نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار معارف ایرنا از شورای عالی قرآن، 'محمدتقی میرزاجانی' گفت: براساس مصوبه دومین جلسه شورای ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن كریم، آزمون مرحله اول این طرح به صورت غیرحضوری از سه‌شنبه 18 بهمن آغاز می شود و تا دوشنبه 15 اسفند به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: در این مرحله كه به ارسال تلاوت، تحلیل تلاوت و مواردی دیگر اختصاص دارد، لازم است 902نفر شركت كننده در این آزمون در دو بخش قاریان و مدرسان اعم از برادران و خواهران با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی قرآن به نشانی www.scquran.ir شرایط و ضوابط نحوه حضور در اولین مرحله آزمون را مطالعه كنند.

مشاور ارتباطات شورای عالی قرآن افزود: دبیرخانه طرح ارزیابی پس از دریافت آثار شركت‌كنندگان، داوری این آثار را انجام خواهد داد و با توجه به تعدد مراحل عملی و نظری آزمون‌های این طرح، سایر مراحل از ابتدای سال 91 دنبال خواهد شد.

ثبت نام اولین دوره طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن كریم در 20 آذرماه پایان یافت و افرادی كه موفق به ثبت نام نشده‌اند، می‌توانند در دوره های بعدی ثبت نام كنند.

فراهنگ**1003**1588



:: برچسب‌ها: ایتالیا , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا،احمدیه، خالق قدیمی ترین انیمیشن تولید شده در ایران به نام 'ملانصرالدین' پیش از ظهر امروز به دلیل كهولت سن درگذشت.

زنده یاد احمدیه كه در سال 1387 از طرف مركز گسترش سینمای مستند و تجربی به دلیل یك عمر فعالیت هنری مورد تقدیر قرار گرفته بود انیمیشن هایی مانند 'قمر مصنوعی'، 'نارنج و ترنج'، 'خوشه گندم' و 'شكار ماه'را كارگردانی كرده بود.

خبر درگذشت این هنرمند فقید، پنجمین روز برپایی جشنواره فیلم فجر را تحت تاثیر قرار داد و هنرمندان و خبرنگاران حاضر در سینمای اهالی رسانه فجر یاد این هنرمند را گرامی داشتند.

فراهنگ**ا.خ



:: برچسب‌ها: سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، 'عباس معمارنژاد ' روز دوشنبه در مراسم'بهره برداری از سه طرح عمرانی گمرگ قم' افزود: این قانون با هدف ایجاد تحول در گمرك در دو ماه گذشته اجرایی شده و حاصل 12 سال بحث و تبادل نظر در دولت و مجلس است.

وی با بیان اینكه بدنبال كاهش زمان و هزینه انجام تشریفات گمركی هستیم، افزود: موفق شده ایم در 10 ماه گذشته، 20 درصد زمان انجام تشریفات گمركی را كاهش دهیم.

معمارنژاد گفت: در زمان حاضر خدمات در مسیر سبز پنج ساعت، در مسیر زرد كه نیاز به ارایه مدارك بیشتر دارد 25 ساعت و در مسیر قرمز كه نیاز به بازدید محموله است 30 ساعت صورت می گیرد كه نسبتا مطلوب است اما بدنبال كاهش این زمان هستیم.

وی از پیشرفت خدمات در بخش آماده سازی اسناد، حمل و نقل و تخلیه و بارگیری در بنادر كشور خبر داد و افزود: تشریفات گمركی در بنادر كشور حداكثر 48 ساعت طول می كشد.

معمارنژاد، قم را شاهراه ارتباطی كشور ذكر كرد و افزود: مسیر جدید گرمسار به قم ظرفیت قم را افزایش داده ضمن اینكه این شهر به بازارهای عمده مصرف از جمله تهران و اصفهان نزدیك است و این موقعیت قم می تواند به سبك شدن كار تهران كمك كند.

وی در عین حال بر ضرورت تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به 'بندرخشك' تاكید كرد و افزود: بسیاری از محموله های مرزی و بندری می تواند برای تعیین تكلیف و ترخیص به سلفچگان منتقل شود.

سه طرح عمرانی اداره كل گمرگ استان قم روز دوشنبه همزمان با ششمین روز ایام الله دهه فجر با حضور رییس مجلس، رییس كل گمرگ ایران و جمعی از مسئولان استان مورد بهره برداری قرار گرفت و یك طرح نیز كلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا،بهره برداری از سیستم مكانیزه اظهار از راه دور، سالن نگهداری دو هزار و سیصد متری و 'درب گمرگ ـ راه آهن' طرحهای بود كه امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

ایجاد محوطه تخلیه كانتینری شش هزار متری گمرك قم، طرح دیگری بود كه امروز كلنگ زنی آن انجام شد.

