نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اوتاوا ، روزنامه كانادایی ' گلوب اند میل ' نوشت : این دو دیپلمات از لیست نمایندگان به رسمیت شناخته شده كانادا خارج شده و بدین ترتیب شمار دیپلمات های خارج شده از این لیست طی ماه جاری به شش نفر افزایش یافته است .

این روزنامه به نقل از منابع خود نوشت: سرهنگ ' سرگئی ژوكف ' وابسته نظامی دولت روسیه در اوتاوا و ' دمیتری گراسیمف ' یك كارمند كنسولگری تورنتو به روسیه بازگردانده شدند.

وزارت خارجه كانادا و سفارت روسیه در اوتاوا خروج این دو دیپلمات را تایید نكردند.

یك سخنگوی وزارت خارجه كانادا گفت :' از آنجا كه این موضوع به امنیت ملی مربوط می شود و در دادگاهها در دست بررسی است ما قادر به اظهار نظر دیگری نیستیم . '

در مسكو ، وزارت خارجه روسیه پیش از این گزارشهای مربوط به خروج دیپلماتهایش را از كانادا به دلیل رسوایی جاسوسی تكذیب كرده بود.

مترجمام 1403*1832*



:: برچسب‌ها: سگ , مدل , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علی لاریجانی' شامگاه روز سه شنبه درجمع خبرنگاران در فرودگاه مهراباد گفت: تعداد زیادی از نمایندگان كشورهای مختلف اسلامی در اجلاس اندونزی شركت كرده بودند و در باره چند موضوع حساس از جمله مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی و نیز تجاوزات مستمر این رژیم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی با اشاره به اینكه نمایندگان این اجلاس در برابر پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران مواضع درستی گرفتند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس به عضویت در كمیته های اجرایی، سیاسی و فرهنگی در آمد.

لاریجانی افزود: اعضای مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس همچنین دررابطه با مسئله سوریه مواضع واقع بنیانه تری گرفتند، از این جهت اجلاس نسبت به اجلاس پیشین خوب بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: از جمله مسئله ای كه مورد بحث و بررسی قرار گرفت مسائله صلح امیز هسته ای و داشتن چرخه سوخت هسته ای بود، كه از سوی نمایندگان ایران مطرح شد.

وی با اشاره به اینكه مسئله جهان اسلام در مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس از سوی رسانه ها پوشش خوبی داشته است، گفت: خبر خروج امریكایی ها از عراق موجب شادی و شعف اعضای اجلاس گردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مذاكرات خوبی با دیگر نمایندگان مجالس كشورهای مختلف از جمله تركیه داشتیم و مسائل دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

لاریجانی با براورد اینكه وحدت بین كشورهای اسلامی با این مجامع بیشتر خواهد شد، خاطرنشان ساخت: اكنون دنیای اسلام نیازمند یك مسئله وحدت آمیز است ودین اسلام مبین این مسئله است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان، هفتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه بین المجالس كشورهای اسلامی را روی هم رفته نسبت به كنفرانس های دیگر مفیدتر دانست.

هیات پارلمانی ایران كه لاریجانی ریاست آن را برعهده داشت در بدو ورود به تهران، مورد استقبال 'محمدرضا باهنر' نایب رییس مجلس شورای اسلامی و 'كاظم جلالی' سخنگوی كمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی قرار گرفت.

1537*1832*



:: برچسب‌ها: اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش سه شنبه ایرنا به نقل از بانك مركزی، براین اساس فروش ارز مسافرتی برای هر یك از مسافران هوایی (به استثناء سوریه ، عراق ، آذربایجان ، ارمنستان ، پاكستان، افغانستان ، امارات متحده عربی و عربستان سعودی) به مقصد تركیه ، تركمنستان ، كویت، قطر، بحرین وعمان به میزان 1000 دلار و یا معادل آن به سایر ارزها و در مورد سایر كشورها به میزان 1500 دلار به نرخ رسمی (مرجع) خواهد بود.

