نوشته شده توسط : sadis

قاسم نوده فراهانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاههای عرضه مستقیم كالا از پنجم تا بیست و پنجم اسفند ماه در سراسر كشور برپا خواهد شد.

وی افزود: در تهران هفت مركز پیش بینی شده كه یك مركز برای عرضه مواد غذایی و مكانهای دیگر شامل پارك ارم، مركز گوشت تهرانپارس، فرهنگسراهای خاوران و نیاوران، ورزشگاه تختی و پارك ملت برای عرضه نیازمندیهای مردم درنظر گرفته شده است.

نوده فراهانی با بیان اینكه در این مراكز كالاهای خارجی عرضه نخواهد شد، ادامه داد: از یك ماه پیش از روسای اتحادیه ها خواسته شد تا برای تولید محصولات با كیفیت و با قیمت مناسب جهت عرضه در این مراكز اقدامات كارشناسی را انجام دهند.

وی هدف از برپایی این نمایشگاهها را حمایت از تولیدات داخلی ذكر و خاطرنشان كرد: مقرر شده در این مراكز كالاها با 10 تا 30 درصد تخفیف عرضه و دست واسطه ها كوتاه شود تا كالا به صورت مستقیم به دست مصرف كننده واقعی برسد.

فراهانی گفت: در این مراكز كالاهای اساسی از قبیل مواد غذایی و پروتئینی، كیف و كفش، پوشاك و خشكبار عرضه خواهد شد و همشهریان چنانچه تخلفی از فروشندگان مشاهد كردند به بازرسان مستقر در این مراكز اطلاع دهند.

1417/688/ 699/ 684



:: برچسب‌ها: دریاچه ,
:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این خبرگزاری با تاكید به اینكه جمهوری اسلامی ایران یكی از قدرت های بزرگ سیاسی و اقتصادی در منطقه است؛ افزودكه ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) همواره از سوی كشور غربی و اروپایی تحت تحریم های اقتصادی قرار داشته است.

آوا با استناد به تاكید های مكرر تهران در صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای ایران خاطر نشان كرد: ایران چهارمین صادر كننده نفت در جهان است و اخیرا چند كشور اروپایی اعلام كرده اند كه نفت ایران را تحریم می كنند.

این خبرگزاری، میزان تاثیر منفی تحریم چند كشور غربی بر ضد ایران را از 'سیف الدین سیحون' استاد دانشگاه كابل و از تحلیلگران اقتصادی افغانستان پرسید كه وی در پاسخ گفت: این تحریم ها نمی تواند نظام سیاسی و اقتصادی ایران را به مخاطره بیاندازد و یا آن را متزلزل كند.

سیحون گفت: جمهوری اسلامی ایران با كشور های دیگر منطقه تفاوت های زیادی دارد، این كشور از نظر اقتصادی قادر خواهد بود تمامی این تحریم را به سادگی مهار كند.

این تحلیلگر اقتصادی افغان افزود: تحریم ها در چندین سال گذشته كه همواره ایران تحت تحریم آمریكا قرار داشته، تاثیری نداشته است.

این استاد دانشگاه برخی تهدیدهای مبنی بر حمله احتمالی نظامی به ایران را نیز بی اساس دانست و با تاكید به اینكه غرب دست به چنین اقدامی نخواهد زد، گفت: آمریكا به خوبی می داند كه حمله به ایران منطقه و جهان را از مغرب تا مشرق به آتش خواهد كشید.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: قدرت های غربی همواره در كشورهایی كه منافع خود را در خطر می ببیند با تحریم تلاش می كنند كه وضع را به نفع خودشان تغییر دهند.

وی گفت: ممكن است غربی ها به تحریم بر ضد ایران شدت دهند اما هیچگاه قادر به رویارویی نظامی با ایران نخواهد بود.

سیحون در پایان خاطر نشان كرد: درگیری نظامی علیه ایران ممكن است خسارات اندكی بر این كشور وارد كند اما در دراز مدت آسیب جدی به منطقه و دنیای غرب وارد خواهد كرد.

آساق/1501



:: برچسب‌ها: سنگ , بهار , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 550
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا ، ' حمید رضا ارشادمنش ' در اختتامیه جشنواره برترین های آموزش و پژوهش در حوزه مدیریت شهری و روستایی كه در تالار وزارت كشور برگزار شد، افزود:در بخش ساخت و ساز مترو تا كنون بیش از 60 درصد اعتبار مصوب به شهرداری ها پرداخت شده و بقیه آن نیز براساس روند تعیین شده متناسب با درآمدها و اعتبارات خزانه به شهرداری ها پرداخت می شود.

وی درباره استفاده از سایر منابع برای توسعه حمل و نقل عمومی و كمك به شهرداری ها اظهار داشت: در بخش سایر منابع نیز با برنامه ریزی ها و پیگیری های صورت گرفته فرصت مناسبی برای استفاده از منابع و تسهیلات خارجی و فاینانس چین برای قطار شهری ها تا مبلغ چهار تا پنج میلیارد دلار فراهم شده است.