569/ 380/



:: برچسب‌ها: تصویر , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا از شركت ملی نفت ایران 'لطفی'افزود:طبق این طرح تمامی ساختمان‌ها با دسته بندی ساختمان مسكونی كوچك و بزرگ، ساختمان‌های اداری دولتی و ساختمان‌های اداری غیردولتی بر اساس معیار مصرف انرژی از رتبه A تا G درجه‌بندی می‌شوند و به ساختمان‌هایی كه حداقل معیار مصرف در آن‌ها رعایت نشود، برچسب تعلق نمی‌گیرد.

وی اظهار داشت: طرح استاندارد برچسب انرژی در ساختمان‌ها با اولویت ساختمان‌های دولتی و ساختمان‌های در دست ساخت به اجرا خواهد رسید.

وی افزود: طرح برچسب انرژی ساختمان برای دریافت شماره ملی استاندارد به سازمان ملی استاندارد ارجاع گردید و برای اجرای طرح و نظارت بر مراحل اعطای برچسب انرژی ساختمان، كارگروه تخصصی با حضور وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط به ویژه سازمان ملی استاندارد و وزارتخانه های نیرو، نفت و وزارت راه و شهرسازی تشكیل و آیین‌نامه اجرایی آن تا خرداد ماه سال 91 تهیه خواهد شد.

لطفی یادآور شد: به استناد ماده 121 قانون برنامه سوم موضوع ماده 20 برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران و براساس ماده 11 سیاست‌های كلی اصلاح الگوی مصرف، تعیین معیارها و مشخصات فنی و استاندارد اجباری انرژی تجهیزات انرژی‌بر، توسط كارگروهی متشكل از وزارتخانه‌های نفت، نیرو، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، سازمان ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط ‌زیست و وزارتخانه‌های ذیربط و مسئولیت كارگروه این ماده در زمینه سوخت و احتراق با وزارت نفت و در زمینه انرژی الكتریكی با وزارت نیرو می باشد كه با توجه به این الزامات قانونی ”طرح تدوین استاندارد معیار مصرف و برچسب انرژی ساختمان” با همكاری مشترك وزارت نیرو و نفت با هدف ارتقاء كیفیت ساختمان به لحاظ مصرف انرژی به انجام رسید.

اقتصام**3917**1319



:: برچسب‌ها: گل , حیوانات , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز دوشنبه دفتر روابط عمومی و امور بین الملل شركت ارتباطات زیرساخت ،' حسن شاهی' افزود: قرارداد نگهداری شبكه راه دورشركت ارتباطات زیرساخت با هفت پیمانكار این شركت وارد دومین سال خود شد .

وی در ادامه با اشاره به این نكته كه در این یك سال شركت ارتباطات زیرساخت موفق شد مسئولیت حاكمیتی خود را به عنوان متولی دولتی ارتباطات كشور انجام دهد ، اظهار داشت :در همین مدت پیمانكاران زیرساخت با جذب نیروهای متخصص و آموزش های لازم به آنان امكانات لازم را برای اداره شبكه زیرساخت فراهم كردند .

شاهی در ادامه توضیح داد: در شبكه حاكمیتی زیرساخت 31 استان كشور به هشت منطقه مخابراتی تقسیم می شود و منطقه یك مخابرات كشوری شامل استان های گیلان، مازندران و گلستان است و شركت« صنایع میكرو موج» نگهداری شبكه راه دور زیرساخت رادر این استانها برعهده گرفته است.

منطقه دو مخابرات كشوری نیز شامل استان های تهران، البرز، قزوین، زنجان، سمنان، قم است و نگهداری شبكه راه دور زیرساخت رادر این استانها شركت «آزمون كیفیت» برعهده دارد.

منطقه سه مخابرات كشوری شامل استان های اصفهان، كرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری است و شركت « تكفام » پیمانكار زیرساخت برای نگهداری شبكه ارتباطی زیرساخت در این استان ها است .

منطقه چهار مخابرات كشوری نیز شامل استان های :آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی، اردبیل است و شركت «كامكار سیستم » پیمانكار زیرساخت در این منطقه است .

منطقه پنج مخابرات كشوری شامل استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان است و شركت« پارس تلفن كار» پیمانكار زیرساخت برای نگهداری شبكه ارتباطی زیرساخت در این استان هاست .

منطقه شش مخابرات كشوری شامل استان های: خوزستان و لرستان است و شركت «دانیال كیا » پیمانكار شبكه راه دور زیرساخت در این منطقه است.

منطقه هفت مخابرات كشوری شامل استانهای فارس، هرمزگان ، بوشهر، كهگیلویه و بویراحمد است و شركت كارخانجات مخابراتی ایران ITMC» نگهداری شبكه راه دور زیرساخت را در این استان ها برعهده دارد.

منطقه هشت مخابرات كشوری شامل استان های: همدان، كرمانشاه، كردستان، مركزی، ایلام است و شركت «كامكار سیستم » پیمانكار زیرساخت در این منطقه است .

به گفته شاهی ،شبكه وسیع راه دور كشور شامل 100 مركز سوئیچ راه دور وحدود 700 ایستگاه راه دوراست .

