نوشته شده توسط : sadis

'توبی ماتیسن' محقق در بخش تحقیقات خاورمیانه در دانشگاه كمبریج در روزنامه آلمانی زبان Neue Zurcher Zeitung به بررسی تحولات در كشورهای عربی پرداخت و نوشت: در حالیكه مردم كشورهای عربی در حال قیام هستند، غرب، عربستان سعودی را سنگری در برابر ایران و شریك استراتژیك برای خود می داند. واشنگتن نیز بر این امر تاكید دارد و به همین دلیل در ماه دسامبر سال گذشته قرارداد فروش سلاح های مدرن زیادی به قیمت 30 میلیارد دلار به ریاض را امضا كرد. ولی در این كشور سلطنتی محافظه كار نیز مقاومت در برابر خاندان سلطنتی و نحوه اداره مستبدانه كشور از سوی آن توسط مردم این كشور بویژه از سوی شیعیان وجود دارد.

در 16 ژانویه در عوامیه در نزدیكی شهر خطیف، هزاران شیعه به خیابان ها رفتند تا پیكر یك جوان 22 ساله شیعه به نام عیسی محمود ابو عبدالله را تشیع كنند. نامبرده در 12 ژانویه توسط نیروهای امنیتی عربستان كشته شده بود. البته وزارت كشور رژیم ریاض تاكید می كند چند جوان در اتومبیل با بمب آتش زا ماموران امنیتی را تهدید نمودند كه این امر باعث درگیری شد كه چند نفر زخمی و این جوان 22 ساله نیز كشته شد.

فعالان سیاسی در عوامیه تاكید كرده اند كه تشیع پیكر این جوان بعدا به یك تظاهرات ضد رژیم عربستان سعودی تبدیل شد كه حاضران در آن شعارهایی علیه رژیم حاكم رباض سر می دادند.

**خواسته مردم عربستان از آزادی زندانیان فراتر رفته است

-----------------------------------------------------------------

به نوشته این مقاله، در شرق عربستان سعودی كه اكثرا شیعیان در آنجا زندگی می كنند از آغاز بهار عربی اعتراضاتی وجود داشته است. در حالیكه تظاهركنندگان در فوریه سال 2011 در تظاهرات خود خواهان آزادی زندانیان سیاسی بودند، ولی در ماه مارس شعارهای آنها به حق حاكمیت بر سرنوشت خود و آزادی و دمكراسی و رعایت حقوق بشر تبدیل شد. ضمنا نیروهای امنیتی رژیم ریاض نیز به شدت تظاهركنندگان را سركوب كردند.

امروز یك آرامش گمراه كننده در این كشور در بخش شیعه نشین وجود دارد. وزارت كشور عربستان سعودی در سال گذشته به كرات تاكید داشت كه هر گونه تظاهراتی غیرقانونی است و تحمل نخواهد شد. با این وجود تظاهراتی به ویژه در بخش های شیعه نشین كشور صورت گرفته كه ریاض از بروز خبرهای آن جلوگیری و همزمان آنها را سریعا سركوب كرده است.

وزارت كشور عربستان در اكتبر گذشته تاكید كرد كه حمله ای به یك كلانتری در شهر عوامیه صورت گرفته كه به تحریك یك قدرت خارجی بوده كه منظور عربستان، ایران است. البته فعالان شیعی تاكید می كنند كه این قضیه درباره دستگیری والدین دو جوان شیعه فراری بوده كه ماموران وزارت كشور آنها را دستگیر كرده بودند تا فرزندانشان را تحویل بدهند. واقعیت آن است كه پس از این حركت ماموران وزارت كشور عربستان، این شهر دچار وضعیت بحرانی شد و درگیری هایی رخ داد كه طی آن افراد زیادی زخمی شدند. اكنون ماموران امنیتی در آنجا اقدام به كنترل افراد در خیابان ها می كنند.

**تشعیع جنازه شهدا به تظاهرات گسترده تبدیل می شود

----------------------------------------------------------------

ماموران وزارت كشور عربستان پست های كنترل خیابانی در بخش شیعه نشین ایجاد كرده اند كه مرتبا درگیری هایی در كنار این پست ها بوجود می آید. در 20 نوامبر سال گذشته اولین شیعه در جریان این درگیری ها كشته شد.