اجتمام **9022 ** 1569**



:: برچسب‌ها: مدل , هندوستان , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

امسال نیز به مانند چند سال گذشته حدود 2600 نفر در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس شركت كردند كه البته این یك ركود در تاریخ این مجمع بود. اجلاس 2012 در داووس بیشتر تحت الشعاع بحران ارزی و تحت عنوان «چرخش بزرگ» قرار داشت. در 5 روز برگزاری این مجمع اقتصادی شركت كنندگان از بخش سیاسی، اقتصادی، مالی و اجتماعی درباره راهكارهایی برای برون رفت از بحران ارزی به بحث پرداختند.

به گفته برنامه ریزان و سازمان دهندگان این اجلاس، گرچه پیش از آغاز 40 رییس جمهور و رییس دولت حضور خود در این اجلاس را تایید كرده بودند و بسیاری از آن نیز در آن شركت داشتند، اما اخباری كه پس از پایان این مجمع مخابره شده است نشان از عدم توفیق مباحث و ناامیدی شركت كنندگان از حصول یك برنامه و یا دیدگاه منسجم و كارآمد برای مقابله با بحران اقتصادی به ویژه در اروپا بود.

همچنین وزیران همه كشورهای عضو گروه 20 و وزیران دارایی گروه 8 نیز در این اجلاس شركت داشتند. 'آنگلا مركل' صدراعظم آلمان و رهبر قدرتمندترین اقتصاد اروپا به عنوان میهمان ویژه در مراسم افتتاحیه آن سخنرانی كرد.

**بنیانگذار مجمع داووس: وظیفه اجلاس تحكیم تئوریك است!

--------------------------------------------------------------------

'كلاوس شواب' مبدع و بنیانگذار مجمع جهانی اقتصاد در داووس بود كه موجب مطرح شدن نام این روستای كوهستانی ناشناخته و هجوم توریست ها و نخبگان علمی و اقتصادی به این مكان در سرمای زمستان شد.

وی نیز به نوعی به نقص عملی و ناكارآمدی این اجلاس در همه ادوار آن اقرار دارد و در گفت وگو با روزنامه St.Galler در مورد این موضوع كه مجمع جهانی اقتصاد فقط یك نمایشی برای گفتگو است گفت: ما در داووس نمی توانیم تصمیمات لازم الاجرائی را اتخاذ نمائیم، ولی می توانیم به وجدان افراد شركت كننده مراجعه كرده و آنها را به تفكر واداریم.

**اكنون استعدادها، سرمایه هستند

----------------------------------------

شواب در یكی از نوشته های اخیر خود تاكید كرد كه كاپیتالیسم موجود دیگر كارایی الگو بودن را ندارد، زیرا كاپیتالیسم به ابزارسازی قرن نوزدهم باز می گردد. آن زمان نیاز به سرمایه بود تا بتوان صنایع را كارآمد ساخت. امروز سرمایه نیست كه در زمینه قدرت رقابت سرنوشت ساز باشد، بلكه استعدادها هستند كه در این زمینه سرنوشت ساز هستند. هر كشوری كه استعدادهای بهتر و بیشتری تربیت كند می تواند بهتر قابلیت رقابت داشته باشد.

وی انتقاد اصلی خود به داووس را چنین بیان كرد موضوعی كه در زمینه كاپیتالیسم اشتباه به آن عمل شده این است كه اقتصاد بازار دیگر در خدمت جامعه نیست بلكه بیشتر برای افراد خاصی عمل می كند. این امر نیز به خاطر آن است كه سیستم های نظارتی جهانی به خوبی به وظایف خود عمل نكرده اند. بنابراین امروز باید كاپیتالیسم را بگونه ای ترسیم كرد كه مجدداً در خدمت جامعه باشد و نه در خدمت یك یا چند فرد خاص. یك شركت امروز فقط نباید به فكر حفظ منافع سهامداران خود باشد، بلكه باید به فكر همه جامعه و جهان هم باشد.

**نیاز به دیدگاه های اقتصادی جدید برای اروپا

--------------------------------------------------

روزنامه Der Bund نیز نوشت كه كلاوس شواب در سخنان خود در افتتاحیه این مجمع از تغییرات دراماتیك در سراسر جهان و نیاز مبرم برای انجام اصلاحات و الگوهای جدید برای جوامع جهانی صحبت كرد.

وی تاكید كرد كه امروز كمبود دیدگاه های نو برای آینده و ارزش های مشترك وجود دارد. امروز افراد ممتاز در پیدا كردن راهكارهای جدید برای چالش های پیش رو به حد و مرز خود رسیده اند. داووس در گذشته محلی برای پیدا كردن ایده های جدید برای حل مشكلات بود و امروز نیز همین جایگاه را برای این امر در سطح جهان دارد.

**داووس مانند سیرك به یك منبع درآمد تبدیل شده است

----------------------------------------------------------------

برخی كارشناسان و اساتید اقتصاد نظرات بسیار تندی در مورد اجلاس داووس و روح حاكم بر آن و مهمتر از همه نتیجه بخش بودن آن دارند.

پروفسور 'ژان زیگلر' استاد دانشگاه ژنو و همچنین معاون رییس كمیته رایزنی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد كه تاكنون كتب زیادی در انتقاد به سیستم بانك ها در سوییس به رشته تحریم درآورده اجلاس داووس را یك سیرك می داند و تصریح می كند: مخالف سیرك مجمع جهانی اقتصاد هستم. در آنجا گفتمان مطرح نبوده بلكه روابط سیاسی مطرح است. سران برخی از كشورها كه در این اجلاس شركت می كنند وجهه بدی دارند و از این امر هم رنج می برند. كلاوس شواب با دعوت از آنان، آنها را تطهیر می كند.