همچنین فروش ارز مسافرتی به هریك از مسافران هوایی به مقصد كشورهای آذربایجان ، ارمنستان ، پاكستان، افغانستان و امارات متحده عربی به میزان 400 دلار و یا معادل آن به سایر ارزها به نرخ رسمی(مرجع) خواهد بود.

طبق گزارش بانك مركزی ، مسافرانی كه قبلا' از ارز مسافرتی هوایی استفاده نموده اند، می توانند در دو نوبت از ارز مسافرتی بابت سفر به سوریه، عراق یا عربستان (عمره مفرده) استفاده نمایند.

این گزارش می افزاید: فروش ارز مسافرتی هوایی به مسافرانی كه دو نوبت از ارز مربوط به سوریه ، عراق یا عربستان (عمره مفرده) استفاده نموده‌اند، نیز مجاز خواهد بود.

اقتصام**9141**1601



:: برچسب‌ها: کانادا , نیویورک , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

* گروه اقتصادی

- مراسم ویژه ورود امام راحل به مهرآباد با حضور وزیر راه و شهرسازی

- نشست خبری مدیر عامل بانك صنعت و معدن

- بررسی مشكلات و چالش های شركت های خدمات انرژی

* گروه اجتماعی

- همایش بین المللی بانوان برگزیده ادیان آسمانی

- یادواره شهدای دفاع مقدس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی

* گروه سیاسی

- مراسم بازسازی صحنه ورود امام راحل به ایران

- كنگره خاطره نویسی دفاع مقدس

- تقدیم بودجه 91 به مجلس شورای اسلامی توسط رییس جمهوری

* گروه فرهنگی

- افتتاح جشنواره فیلم فجر

- دیدار خبرنگاران اعزامی از مصر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

* گروه علمی

- نقش دانشگاهها در تربیت نیروی متخصص

- سمینار سالانه مركز تحقیقات چشم

اقتصام/1594



:: برچسب‌ها: انگلستان , واشنگتن , ژاپن ,
:: بازدید از این مطلب : 474
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هیات پارلمانی ایران كه لاریجانی ریاست آن را به عهده داشت در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال 'محمدرضا باهنر' نایب رییس مجلس شورای اسلامی و كاظم جلالی سخنگوی كمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی قرار گرفت.

لاریجانی پس از ورود به فرودگاه در جمع خبرنگاران گزارشی از این سفر به خبرنگاران ارایه كرد.

مشروح این خبر متعاقبا مخابره خواهد شد.

1832*



:: برچسب‌ها: اسکاتلند , اتومبیل , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

ناصر راستخواه كه برای شركت در سومین اجلاس بین المللی 'انرژی هسته ای در آسیا' به مالزی سفر كرده است، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، خاطرنشان كرد: به طور معمول از ایران برای حضور در این كنفرانس ها دعوت به عمل می آید و این علاقه وجود دارد كه از تجربیات ایران نیز استفاده كنند.

وی تصریح كرد: به هر حال ایران دارای سابقه 30 ساله در زمینه انرژی هسته ای در تولید الكتریسته است كه به تبع آن دانش خوبی در كشور ایجاد شده است. اما دو هدف اصلی ایران برای شركت در چنین كنفرانس های این است كه بداند دنیا در چه مسیری در حال حركت است و دیگر اینكه در مواردی نیز شرایط و توانایی ها و تجربیات خود را بیان كند. در این خصوص تا كنون شناخت هایی نسبت به دانش هسته ای در ایران صورت گرفته است.

وی حضور كشورها در چنین كنفرانس ها را نشان دهنده علاقه كشورها به انرژی هسته ای دانست و با تاكید بر اینكه انرژی هسته ای انتخابات آینده كشورهاست، خاطرنشان كرد: پس از كنفرانس كیودو نگرش جهانی نسبت به شرایط جوی جهان تغییر كرد و جهان درصدد برآمد كه تولید گازهای گلخانه ای را كم كند. بنابراین استفاده كمتر از سوخت های فسیلی می توانست به كاهش گازهای گلخانه ای كمك كند و این نقطه شروع برگزاری چنین كنفرانس های به منظور شرایط استفاده از انرژی هسته ای بود.