در بخش شیعه نشین عربستان سعودی نیز مانند دیگر كشورهای عربی كه قیام در آنها در جریان است، پس از كشته شدن هر فردی، تشیع پیكر وی به یك تظاهرات ضدرژیم تبدیل می شود كه بازهم یك یا چند فرد دیگر در جریان آن كشته می شوند كه تشیع پیكر این فرد شیعه كه در نوامبر گذشته كشته شده بود باعث تظاهراتی شد كه صدها هزار نفر در آن شركت كردند كه این بزرگترین تظاهرات در تاریخ شهر خطیف بود. تظاهر كنندگان در این تظاهرات خواهان سرنگونی خاندان سلطنتی حاكم بر این كشور شدند كه در جریان این تظاهرات هم دو جوان دیگر كشته شدند.

رژیم سعودی با مخلوطی از قول اصلاحات، فشار و سركوب تلاش می كند تا ناآرامی ها در شهر خطیف را خاموش سازد. البته شیعیان هر ساله دهه اول محرم كه آغاز سال در كشورهای عربی است را به خاطر شهادت نوه پیامبر (ص) و امام سوم خود به ماتم می نشینند كه امسال این دهه با ماه دسامبر مصادف شده بود، اما در آن ده روز ناآرامی های خاصی صورت نگرفت.

روحانیون شیعه از سوی ریاض تحت فشار قرار گرفتند و بیانیه ای را منتشر كردند كه در این ده روز شیعیان فقط به عزاداری پرداخته و از تظاهرات خودداری نمایند. ضمنا رژیم ریاض قول رسیدگی در باره قتل هایی كه از شیعیان صورت گرفته را داده بود كه هرگز نتیجه این بررسی ها را منتشر نكرد.

**تعیین پاداش برای دستگیری شیعیان عربستانی

--------------------------------------------------------

رژیم عربستان سعودی بجای آنكه تلاش كند تا شیعیان را در سیاست كشور سهیم نماید، در اوائل ژانویه اطلاعیه ای با لیست 23 نفر شیعه منتشر ساخت و تاكید كرد هركسی سرنخی بدهد كه این افراد دستگیر شوند، ده هزار دلار پاداش دریافت خواهد كرد. این 23 نفر ظاهرا بخاطر تظاهراتی كه در عوامیه صورت گرفته از سوی رژیم ریاض تحت تعقیب هستند.

انتشار این اطلاعیه، شیعیان در شهرستان ها و روستا را بسیار رادیكالتر و عصبانی تر كرده است. شیعیان سال هاست كه خواستار مذاكره با مسئولین دولت محلی هستند تا وضعیت آنها را بهتر سازد ولی آنها تا به امروز هیچ موفقیتی در این زمینه نداشته اند. امروزه جوانان به یمن ابزار مدرن ارتباطی دارای شبكه شده و فعالیت های خود را سازماندهی می كنند كه این امر در بقیه كشورهای عربی از جمله تونس، مصر، یحرین، یمن هم به همین منوال بوده است.

یك روحانی شیعه كه به شدت از عملكرد سران عربستان سعودی انتقاد می كند امروزه به رهبر شیعیان در مبارزاتشان علیه ریاض تبدیل شده است. نام این روحانی 'نیمران' است و نه فقط در عوامیه بلكه در بخش های دیگر شیعه نشین عربستان نیز نقش رهبری پیدا كرده و همه از او حرف شنوی دارند. او حتی در سال 2009 در مراسم نماز جمعه خواهان استقلال بخش شیعه نشین عربستان شد و بعدا مخفی گردید ولی از سال 2011 مجددا به صحنه آمده است.

**شیعیان عربستانی دیگر تحمل تبعیض های ریاض را ندارند

------------------------------------------------------------------

به نظر ماتیسن مدت هاست كه در قسمت های شرقی عربستان اختلاف شدیدی بین شیعیان كه اكثریت ساكنان آنرا تشكیل می دهند با خاندان سلطنتی در ریاض وجود دارد. ولی بهار عربی در كشورهای عربی روح تازه ای به شیعیان در مخالفت شان با ریاض داده است.

شیعیان سال هاست كه از تبعیض ها از سوی رژیم از جمله در زمینه استخدام در ارتش، پلیس و سازمان های امنیتی گلایه می كنند. در حالیكه اكثریت سنی در عربستان، شیعیان را مسلمان ندانسته! و اجازه ورود آنها به ساختارهای دولتی و نظامی را نمی دهند. خاندان سلطنتی سعودی نیز بجای آنكه تلاش كند تا با شیعیان كنار بیاید، آنها را تحت فشار بیشتر قرار می دهد.