وی اعتقاد دارد كه كلاوس شواب با ایجاد سیرك مجمع جهانی كه چیزی جز باد گرم نیست، ثروت میلیونی بدست آورده است.

این استاد اقتصاد از دولت سوییس نیز در این زمینه انتقاد كرد و گفت: افتضاح بزرگ، حرف شنوی شواب از دولت فدرال سوییس است. شورای فدرال با این جشن خصوصی همكاری می كند و حتی پول مالیات دهندگان سوییسی را برای آن هزینه می كند. پنج هزار سرباز و پلیس سوییس هر ساله مجبورند كه امنیت این سیرك را تضمین نمایند. همچنین دولت كشور ما حق آزادی بیان و عقیده كه تظاهرات یكی از اصول لاینفك آن است را برای مخالفت با مصوبات داووس محدود می سازد و اجازه نمی دهد تا مخالفان این سیرك، در برن و زوریخ علیه آن دست به راهپیمائی بزنند.

**بسیاری از شركت كنندگان در داووس باید زندانی شوند!

----------------------------------------------------------------

وی در مورد نیات مجمع جهانی اقتصاد در داووس تاكید كرد كه مجمع جهانی اقتصاد، كارخانه ایدئولوژیك كشورهای مساله دار است. هر ساله در اجلاس آن در داووس اهدافی مشخص می شوند كه هیچكدام به اجرا در نمی آیند. در اجلاس سال گذشته این مجمع قرار بود كه انحصار مواد غذائی در دست چند كشور كه علت اصلی گرسنگی در جهان است از بین برده شود. ولی در این زمینه هیچ كاری صورت نگرفته است. قیمت یك تن برنج از سال گذشته تا كنون دو برابر شده و قیمت یك تن گندم حتی در عرض یكسال، 111 درصد افزایش یافته است. این درحالیست كه در سال گذشته 36 میلیون نفر در جهان به علت گرسنگی و یا پیامدهای آن جان خود را از دست داده اند و جای تعجب است كه مجمع جهانی اقتصاد امسال اصلا به این موضوع نمی پردازد و نمی خواهد بررسی نماید كه آیا اهداف سال قبل آن به واقعیت در آمده یا نه. مجمع جهانی اقتصاد مشروعیت برای جهان آدمخوار بوجود می آورد.

وی چندی پیش نوشته بود نیمی از سران شركت ها و یا بانك ها كه هر ساله به داووس می آیند تا در این مجمع اقتصادی شركت كنند باید در زندان باشند.

زیگلر در این مورد افزود: جای سه چهارم آنها در زندان است. هر كسی كه مواد غذایی را انحصار می كند و با این كار میلیون ها انسان را به بدبختی می كشاند باید پشت میله های زندان باشد. آنچه من می گویم هوچی گری نیست و در این زمینه تحقیق كرده ام. من بعنوان معاون رییس كمیته رایزنی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در این موقعیت قرار دارم كه این سخنان را بر زبان آورم.

زیگلر 78 ساله یكی از مسن ترین منتقدین كاپیتالیسم است و اعتقاد دارد آدم تا زمانیكه زنده است باید مبارزه كند بخصوص آدمی مانند وی كه امتیازاتی دارد و می تواند صحبت كند. یك روشنفكر متعهد هرگز بازنشسته نمی شود.

**سرمایه داری، مدلی ناكارآمد برای عصر جدید

----------------------------------------------------

روزنامه Le Temps نیز از مناظرات میان شركت كنندگان در اجلاس داووس خبر داده است و می نویسد این اجلاس به تقابل دو دیدگاه در مورد پایان كاپیتالیسم و و تقویت آن تبدیل شده است.

'شاران باررو' دبیركل كنفدراسیون بین المللی اتحادیه ها با تعداد 175 میلیون عضو، اعتقاد دارد سرمایه داری باعث شده است كه امروزه شركت های چند ملیتی داری قدرتی بیش از حد داشته باشند. به گفته وی سردمداران این شركت ها وجدان خود را از دست داده و تنها به فكر منافع خود بوده و اهمیتی نمی دهند كه سالانه 45 میلیون نفر وارد بازار كار می شوند. سیستم سرمایه داری مدعی توزیع منابع مالی بود، اما امروزه شركت های چندملیتی قهرمانان تریلیون ها دلار فرار مالیاتی شده اند و تعهدی در قبال جامعه برای خود قایل نیستند و دولت ها هم تلاشی برای مراقبت اجتماعی ندارند.

در واكنش به این استدلال، 'بن ورواین' مدیر عامل شركت مخابراتی الزاس-لوسن معتقد است كه برعكس، باید به این شركت ها بها داد و به جای اینكه مدام آنها را عناصر نامطلوب اقتصادی معرفی نمود، به آنها كمك كرد، چرا كه همین شركت های عظیم هستند كه موجب ایجاد شغل می شوند.

'كارلی گروب' مدیر یك موسسه سرمایه گزاری نیز معتقد بود كه نظام سرمایه داری موجب افزایش قابل توجه تولید و بازدهی و رشد اقتصادی شده است. در كنار این مطلب زخم هایی نیز دیده شده است و اینجاست كه وظیفه دولت هاست كه دفع الوقت نكنند و اقدامات اساسی انجام دهند.

