
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()