**تلاش دولت ریاض برای ایجاد تفرقه میان سنی و شیعه

---------------------------------------------------------------

رژیم ریاض در كنار افزایش فشار بر شیعیان همزمان تلاش می كند تا ترس از شیعیان را نزد اكثریت سنی این كشور نیز افزایش دهد. رسانه های گروهی و مفسرین سعودی در سال گذشته و در سال جاری مرتبا تاكید می كنند كه قیام شیعیان در استان شرقی این كشور و همچنین در بحرین، یك توطئه از سوی شیعیان است. رژیم ریاض با این كار می خواهد از همبستگی سنی های معترض با شیعیان جلوگیری بعمل آورد. البته تا زمانی كه تظاهرات در عربستان به استان شرقی این كشور محدود باشد این هدف رژیم برآورده می شود.

**پژوهش** 9130**9123



:: برچسب‌ها: برلین , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

حجت الاسلام 'محمد صادق عظیمی' روز چهارشنبه در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: البته انتظار می رود كه در اجرای این برنامه های ملی، به نفع یا زیان هیچ شخصی كار تبلیغی صورت نگیرد و تنها منافع كلی نظام و ملت مطرح گردد.

وی تصریح كرد: شاخص هایی نظیر تبیین جایگاه مترقی رهبری در نظام مقدس جمهوری اسلامی، بیان دستاوردهای نظام و اوضاع كنونی جهان كه متاثر از منش های ضداستكباری می باشد، از جمله مهمترین موضوعاتی است كه انتظار طرح و تشریح آن از سوی مسوولان و كارشناسان در این دهه می رود.

حجت الاسلام عظیمی اظهار داشت: جهان در شرایطی حساس نظیر مواجهه با موج بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه، همچنین جنبش های ضد سرمایه داری و رد حاكمیت های یك درصدی قرار دارد كه بیان زوایای آن در آیین های دهه فجر سال جاری ضرورت دارد.

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان همچنین گفت: امسال پس از شش سال متوالی، دهه مبارك فجر از تقارن با ماه های حرام محرم و صفر خارج شده و مصادف با ایام ولادت پیامبر اسلام (ص) شده, بر همین اساس محوریت با برگزاری جشن و آیین های مسرت بخش است، اگر چه لازم است این رویكرد به گونه ای لحاظ گردد كه ارزش ها مخدوش نشود.

حجت الاسلام عظیمی بازگویی دستاوردها و عملكردها از سوی ادارات و دوایر دولتی را از دیگر مسایلی دانست كه در برنامه های ایام الله دهه فجر امسال گنجانده شده است.

رییس رییس ستاد بزرگداشت دهه فجر خوزستان، با اشاره به برنامه ریزی جهت اجرای بیش از 10هزار برنامه متنوع در خوزستان در فجر سی و سوم اظهار داشت كه این برنامه ها در قالب 500 عنوان پیش بینی شده و بخش های مختلفی نظیر افتتاحیه ها، جشن ها و آیین های نمادین را شامل می شود.

وی تصریح كرد: حجم برنامه های دهه فجر امسال در خوزستان حدود 30 درصد نسبت به سال گذشته رشد نشان می دهد و از سوی 21 كمیته به اجرا در خواهند آمد.

این مسوول، بهره برداری از ورزشگاه 50 هزار نفری اهواز با حضور رییس جمهوری، برپایی نمایشگاه بزرگ دستاوردهای انقلاب و تجلیل از مبارزان دوران ستم شاهی، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا و تجلیل از خانواده این انسان های وارسته را از جمله مهم ترین برنامه های دهه یاد شده در خوزستان عنوان كرد.

7279/320



:: برچسب‌ها: زمستان , سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

'آمنه محمودی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: تیم شركت ملی حفاری اهواز نیز از تیم های مطرح و مدعی لیگ برتر به شمار می رود ولی حجاب قزوین هم امسال شرایطی مشابه با این تیم خوزستانی دارد و برای باقی ماندن در جمع بالانشینان باید هر طور شده با دست پر از شهر اهواز برگردد.

سرمربی تیم فوتسال حجاب قزوین، كار تیمش برای امتیازگیری در اهواز را سخت خواند و اظهار كرد: حریف خوزستانی ما از چند بازیكن ملی پوش مطرح و بازیكنان با تجربه ای برخوردار است و برای كسب نتیجه مقابل این تیم نباید آنها را دست كم بگیریم.