**هراس از كاپیتالیزم دولتی به سبك چین

---------------------------------------------

به نوشته این روزنامه بدبینی در مورد وضعیت دنیای غرب و نگرانی از كشورهای نوظهور كه همراه با كاپیتالیزم دولتی از غرب نیز جلو زده اند از دغدغه های كارفرمایان حاضر در این مباحث بود. آنها با اشاره به چین و موفقیت این كشور در ایجاد شغل، كاپیتالیزم دولتی این كشور و شیوه اجرایی آن را با توجه به وضعیتی كه در مقایسه، اروپا با آن درگیر است، هشدار دهنده عنوان كردند. اگر اروپا موفق نشود كه مشكلات بحران مالی را سریعا حل كند و ایجاد شغل را سرعت ببخشد و اقتصاد خود را از ركود درآورد، دچار مشكلات اساسی و حیاتی خواهد شد.

برخی نیز معتقدند كه این روش كاپیتالیزم دولتی در دراز مدت جواب نخواهد داد، چرا كه نوآوری و خلاقیت باید بیش از بیش در اوج باشد و این از الزامات كاپیتالیزم است. در چین شركت ها و گروه های كوچك هستند كه خلاقیت ها را هدایت می نمایند و نه شركت های عظیم.

**تاثیر سیاست بازی های جهانی در تشدید بیكاری

----------------------------------------------------------

این روزنامه در مطلب دیگری به گفته مقامات سازمان بین المللی كار اشاره كرد كه جهان با چالش ایجاد 600 ملیون شغل در ده سال آینده روبه رو خواهد شد و این مساله یكی از مباحث اصلی اجلاس داووس بود.

در گزارش سالانه این سازمان، رهبران جهان متهم شده بودند كه در سیاست های مربوط به كار و بیكاری دچار اشتباهات فاحشی شده و به همین سبب بیكاری افزایش و مدت زمان آن نیز بیشتر شده است. در سال 2012 شمار بیكاران به 204 میلیون خواهد رسید و البته به واسطه ركود اقتصادی در اروپا، تا 209 میلیون نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین گزارش، هر ساله 40 میلیون نفر وارد بازار كار می شوند. امروزه همچنان 27 میلیون بیكار بیشتر از سال 2007 كه در آن بحران اقتصادی شروع شد وجود دارد.

این گزارش می افزاید كه رهبران اروپایی به خصوص، جهان را در یك دور باطلی قرار داده اند. آنها به طور همزمان با اجرای برنامه های ریاضتی در جهت تقویت وضعیت مالی خود برآمده اند؛ حال آنكه این سیاست های ریاضتی به معنای مخارج كمتر، رشد كمتر، درآمد دولتی كمتر، سرمایه گزاری كمتر، شغل كمتر و مصرف كمتر است.

**پژوهش 9130**9123



:: برچسب‌ها: فرمت مربع , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

بنا بر گزارش ایرنا، راخوی در این مورد روز گذشته در گفت و گویی كه با 'جیركی كاتاینن' نخست وزیر فنلاند قبل از آغاز شورای اروپا داشت، به وی اعتراف كرده بود كه بدون شك، پاسخ سندیكاها و انجمن های كارگری نسبت به اصلاحات كاری، برگزاری اعتصاب عمومی‌ خواهد بود.

وی ادامه داد: من امكان برگزاری اعتصاب را در نظر دارم زیرا دولت سوسیالیست قبلی‌ نیز اصلاحاتی در نظام كاری انجام داد و هر چند كه این اصلاحات بی‌ فایده بودند اما سندیكاها بر علیه آن اعتصاب كردند.

وی افزود: من می‌ دانم كه بسیاری از كارهایی كه تصمیم انجام آن را دارم مورد پسند سندیكاها و شركت داران نیست اما وظیفه ما حكمرانی است و باید به وظیفه خود عمل كنیم .

راخوی ابراز امیدواری كرد كه طرفین این مساله، بر اساس مسوولیت پذیری عمل كرده و متوجه باشند كه اسپانیا در وضعیت دشوار و پیچیده ای قرار دارد و هدف دولت، خروج از بحران افزون بر رشد و ایجاد موقعیت كاری می‌ باشد.

نخست وزیر اسپانیا خاطرنشان كرد كه اصلاحات كاری در اسپانیا، در حال حاضر امری الزامی می‌ باشند زیرا همه كشورهای جهان و مخصوصا اسپانیایی ها خواهان آن هستند .

اروپام /1234** 1514



:: برچسب‌ها: واشنگتن , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

این كتاب به بررسی تطبیقی آزادی‌ها، امتیازها، محدودیت‌ها، جرایم، كیفرها و نظام دادرسی دو كشور ایران و آمریكا می‌پردازد.

مطبوعات در طول تاریخ بشر، به عنوان ركن چهارم دموكراسی، همواره یكی از زمینه‌های چالش‌برانگیز در بحث افكار عمومی و پاسخگو كردن مسوولان در قبال نیازهای عمومی و جامعه بوده‌اند.