راستخواه تاكید كرد: البته پیش از آن نیز كشورها به دلیل شرایط اقتصادی خواهان استفاده از انرژی هسته ای بودند و در مجموع تمایل كشورها به استفاده از انرژی هسته ای باعث شد كه از آن به عنوان رنسانس هسته ای یاد كنند.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران گفت: به دلیل منافع انرژی هسته ای در مقایسه با سایر سوخت ها درخواست استفاده از آن تا سال پیش كه مساله نیروگاه فوكوشیما رخ داد رو به افزایش بود به طوری كه در خود آمریكا 35 پرونده خواهان دریافت گواهی و پروانه ساخت وجود داشت. این علاقه و خواست در اروپا نیز وجود دارد. در بین كشورهای آسیایی نیز چین برنامه های هسته ای خود را به شدت افزایش داده و كشورهای جنوب شرق آسیا از جمله ویتنام، مالزی، اندونزی و فیلیپین نیز برنامه هایی برای فعالیت ای هسته ای خود پیش بینی كرده اند.

رییس نظام ایمنی هسته ی ایران تصریح كرد:د در مجموع سهم آسیا در عرصه هسته ای شدن نسبت به سایر قاره ها بسیار بالاست، لذا این كنفرانس ها به منظور ارائه تجربیات و خدمات مهندسی به كشورهای خواهان انرژی هسته ای توسط سازمان های غیردولتی شكل گرفتند.

معاون سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان كرد: كشورها عمدتا از پیشرفت دانش هسته ای در ایران خوب استقبال می كنند اما با توجه به شرایط محدوده كننده ای كه وجود دارد و برخی كشورها كه در این عرصه فعالیت می كنند دارای روابط فنی هستند كه البته این روابط فنی با مسایل سیاسی نیز همراه شده است.

وی در ادامه در مورد زمان بهره برداری از ظرفیت كامل نیروگاه بوشهر نیز گفت: نیروگاه بوشهر مراحل آخر راه اندازی خود را می گذارند، هر چند كه وارد مراحل بهره برداری نیز شده است و برق تولید شده نیز در مدار قرار گرفته اما از نظر اخذ پروانه در مراحل نهایی است و شرایط خوبی حاكم ات. آزمایش های گوناگون در قدرت های مختلف انجام شده تا به مراحل نهایی افتتاح خود كه می تواند الگوی برای كشورهای منطقه باشد، نزدیك شود.

راستخواه همچنین در خصوص سفر اخیر مقامات هسته ای آژانس بین المللی انرژی به ایران نیز گفت: ارتباط بین ایران و آژانس برقرار است و این رفت و آمدها به طور معمول صورت می گیرد. یك برنامه بازرسی دوره ای است كه ایران هم از این بازرسی ها استقبال كرده تا شفافیت و صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای خود را در معرض قضاوت جهانیان قرار دهد كه آژانس این امر را از طریق امور پادمانی دنبال می كند.

اجلاس دو روزه انرژِی هسته ای در آسیا با حضور كارشناسان و شركت های فعال در زمینه انرژی هسته ای از سراسر جهان از روز سه شنبه در شهر كوالالامپور پایتخت مالزی آغاز به كار كرده است. ناصر راستخواه معاون سازمان انرژی اتمی ایران نیز قرار است فردا (چهارشنبه) در سخنانی در این اجلاس تجربیات جمهوری اسلامی ایران در خصوص استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را برای شركت كنندگان در این اجلاس تشریح كند.

آساق**335



:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

'هادی قوامی' سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اطلاعیه شورای هماهنگی بانك های دولتی خاصیتی نداشته، غیرقانونی است و آن اطلاعیه تنها به دلیل آن صادر شده بود كه شورای هماهنگی بانك ها قصد داشت از نظر رفتاری هماهنگی هایی را ایجاد كند.