وی كه تیمش هم اكنون در مكان چهارم جدول رده بندی لیگ برتر ایستاده است، با بیان اینكه حجاب قزوین پیش از این، سابقه پیروزی مقابل تیم شركت ملی حفاری اهواز در خانه خود را داشته است، اظهار كرد: بازیكنان ما به لحاظ فنی چیزی از حریف خود كم ندارند ولی به لحاظ تجربی، تیم شركت ملی حفاری اهواز در وضعیت نسبتا بهتری از حجاب قزوین قرار دارد.

محمودی، اجرای دقیق دستورات تاكتیكی خود از سوی بازیكنان در زمین و دقت شاگردانش در نواختن ضربات آخر به چارچوب دروزاه را عاملی برای پیروزی تیم خود برابر شركت ملی حفاری اهواز برشمرد و اظهار امیدواری كرد، بازیكنانش با توجه به این دو مساله بتوانند سه امتیاز ارزشمند را مقابل رقیب خود بدست آورند.

وی همچنین یادآور شد: تیمش برای مصاف با تیم شركت ملی حفاری اهواز، بازیكن مصدوم و محروم ندارد و با نفرات كامل به دیدار این تیم خوزستانی می رود.

سرمربی تیم فوتسال حجاب قزوین در پایان خاطرنشان كرد: تیم ما امسال برای كسب عملكردی بهتر از سال گذشته در لیگ برتر ظاهر شده است و بنابر این تمام سعی و تلاش خود را انجام می دهیم تا به این هدف دست پیدا كنیم.

تیم فوتسال حجاب قزوین در رقابت های فصل قبل لیگ برتر فوتسال بانوان كشور به مقام سوم دست پیدا كرد.

دیدار تیم های فوتسال حجاب قزوین و شركت ملی حفاری اهواز در هفته هفتم لیگ برتر، فردا (پنجشنبه) در شهر اهواز برگزار می شود.ك/3

7392/616

1589



:: برچسب‌ها: مربع , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 440
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمد خزاعی' عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این رویداد سینمایی در تالار وحدت افزود: در حالی دبیری سی امین دوره جشنواره فیلم فجر را برعهده گرفتم كه وقتی نهال این رویداد فرهنگی در زمین وسیع و غنی فرهنگی كشورم كاشته می شد، هیچ از سینما نمی دانستم اما خوشحالم كه با حضور اساتید، مسوولان و هنرمدان قابل احترام، اكنون خدمتگزار كوچكی برای سینمای بزرگ كشور هستم.

وی ادامه داد: در مجموع 250 میهمان خارجی در سی امین جشنواره فیلم فجر حضور دارند و همچنین 145 فیلم در بخش های مختلف این رویداد به نمایش در می آیند.

دبیر سی امین جشنواره فیلم فجر یادآور شد: امسال برای نخستین بار 22 روز قبل از آغاز جشنواره، اسامی فیلم های حاضر در این رویداد مشخص شد و همچنین جدول برنامه جشنواره همزمان با پیش فروش بلیت ها در اختیار علاقه مندان به سینما قرار گرفت.

خزاعی سپس خطاب به حاضران در تالار وحدت گفت: اگر جشنواره فیلم فجر در گام سی ام رضایت شما را به همراه داشته باشد، این اتفاق حاصل تلاش خانواده سینما بوده و من در این زمینه هیچ تاثیری نداشته ام.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

فراهنگ ** 1983 ** ا.خ ** 9173 ** 1071



:: برچسب‌ها: باند , سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

مسوول كمیته بسیبال هیات انجمنهای ورزشی كرمان در این خصوص به ایرنا گفت: این رقابتها با حضور چهار تیم كرمان، بوشهر، البرز و گیلان تا جمعه هفته جاری ادامه دارد.

'مهدی بهرامپور' افزود: در مجموع شش مسابقه در ورزشگاه سلیمی كیا كرمان به صورت دوره ای برگزار و قهرمان این رقابتها مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: 12 تیم در مرحله مقدماتی این مسابقات در دو منطقه شمال و جنوب كشور به رقابت با یكدیگر پرداختند كه چهار تیم كنونی به مرحله نهایی صعود كرده اند.

او افزود: سه داور كرمانی و یك داور از تهران كار قضاوت مرحله نهایی رقابتهای بیسبال باشگاههای كشور را بر عهده دارند.