در این میان علی‌رغم پیشرفت‌ فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، هر چند دگرگونی‌های بسیاری در شیوه اطلاع‌رسانی و انتشار نشریات ایجاد شده، اما این تحولات هیچگاه موجب كاهش نقش این رسانه در اطلاع‌رسانی به جامعه و مخاطبان نشده‌ است.

در این كتاب می خوانیم : مطبوعات بنابر رسالت خود و اهدافی كه دارند، هم در قانون اساسی و هم در قانون مطبوعات دارای حقوقی هستند. بخصوص با افزایش تعداد روزنامه‌ها و مجله‌ها در دوران پس از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و نیز گوناگونی بینش‌های اجتماعی و فرهنگی نشریات، شرایط مساعدتری برای فضای عمومی مطلوب فعالیت‌های مطبوعاتی فراهم شده كه تحت تأثیر این شرایط توجه به تحكیم و تقویت قانون برای حفظ و حراست از آزادی مطبوعات و نیز حدود و حقوق آن فزونی یافته است. بنابراین آزادی در حوزه مطبوعات باید در راستای سیاست‌ها و اهداف آنها باشد و كاركرد مطبوعات به عنوان رسانه عمومی در جامعه مدنظر قرار گیرد.

نویسنده این كتاب با بررسی حقوق نشریات در جمهوری اسلامی ایران و تطبیق آن با حقوق نشریات در ایالات متحده آمریكا، پنجره تازه‌ای را در این حوزه می گشاید.

كتاب حقوق مطبوعات در جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریكا در 314 صفحه و شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 40 هزار ریال توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به بازار كتاب عرضه شد.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمود احمدی‌نژاد در دیدار سفیر جدید مغولستان در تهران، به شرایط كنونی جهان اشاره كرد و افزود: اینكه چند دولت خود را مالك دنیا بدانند و تمام ملت‌ها را تحت سلطه خود قرار دهند به پایان رسیده است.

وی افزود: امروز همه ملت‌ها باید برای برقراری صلح، امنیت و رفاه در جهان مشاركت و همكاری كنند.

رییس‌جمهوری با تأكید بر اینكه همه دولت‌ها و ملت‌ها باید با حقوق برابر در مدیریت جهانی نقش فعال ایفا كنند، اظهار داشت: همه باید كمك كنند تا دنیایی سرشار از صلح، رفاه و امنیت برای همه ملت‌ها ساخته شود و رسیدن به چنین دنیایی نیازمند تلاش همگانی در فضایی احترام‌آمیز و عادلانه است.

احمدی‌نژاد همچنین بر گسترش همكاری‌های علمی و فرهنگی میان ایران و مغولستان تأكید كرد و گفت: همكاری‌های فرهنگی و علمی دو كشو با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی موجود می‌تواند به نفع دو ملت باشد و ایران از تقویت این روابط استقبال می‌كند.

** مغولستان خواستار گسترش همكاری با ایران است

سفیر جدید مغولستان در تهران نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود، اظهار داشت: دولت و ملت مغولستان بر تقویت روابط و همكاری‌های دو كشور در زمینه‌های گوناگون تاكید دارند.

وی خاطرنشان كرد: نظم جدید جهانی اقتضا می‌كند كه دو كشور تلاش‌های خود را برای گسترش همكاری‌ها و هماهنگی‌ها ارتقا ‌دهند.

** گسترش همكاری های دانشگاهی و فرهنگی

سفیر جدید مغولستان همكاری‌های آموزشی و علمی میان مغولستان و ایران را خواستار شد و گفت: با توجه به اینكه منابع تاریخی مغولستان به زبان فارسی نگارش شده است همكاری‌های دانشگاهی و فرهنگی دو كشور می‌تواند نتایج مفیدی برای دو ملت داشته باشد.

وی افزود: مغولستان اهمیت و ارزش زیادی برای تحكیم روابط خود با جمهوری اسلامی ایران قائل است.

سیام*2023* 1418



:: برچسب‌ها: زمستان , گل , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

پیش از سفر علی عبدالله صالح به عمان و از آنجا به آمریكا، واشنگتن تلاش كرده بود در چارچوب طرح القاعده سازی، وجود این گروه در خاك یمن را به ابزاری برای دخالت در آن كشور تبدیل كرده و زمینه دخالت را با تهدید همیشگی القاعده میسر كند. تاكید رسانه های غربی بر وجود القاعده در یمن و تصرف مناطق قابل توجهی از خاك این كشور در همین راستا انجام می شود. محافل غربی هرگز توضیح نداده اند كه القاعده چگونه و از كدام مسیر امكانات موردنیاز یك ارتش را به شبه جزیره منتقل كرده است.

پایگاه اینترنتی رادیو سوا آمریكا در گزارشی بلافاصله پس از سفر عبدالله صالح به آمریكا با تیتر' درگیری بین ارتش یمن و شبه نظامیان وابسته به القاعده' نوشت: منابع امنیتی یمن می گویند كه 5 نفر در درگیری بین ارتش یمن و شبه نظامیان وابسته به القاعده كشته شده اند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس نیز به انتشار همین خبر می پردازد و می افزاید كه یك سرباز یمنی نیز در میان كشته های اخیر است.