وی افزود: بانك ها اختیار تعیین نرخ سود سپرده ها را دارند به طوری كه پس از بررسی وضعیت منابع ، هزینه ها و همچنین تعیین تراز مالی می توانند نرخ سود سپرده ها را اعلام كنند.

قوامی با بیان اینكه هر بانكی می تواند نرخ رقابتی برای سود سپرده ها اعلام كند ، افزود: شورای پول و اعتبار نیز به اجرای بند بند مصوبه افزایش نرخ سود بانكی و ایجاد فضای رقابتی تاكید كرد.

یادآور می شود : در اطلاعیه مشترك شورای هماهنگی بانك های دولتی و شورای عالی كانون بانك های خصوصی، تمام بانك های دولتی و خصوصی برای تقویت ارزش پول ملی و بازار پول، نرخ سود علی الحساب انواع سپرده های بانكی را از هفت درصد برای سپرده های كوتاه مدت روزشمار تا 20 درصد برای سپرده های مدت دار پنج ساله اعلام كردند.

طبق این اطلاعیه و براساس تصمیم بانك ها، نرخ سود سپرده سه ماهه 10 درصد، شش ماهه 12 درصد، 9 ماهه 15 درصد، یك ساله 17 درصد اعلام شده است.

همچنین نرخ سود سپرده روز شمار هفت درصد و نرخ سود سپرده بیش از یك تا پنج سال بین 17 تا 20 درصد تعیین شده است.

** نرخ جریمه ضمانت نامه های بانكی هشت درصد شد

این عضو شورای پول و اعتبار از دیگر مصوبات جلسه روز جاری این شورا را هشت درصدی شدن نرخ جریمه ضمانت نامه های بانكی اعلام كرد و گفت: این امر به وصول مطالبات بانكی كمك می كند و در صورت عدم پرداخت اقساط توسط دریافت كنندگان تسهیلات آنها باید علاوه بر نرخ سود ، جریمه هشت درصدی را پرداخت كنند.

**نرخ سود تسهیلات مناطق آزاد و سرزمین اصلی یكسان شد

قوامی ، از یكسان شدن نرخ سود تسهیلات در مناطق آزاد و سرزمین اصلی خبر داد و گفت‌:‌ علاوه بر این امر در این جلسه افزایش بودجه بخش نظارتی بانك مركزی نیز تصویب شد.

** حمایت از تك نرخی شدن ارز

وی ادامه داد: شورای پول و اعتبار حمایت خود را از تك نرخی شدن ارز اعلام كرد زیرا به طور قطع ارز تك نرخی به پایدار بودن فعالیت اقتصادی كمك می كند.

این عضو شورا پول و اعتبار ادامه داد: ‌در این جلسه در خصوص تك نرخی شدن ارز به صورت مفصل بحث هایی مطرح شد و از سیاست بانك مركزی در این خصوص حمایت كامل شده است.

اقتصام**9141**1601



:: برچسب‌ها: سنگ , دریاچه , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، تیم والیبال كاله جوان آمل نیز در روز پایانی این مسابقات با پیروزی سه بر یك مقابل تیم شركت شهرك های صنعتی خراسان شمالی عنوان نایب قهرمانی را از آن خود كرد.

تیم والیبال هلال احمر قم نیز سه بر صفر از سد جیحون اگزوز آق قلا نماینده استان گلستان گذشت و به مقام سوم دست یافت.

این رقابت ها از روز جمعه با حضور شش تیم به شكل متمركز به میزبانی قزوین آغاز شده بود.