وی گفت: در پایان این رقابتها افراد برتر تیمها به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

مسوول كمیته بسیبال هیات انجمنهای ورزشی كرمان بیان كرد: تیم ملی بیسبال مردان خود را برای رقابتهای آسیایی پاكستان كه فروردین ماه سال آینده برگزار می شود آماده خواهد كرد.ك/3

7443/8154



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 515
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا ، العربی در مصاحبه اختصاصی با راشا تودی گفت : مهم ترین نكته در موضع گیری های روسیه، درخواست این كشور برای توقف فوری خشونت ها است كه این مساله پایه و اساس هر تلاشی برای حل بحران سوریه به شمار می آید .

العربی در ادامه به ابعاد مثبت موضع گیری روسیه در قبال حوادث سوریه اشاره كرد و تصریح نمود كه دعوت مسكو برای نشستن مخالفان و دولت سوریه بر سر یك میز برای مذاكره با هم و حل مشكلات موجود از جمله موارد بسیار مهم و مثبت این موضع گیری است .

العربی در ادامه تاكید كرد كه هدف اصلی ، حل سیاسی بحران سوریه است .

گفتنی است چند روز پیش روسیه طرح مذاكره مخالفان با دولت سوریه را در مسكو مطرح كرده بود اما مخالفان دولت با این طرح مخالفت كردند .

گفتنی است در حالی دبیركل اتحادیه عرب از موضع گیری های روسیه تمجید می كند كه این كشور تهدید كرده هرگونه قطعنامه ای برای اعمال فشار بر بشار اسد برای كناره گیری از قدرت را در شورای امنیت وتو می كند و از سوی دیگر این اتحادیه خواهان بین المللی كردن بحران سوریه است اما روسیه با این مساله اعلام مخالفت كرده است .

مترجمام **2041 **2047**



:: برچسب‌ها: پاییز , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

'پرویز مظلومی' امروز چهارشنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس خاطرنشان كرد: سال های گذشته همیشه پیش از شهرآورد محتاط بازی می كردیم، اما دیگر آن زمان گذشته است .

وی افزود: به بازیكنان 2 اخطاره گفته بودم كه در دیدار با تراكتورسازی مقداری آرام تر از همیشه بازی كنند اما فوتبال همیشه غیر قابل پیش بینی است و شرایط آن دیدار طوری بود كه نمی توانستیم محتاط باشیم.

سرمربی استقلال ادامه داد: به بازیكنان تیم استقلال ایمان دارم و آنان بارها نشان داده اند كه به خوبی می توانند شرایط دشوار را به سود خود پایان دهند و غیبت چند بازیكن اصلی ما مسئولیت دیگران را سنگین تر می كند.

وی با اشاره به مبهم بودن شرایط مجتبی جباری برای دیدار پنجشنبه با پرسپولیس ادامه داد: شرایط جباری فردا مشخص می شود و به طور یقین اگر حضور در میدان، آینده این بازیكن را به خطر بیاندازد و مصدومیت را شدیدتر كند از وی استفاده نمی كنیم چراكه جباری بازیكن باارزشی برای استقلال و تیم ملی است.

مظلومی در مورد تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس تیم خوبی است كه با حضور دنیزلی بازی بهتری را نسبت به ابتدای فصل به نمایش می گذارد، اما بازی شهرآورد حساسیت خاص خود را دارد و استقلال برای پیروزی در این دیدار مهم از هر لحاظ آماده است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل فشردگی دیدارهای لیگ برتر پس از بازی با تراكتورسازی در شرایط جوی تهران تنها توانستیم ریكاوری انجام دهیم و خستگی بازی با تبریز را از بدن بچه ها بیرون كنیم و كار تاكتیكی نداشتیم.

سرمربی استقلال با تاكید به برتری های متوالی تیم خود در شهرآورد خاطرنشان كرد: با توجه به پیروزی در چهار شهرآورد گذشته از نظر روحی در شرایط خوبی هستیم و امیدوارم با حمایت هواداران در بازی فردا به 3 امتیاز برسیم و از هواداران می خواهم كه همچون گذشته تیم را در تمام طول بازی تشویق كنند و انگیزه بازیكنان را با حمایت های خود افزایش بدهند.