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین نیز در گزارش ها و تحلیل های متعددی به تشدید درگیری های ارتش با القاعده پس از خروج علی عبدالله صالح پرداخت و نوشت: یك روز پس از خروج علی عبدالله صالح از یمن به سوی آمریكا تانك ها و تجهیزات زرهی راه 'رادع' را در 170 كیلومتری پایتخت در پیش گرفته اند تا به رویارویی با اعضای القاعده بپردازند.

میدل ایست آنلاین می افزاید: عربستان سعودی و ایالات متحده آمریكا ترس از آن دارند كه خلا حضور علی عبدالله صالح در یمن باعث تقویت القاعده شود و كار مبارزه با تروریسم را دشوار كند!

همزمان با نتشار این گزارش ها در راستای توجیه دخالت های آمریكا در یمن، شبكه الجزیره نیز در گزارشی با عنوان 'هشدار بین المللی درباره نفوذ القاعده در یمن' به نقل از 'جمال بن عمر' فرستاده سازمان ملل به یمن می نویسد: سازمان القاعده مواضع خود را در یمن تحكیم كرده است. وی با اظهار نگرانی از اوضاع امنیتی یمن در سایه قدرت گرفتن القاعده و خروج عبدالله صالح تاكید می كند كه سازمان ملل آماده كمك به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده است كه قرار است روز بیست و یكم ماه میلادی پیش رو برگزار شود.

واشنگتن درحالی مدعی شده است به علی عبدالله صالح برای درمان ویزای سفر به آمریكا داده است كه مقامات بیمارستانی آمریكا می گویند نام صالح در لیست بیمارانی كه قرار است پذیرش شوند نیست و همچنین سازمان های حقوق بشری از پناه دادن به دیكتاتور یمن انتقاد كرده اند.

بر اساس اخبار منتشر شده اخیر، علی عبدالله صالح قرار بوده در بیمارستان نیویورك بستری شود، اما 'كتی رابینسون' یكی از مسئولان بیمارستان مذكور به خبرگزاری فرانسه گفته است: نام علی عبدالله صالح در لیست بیماران آماده پذیرش در این بیمارستان نیست. این موضوع به تشكیك ها درباره انگیزه های آمریكا از پناه دادن به دیكتاتور یمن دامن زده است.‏

‏در همین حال سازمان دیده بان حقوق بشر نیز از اقدام آمریكا برای پناه دادن به دیكتاتور یمن انتقاد كرد. 'بلقیس جراح' مشاور حقوق بین الملل این سازمان در گفت و گویی با خبرگزاری فرانسه می گوید: تاسف آور است كه صالح به آمریكا وارد می شود در حالی كه صدها نفر از قربانیان را در یمن بدون توجه رها می كند و برای جنایاتی كه انجام داده است محاكمه نمی شود.

این اقدام آمریكا برای پناه دادن به صالح با وجود جنایت های آشكار وی علیه مردم این كشور در حالی است كه واشنگتن روزنامه نگاران صلح جوی یمنی را تنها به دلیل انتقاد از حملات آمریكا به خاك كشورشان تحت تعقیب قرار می دهد.

پایگاه خبری 'المصدر آنلاین' یمن خبر داد كه اتحادیه روزنامه نگاران یمنی قصد دارند روز سه شنبه(فردا) در مقابل سفارت آمریكا در صنعا تظاهراتی اعتراض آمیز برگزار كنند.

علت این اعتراض، دخالت آمریكا در دستگیری و عدم آزادی یك خبرنگار یمنی به نام 'عبدالاله حیدر' است كه بیش از یك سال پیش به دست نیروهای امنیتی یمن دستگیر شد و باوجود قول عبدالله صالح مبنی بر آزادسازی وی با دخالت شخص باراك اوباما رییس جمهور آمریكا همچنان در زندان به سر می برد.

حیدر در 16 آگوست سال 2010 دستگیر شد و در یك دادگاه غیرقانونی و پنهانی با اتهام همكاری با القاعده راهی زندان شد. علی عبدالله صالح در آغاز سال 2011 دستور آزادی او را صادر كرد، اما باراك اوباما رییس جمهور آمریكا در تماسی تلفنی با صالح از او خواست حیدر را آزاد نكند، امری كه منجر به ادامه حبس وی شد.

المصدر آنلاین می افزاید: حیدر یك روزنامه نگار متخصص در مسائل گروه های اسلامی است كه در خبرگزاری رسمی یمن مشغول به كار بود. او نقش عمده ای در افشای حملات آمریكا به خاك یمن و كشتار غیرنظامیان به ویژه در حملات دسامبر 2009 به استان 'ابین' داشت.

پژوهش**9241**9123



:: برچسب‌ها: ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

'هادی قوامی' سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اطلاعیه شورای هماهنگی بانك های دولتی خاصیتی نداشته، غیرقانونی است و آن اطلاعیه تنها به دلیل آن صادر شده بود كه شورای هماهنگی بانك ها قصد داشت از نظر رفتاری هماهنگی هایی را ایجاد كند.

وی افزود: بانك ها اختیار تعیین نرخ سود سپرده ها را دارند به طوری كه پس از بررسی وضعیت منابع ، هزینه ها و همچنین تعیین تراز مالی می توانند نرخ سود سپرده ها را اعلام كنند.

قوامی با بیان اینكه هر بانكی می تواند نرخ رقابتی برای سود سپرده ها اعلام كند ، افزود: شورای پول و اعتبار نیز به اجرای بند بند مصوبه افزایش نرخ سود بانكی و ایجاد فضای رقابتی تاكید كرد.