جدول رده بندی این مسابقات به ترتیب زیر است:

1-آینده سازان قزوین 15 امتیاز

2-كاله جوان مازندارن 12 امتیاز

3-راه و ترابری اصفهان 8 امتیاز

4- جمعیت هلال احمر قم 7 امتیاز

5-جیحون اگزوز آق قلا 2 امتیاز

6-شهرك های صنعتی خراسان شمالی یك امتیاز

7392/ 1644



:: برچسب‌ها: فرمت مربع , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از سازمان داوطلبان هلال احمر، این افراد نیازمند پس از معرفی به سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و تایید وضعیت اضطراری آنها از سوی مراجع ذیصلاح، حمایت می شوند.

معاونت خدمات حمایتی این سازمان برای ارائه این خدمات در هفته اول بهمن ماه بیش از 246 میلیون ریال خدمات حمایتی به نیازمندان معرفی شده، ارائه كرد.

طی این مدت، 70 نفر به معاونت خدمات حمایتی این سازمان معرفی شدند كه 12 نفر از آنان از سوی مجلس شورای اسلامی، 22 نفر از سوی موسسه امدادگران و 18 نفر از طریق سایر مراجع ذی صلاح معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، همچنین ارایه خدمات به 18 نفر از معرفی شدگان به این معاونت در حال انجام است.

معاونت خدمات حمایتی 246 میلیون و یكصد هزار ریال تاكنون خدمات ارایه كرده است.

اجتمام**9105**1572



:: برچسب‌ها: دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

'كاترینا پلئو' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ایران كشوری قدرتمند و بی نیاز است ، بنابراین اتحادیه اروپا با تحریم خرید نفت این كشور در واقع خود زنی كرده و اقتصادی بیمار این قاره را در خطر فروپاشی قرار داده است.

پلئو كارگردان معروف تئاتر و سینمای یونان در ادامه افزود: ایران كشوری قدرتمند و از همه نظر خود كفا می باشد چه از نظر علمی، فن آوری و تكنولوژی، كشاورزی و منابع طبیعی خدادادی، نیازی به اتحادیه اروپا و آمریكا ندارد، بلكه آنها نیازمند بازار پر رونق جمهوری اسلامی ایران هستند.

پلئو سپس ضمن محكوم كردن اقدام تروریستی و به شهادت رساندن شهید احمدی روشن گفت: قدرت های سلطه طلب به نظر می رسد كه از تاریخ و پیشینه هفت هزار ساله ایران بی خبرند و نمی دانند كه ایران مملو از جوانان مومن و دانشمند است و ملتی كه با پشتوانه تاریخی خود و تحت رهبریتی هوشیار برای فتح قله های علوم و فنون مصم است، را نمی توان با ترور از پیشرفت بازداشت.

وی در ادامه افزود: ملت ایران با تكیه به ایمان و اعتقادات خود توانسته به فنون و علوم جدید در تمام زمینه ها دست یابد و بدین ترتیب كشوری قدرتمند از نظر نظامی، اقتصادی ، صنعتی و كشاورزی را طی مدت سی و اندی سال كه از انقلاب اسلامی ایران می گذرد با وجود تمام توطئه های رنگارنگ و تحریم هایی را كه قدرت های سلطه طلب بر علیه آن به كار گرفته، برپا كنند بنابراین حربه تحریم ها دیگر كارایی خود را از دست داده و ایران كاملا خود كفا شده و نیازمند هیچ كشوری نیست.

پلئو درادامه با اشاره به روند بیداری جهان اسلام گفت: با بیداری مردم جهان اسلام لرزه به اندام اسرائیل و استكبار جهانی افتاده و اسرائیل پس از سقوط مصر و دیگر كشوهای حامی آن در منطقه كاملاً منزوی گشته و این امر باعث هراس در دل آمریكا، صهیونیست ها و حامیان آن گشته و به همین دلیل بغض آنان نسبت به جمهوری اسلامی ایران از هرزمانی بیشتر و آشكار تر گشته است.

این هنرمند یونانی درادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان نقش مهمی را ایفا می كند و دارای قدرت نظامی بسیار بالایی است و هر گونه تعرض به این كشور احتمالاً موجب بروز جنگ جهانی خواهد شد.

**2170** 1574



:: برچسب‌ها: عکس , ساحل , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()