وی در مورد داوری دیدار شهرآورد عنوان كرد: جوی كه پس از بازی تراكتورسازی علیه استقلال به كار گرفته شده است نباید روی قضاوت داور شهرآورد تاثیر بگذارد چراكه اشتباه نیز جزئی از بازی فوتبال است، همانطور كه یك پنالتی اشتباه در دیدار با تراكتورسازی گفته شد در بازی های قبلی داوران چند پنالتی را به سود استقلال نگرفته اند.

مظلومی در پاسخ به این سوال كه از چه روشی برای دیدار فردا استفاده می كند گفت: معمولا مربی با شرایط و نفراتی كه دارد تركیب تیم را مشخص می كند و همین جا اعلام می كنم كه به هیچ عنوان مقابل پرسپولیس از سیستم دفاعی استفاده نمی كنیم چراكه دفاع یك نوع باخت محسوب می شود. ایده و نظر ما این نیست كه برای تساوی به میدان برویم چراكه روحیه پیروزی در بین بازیكنان زیاد است و من به عنوان سرمربی این روحیه را ازآنان نمی گیریم.

وی افزود: به رغم اینكه دچار سرما خوردگی شده ام اما به هیچ عنوان استرس بازی فردا را ندارم و در عین حال از پیروزی های گذشته شهرآورد مغرور نیستم.

مظلومی با انتقاد از زمان برگزاری نشست خبری گفت: این نشست ها دقیقا زمانی برگزار می شود كه تیم ها در حال تمرین هستند و به همین دلیل نتوانستم كاپیتان استقلال را به این گفت وگو بیاورم.

3783**1440



:: برچسب‌ها: عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، با نواخته شدن زنگ انقلاب اسلامی، نمایشگاه آثار فرهنگی دانش آموزان ایرانی به مناسبت دهه مبارك فجر در مجتمع آموزشی ولی عصر باكو، افتتاح شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: تقارن 12 بهمن نخستین روز دهه مبارك فجر و آغاز امامت حضرت صاحب الزمان (عج) را به فال نیك می گیرم.

'محمد باقر بهرامی' با تبریك سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افزود: در این روز مردم ایران، شاهد ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به خاك كشور عزیزمان بودند.

وی تصریح كرد: امام خمینی (ره) زمانی وارد خاك كشورمان شدند كه تمام قدرتهای بزرگ واستكبار جهانی، علیرغم خروش مردم ایران هنوز هم از رژیم شاه حمایت می كردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران به اشاره به تحولات كشورهای عربی یاد آورشد: امروز تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران شاهد بیداری اسلامی در كشورهای منطقه از جمله مصر، تونس ، لیبی و یمن هستیم تا جوانان این كشورها، با اتكا به آموزه های اسلامی بتوانند اداره كشور خود را برعهده بگیرند.

بهرامی با بیان اینكه دشمنان ملت ایران امروز در هراس هستند، گفت: آنان به خاطر پیشرفت های علمی، حق گویی ، آزاده خواهی ، حق طلبی و عدالت خواهی ملت ایران در هراسند تا مبادا ملت های دیگر منطقه تحت تاثیر انقلاب اسلامی قرار گیرند.

در ادامه این مراسم ' كیومرث سرمدی ' مدیر مجتمع آموزشی ولی عصر باكو گفت: با نواخته شدن زنگ انقلاب اسلامی، میزبان جوانانی هستیم كه سربازان واقعی رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه های علمی با دشمنان انقلاب هستند.

دراین مراسم علاوه بر دانش آموزان ایرانی، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان و بسیاری از مسئولان نهادهای ایرانی سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال 57 را به میهن اسلامی، گرامی داشتند.

خاورم/1108



:: برچسب‌ها: اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا ، امروز همزمان با سالروز ورود تاریخی امام (ره) صدها موتور و خودرو نیروی انتظامی ، بسیج ، سپاه و تمامی ادارات و نهاد ها باحمل پرچم سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی و نصب تصاویر مقام معظم رهبری و امام راحل (ره) در یاسوج مسیر پنج كیلومتری فرودگاه به سمت گلزار شهدا را رژه رفتند.

به گزارش ایرنا ،حضور و شركت 33دوچرخه سوار بهمراه 33 اسكیت باز بمناسبت سی و سومین سالروز پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی با حمل تمثال مبارك معمار كبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) شكوه و جلوه ای خاص به این مراسم بخشیده بود.

شركت كنندگان سالروز ورود تاریخی بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی را به میهن گرامی داشتند و سپس با حضور در گلزار شهدا نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ادای احترام كردند.