یادآور می شود : در اطلاعیه مشترك شورای هماهنگی بانك های دولتی و شورای عالی كانون بانك های خصوصی، تمام بانك های دولتی و خصوصی برای تقویت ارزش پول ملی و بازار پول، نرخ سود علی الحساب انواع سپرده های بانكی را از هفت درصد برای سپرده های كوتاه مدت روزشمار تا 20 درصد برای سپرده های مدت دار پنج ساله اعلام كردند.

طبق این اطلاعیه و براساس تصمیم بانك ها، نرخ سود سپرده سه ماهه 10 درصد، شش ماهه 12 درصد، 9 ماهه 15 درصد، یك ساله 17 درصد اعلام شده است.

همچنین نرخ سود سپرده روز شمار هفت درصد و نرخ سود سپرده بیش از یك تا پنج سال بین 17 تا 20 درصد تعیین شده است.

** نرخ جریمه ضمانت نامه های بانكی هشت درصد شد

این عضو شورای پول و اعتبار از دیگر مصوبات جلسه روز جاری این شورا را هشت درصدی شدن نرخ جریمه ضمانت نامه های بانكی اعلام كرد و گفت: این امر به وصول مطالبات بانكی كمك می كند و در صورت عدم پرداخت اقساط توسط دریافت كنندگان تسهیلات آنها باید علاوه بر نرخ سود ، جریمه هشت درصدی را پرداخت كنند.

**نرخ سود تسهیلات مناطق آزاد و سرزمین اصلی یكسان شد

قوامی ، از یكسان شدن نرخ سود تسهیلات در مناطق آزاد و سرزمین اصلی خبر داد و گفت‌:‌ علاوه بر این امر در این جلسه افزایش بودجه بخش نظارتی بانك مركزی نیز تصویب شد.

** حمایت از تك نرخی شدن ارز

وی ادامه داد: شورای پول و اعتبار حمایت خود را از تك نرخی شدن ارز اعلام كرد زیرا به طور قطع ارز تك نرخی به پایدار بودن فعالیت اقتصادی كمك می كند.

این عضو شورا پول و اعتبار ادامه داد: ‌در این جلسه در خصوص تك نرخی شدن ارز به صورت مفصل بحث هایی مطرح شد و از سیاست بانك مركزی در این خصوص حمایت كامل شده است.

اقتصام**9141**1601



:: برچسب‌ها: ژاپن , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'غلامرضا رازقی' روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد افزود: مبلغ 21 میلیارد و 100 میلیون تومان برای طرح تعدیل صیادان اختصاص یافته است.

وی گفت: برای طرح تعدیل پره های صیادی هفت میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته كه تا هفته آینده در اختیار سازمان شیلات ایران قرار می گیرد.

رییس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: همچنین مبلغ هفت میلیارد تومان برای صیادان كیلكا گیر و هفت میلیارد تومان برای آبزی پروری مدار بسته اختصاص خواهد یافت.

وی استانداردسازی و رعایت بهداشت محصولات دریایی را یكی دیگر از سیاست های سازمان شیلات ایران برشمرد و گفت: سازمان شیلات ایران در صورت مشاهده یا گزارشی مبنی بر تولید غیر استاندارد و غیربهداشتی محصولات دریایی با متخلفان برخورد جدی می كند.

وی به پرورش ماهی در قفس در راستای بهره مندی از سواحل، قابلیت پشت سدها، آب دریا و اقلیم دریا به عنوان یكی از سیاست های شیلات ایران اشاره كرد و ادامه داد: تاكنون چندین مورد پرورش ماهی در قفس در شمال كشور انجام شده و قرار است پرورش ماهی در قفس برای پشت سد رحیم دلداری در دشتستان نیز در دهه فجر آغاز شود.

رازقی اضافه كرد: پرورش ماهی در قفس روش جدیدی است كه می توانیم این روش را برای تولید ماهیان خاویاری و قزل آلا به كار بگیریم.

وی از افتتاح تعدادی پایانه و مراكز عرضه محصولات دریایی در استان گیلان به مناسبت دهه فجر اشاره كرد و گفت: هم اكنون در سطح كشور پایانه ها و مراكز عرضه محصولات دریایی به بهره برداری رسیده و وجود این پایانه ها برای مصرف داخلی و صادرات كشور قابل اهمیت است.

رازقی افزود: سازمان شیلات ایران برای افزایش بهبود كیفیت، فرآوری و بسته بندی محصولات دریایی برنامه هایی را در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به واگذاری مدیریت 26 بندر ماهیگیری به تعاونی های صیادی طی سال جاری گفت: با واگذاری مدیریت بنادر صیادی به صیادان انتظار می رود محصولات دریایی در پایانه ها و مراكز فروش به صورت مستقیم از تولیدكننده به دست مصرف كننده برسد كه در این صورت با حذف دلالان از افزایش قیمت این محصولات در بازار جلوگیری می شود.

معاون وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به اتمام 19 پروژه ماهیگری طی سال های گفت: هم اكنون 16 پروژه ماهیگیری در دست اجرا است و حدود 10 پروژه ماهیگیری دیگر در دست مطالعه قرار دارد و تا پایان برنامه پنجم توسعه نیز 18 پروژه ماهیگیری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این كه طی سال جاری رقمی معادل 40 میلیارد تومان برای ساخت بنادر اختصاص یافته است، افزود: به مناسبت دهه فجر 2 اسكله در بندر رستمی استان بوشهر استان خوزستان به بهره برداری می رسد و ساخت تعدادی اسكله در آبادان نیز آغاز خواهد شد.

رازقی میزان صید از آبهای آزاد طی سال 57 را 29 هزار و 224 تن اعلام كرد و گفت: در سال 89، میزان صید با رشد 1300 درصدی برابر با 412 هزار تن بوده است.

وی افزود: این در حالی است كه برای افق برنامه پنجم توسعه میزان صید از آبهای آزاد به رقم 700 هزار تن خواهد رسید.

رازقی افزایش صید از آبهای آزاد را یكی دیگر از سیاست های اصلی سازمان شیلات ایران برشمرد و افزود: در 10 ماهه ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته صید از منابع آبهای آزاد 11 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: سال 89، میزان برداشت از آبهای آزاد 140 هزار تن بوده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری با رشد 15 درصدی در بهره برداری از این منابع مواجه شویم.

وی میزان صید فانوس ماهیان در سال گذشته را كمتر از 10 هزار تن اعلام كرد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاكنون این رقم به 14 هزار تن رسیده است كه با رشد 70 درصدی نسبت به سال گذشته روند مطلوبی داشته است.

رازقی تاكید كرد: در راستای احیاء و بازسازی ذخایر دریایی، بهره بردای ماهی از آب های آزاد و دریای عمان در اولویت برنامه های سازمان شیلات ایران قرار گرفته است.

وی تصریح كرد: تاكنون 26 بندر صیادی به تعاونی های صید واگذار شده است كه با انتقال برخی از امور به مردم سهم اشتغال در جامعه بیش از گذشته افزایش خواهد یافت.

رازقی حجم كل تولیدات آبزیان در كشور تا پایان سال 89 را 663 هزار تن ذكر كرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های این سازمان تا پایان برنامه پنجم توسعه این رقم به یك میلیون و 700 هزار تن می رسد.

وی با اشاره به تولید شش هزار تنی میگو در كشور اظهار داشت: صنعت میگوی كشور نیز با رشد هشت برابری در پایان برنامه پنجم توسعه به میزان 48 هزار تن افزایش خواهد یافت.

رییس سازمان شیلات ایران تصریح كرد: مصرف سرانه آبزیان كشور در سال 57، یك كیلوگرم بوده كه این رقم در سال 89 به 8.5 كیلوگرم رسیده است و امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه این رقم به 15.3 كیلوگرم برسد.

وی درخصوص افزایش وزنی و ارزشی صادرات آبزیان ایران افزود: صادرات آبزیان از نظر وزنی 15 و از لحاظ ارزشی 17 درصد رشد داشته است.

وی افزود: هم اكنون برای افزایش صادرات محصولات دریایی فضای مناسبی ایجاد شده و گونه هایی همچون ماهی مركب و یال اسبی به سبد صادراتی ایران افزوده شده است.

رازقی ادامه داد: سال گذشته حدود 34 هزار تن صادرات ماهی صورت گرفته كه پنج هزار تن آن مربوط به ماهیان یال اسبی بوده است.

وی تصریح كرد: میزان صادرات میگو در سال 89، 2 هزار و 655 تن بوده و در 9 ماهه ابتدای سال جاری بیش از 120 میلیون دلار میگو به خارج از كشور صادر شده است كه امیدواریم تا پایان سال جاری این رقم به 160 میلیون دلار افزایش یابد.

وی اظهارداشت: همچنین قرار است در افق برنامه پنجم توسعه صادرات میگو به 500 میلیون دلار برسد.

رازقی افزود: میزان صادرات خاویار پرورشی تا پایان سال جاری به 500 كیلوگرم خواهد رسید و در تلاش هستیم سال آینده به حجم صادراتی معادل سه تن دست پیدا كنیم.

وی با اشاره به تمركز سازمان شیلات ایران برای برون سپاری امور تصدی گری از این سازمان گفت: هفته آینده اولین مركز تكثیر ماهیان خاویاری با توان تولید پنج میلیون قطعه بچه ماهی خاویاری توسط بخش خصوصی افتتاح خواهد شد.

رییس سازمان شیلات ادامه داد: سازمان شیلات ایران تا پایان برنامه پنجم توسعه به رهاسازی 800 میلیون قطعه بچه ماهی برای بازسازی ذخایر در دریاها اقدام می كند.

وی با اشاره به رشد كارخانه های فرآوری محصولات شیلاتی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی فقط یك مورد كارخانه كنسرو سازی در ایران وجود داشت كه در سال 89 تعداد این كارخانجات به 134 مورد رسیده است.

رازقی افزود: همچنین در سال 57، 2 كارخانه پودر ماهی در ایران احداث شده بود كه این رقم در سال گذشته به 46 كارخانه رسیده است.

وی با بیان این كه هشت واحد فرآوری سال 57 به 135 واحد رسیده است گفت: هشت سردخانه نوار ساحلی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به 114 سردخانه ارتقاء یافته است.

اقتصام**9186/1594



:: برچسب‌ها: واشنگتن , رودخانه , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()