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی كهگیلویه وبویراحمد در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی نعمتی است كه خداوند به ملت ایران عطا كرد و امروزه وظیفه همه پاسداری از انقلاب شكوهمند اسلامی است و باید دستاوردهای آن را برای رهائی مسلمانان جهان به جهان اسلام صادركنیم.

'علی عالی پور' افزود: برای هر چه بهتر برگزاری برنامه های سالگرد سی دومین دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی 30ستاد اصلی و فرعی با 300 كمیته كاری در قالب این ستادها در مركز شهرستان ها و بخش های مختلف استان تشكیل شده است.

وی بیان كرد: امسال برگزاری مراسم و برنامه های دهه پرشكوه فجر انقلاب اسلامی متفاوت تر و باشكوه تر از سالهای قبل در شهرها و نقاط مختلف كهگیلویه وبویراحمد برگزار خواهد شد.

671/7530/681



:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

ژوكوف امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسكو گفت: با تلاش های امام خمینی (ره) بود كه حركت های آزادیبخش در برخی كشورهای جهان شكل گرفت و در برخی دیگر نیز جنبش های رهایی بخش نفس تازه یافتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در شرایطی به پیروزی رسید كه كشورهای جهان میان دو ابرقدرت آمریكا و شوروی سابق تقسیم شده بود و این دو قدرت رویدادهای جهان را تحت كنترل داشتند و بدون اجازه و تمایل آنها كوچك ترین تحولی در ساختارهای سیاسی روی نمی داد.

وی اظهار داشت: امام خمینی بدون اتكا به قدرت های شرق و غرب آن زمان و در سایه تدابیر داهیانه و حمایت مردمی نوع جدیدی از نظام حكومتی را به وجود آورد كه نفوذ آن در دوره كوتاهی در منطقه خاورمیانه و جهان اسلام افزایش یافت و تلنگری به انسان غربی فرورفته در فلسفه مادی زد.

نویسنده روس با بیان اینكه پیشرفت ها در زمینه تلاش برای احقاق حقوق ملت فلسطین از ثمرات مهم انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی است، خاطرنشان كرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حركت مردم فلسطین نیز كه زیر فشارهای آمریكا و اسراییل دچار ركود شده بود، جان تازه یافت.

وی اضافه كرد: مبارزات آزادیبخش در بسیاری از كشورهای اسلامی و عربی همچون مصر و لیبی از انقلاب اسلامی نشات گرفته است و مردم آن را الگویی برای رهایی خود برگزیده اند.

ژوكوف با اشاره به شخصیت بزرگ امام خمینی به ویژه سازش ناپذیری وی اظهار داشت: این رهبر بزرگ در شرایط اوج قدرت رژیم شاه و حمایت كامل آمریكا از آن به قیام برخاست و توانست با هدایت مردم ایران و بسیج آنان به حكومت شاه در این كشور پایان دهد.

وی با اشاره به تاراج ثروتهای طبیعی ایران در دوره محمدرضاشاه توسط آمریكا گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دست آمریكایی ها را از ثروتهای این كشور كوتاه كرد و به ملت ایران راه سیادت و استفاده از منابع طبیعی در جهت پیشرفت و تعالی خود و خودكفایی در عرصه های مختلف را آموخت.

وی افزود: در كتاب خود درباره امام خمینی (ره) تلاش كرده ام تا اقدامات و افكار و ابعاد مختلف شخصیت وی در عرصه های سیاسی و عرفانی و شعر را تشریح كنم.

ژوكوف با بیان اینكه به شدت تحت تاثیر شخصیت، رفتار و شیوه زندگی امام (ره) قرار گرفته است، خاطرنشان كرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران در حالی كه می توانست امكانات فراوان برای زندگی و رفاه خود فراهم آورد، هیچگاه از ساده زیستی و زندگی با قناعت منصرف نشد و همواره با مردم زیست و توانست الگویی عالی از یك رهبر متقی و صالح در جهان شد.

كتاب ژوكوف با عنوان 'امام خمینی (ره) رهبر كبیر انقلاب اسلامی' در سال 1999 به زبان روسی منتشر شد و مجموعه ای از سخنان حضرت امام ( ره ) نیز در این كتاب گردآوری شده است.

اروپام/2242**518



:: برچسب‌ها: کریسمس , کودک , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()