اقتصام ** 1579**1319



:: برچسب‌ها: ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، لاوروف روز دوشنبه در مسكو در كنفرانس خبری مشترك با وزیر خارجه بحرین گفت: البته برای ما ناخوشایند است كه تهیه كنندگان قطعنامه در باره سوریه آن را شتاب زده به رای گیری گذاشتند.

وی افزود: با وجود این كه درخواست كرده بودیم چند روز فرصت دهند تا وضعیت پس از سفر من و 'میخاییل فرادكوف' (رییس سازمان اطلاعات خارجی روسیه) به سوریه مورد بررسی قرار گیرد، ولی به این درخواست توجهی نشد.

لاوروف خاطرنشان كرد: نیازی به رای گذاشتن شتاب زده قطعنامه درباره سوریه نداشت و آنها می توانستند سه روز دیگر هم صبر كنند.

وزیر امور خارجه روسیه از رویكرد غرب در قبال مسایل سوریه انتقاد كرد و افزود: تنها نكته مهم بر آنان این است كه افرادی را مسوول وضعیت پیش آمده در سوریه معرفی و توجه افكار عمومی را از اقدامات گروه های مسلح ضدحكومتی با پشتیبانی مالی، تسلیحاتی و مشورتی خارجی منحرف كنند.

لاوروف اضافه كرد: برای آنها این امر مهم تر از رسیدن به توافق در شورای امنیت بود.

وی با اشاره به سفر آتی خود به سوریه كه قرار است فردا سه شنبه صورت گیرد، گفت: می خواهیم وضعیت سوریه را نه بر اساس اظهارات تند یكجانبه بلكه بر اساس تحلیل های واقع بینانه ارزیابی كنیم.

روسیه و چین هفته گذشته قطعنامه غربی-عربی در باره سوریه را در شورای امنیت وتو كردند.

اروپام/2242**518



:: برچسب‌ها: باند , زنده , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون كاراته، در آخرین روز این رقابتها تیم زیر 14 سال آذربایجان غربی با تركیب(امیرحسین جوانی، آرش حسین زاده، علیرضا رضا نژاد و رضا خلیل پور) پس از غلبه بر قزاقستان مقابل سودان نتیجه را واگذار كرد و به مدال برنز دست یافت.

در رده سنی زیر 17 سال و در بخش كومیته تیمی (امیر آرام بن، آرش یونسی، متین رسولی ومحمد زارع) نمایندگان كشورمان ابتدا نماینده قزاقستان را شكست دادند، سپس از سد عراق گذشتند و در بازی سوم مقابل نماینده امارات شكست خوردند و به مدال نقره رسیدند.

در رده سنی 12 سال، 'آرش حسین زاده' نمایندگان كویت، یمن و عراق را برد و در بازی مقابل حریفی از ارمنستان شكست خورد و به مدال برنز رسید.

در رده سنی 15 سال، 'محمد زارع' با غلبه بر كاراته كای امارات،ایران و كویت در بازی چهارم به دیگر كاراته كای كویتی باخت و به مدال برنز بسنده كرد.

در رده سنی 17 سال، 'امیر آرام بن' كاراته كاهایی از استرالیا، كویت، امارات و یمن را با شكست بدرقه كرد و با باخت مقابل نماینده ارمنستان مدال نقره را كسب كرد.

در پایان این دوره از رقابتها كه با حضور 650 كاراته كا از 23 كشور در سالن الاهلی امارات برگزار شد تیم مصر به مقام قهرمانی دست یافت و امارات و كویت پایین تر از نمایندگان كشورمان بر سكوی سوم ایستادند.

3783**1440



:: برچسب‌ها: آیفون , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سانتو دومینگو، مطبوعات محلی به نقل از هكتور مندز ناخدای نیروی دریایی افزودند: پس از وقوع این حادثه در روز شنبه در مرحله نخست 11 جسد و سپس 7 جسد دیگر پیدا شد.

همچنین یك مقام دفاع غیرنظامی محلی در استان هاتو مایور گفت كه تاكنون 14 تن از این حادثه جان سالم بدر برده اند، اما مقام ها هنوز بر این باورند كه احتمال نجات یافتن افراد بیشتری وجود دارد.

این قایق در آب های ساحلی 'سابانا دولار مار' در 155 كیلومتری شمال شرق سانتو دومینگو پایتخت جمهوری دومینكن دچار سانحه شد.

مقام های این جمهوری به نقل از نجات یافتگان در یك بیمارستان محلی گفتند: قایق آنها در هوای نامساعد به دلیل هجوم امواج شدید، غرق شد.

مهاجرت غیرقانونی با قایق های بدون استحكام به ویژه به جزیره پورتوریكوی آمریكا مشكل دایمی در جمهوری دومینیكن است كه ساكنان آن اغلب برای گریز از مشكلات اقتصادی و در جستجوی آینده كاری بهتر در صدد فرار از این كشور برمی آیند.

مترجمام**1486** 1514



:: برچسب‌ها: روش , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

'حسن قهرمانی مطلق' روز دوشنبه در جلسه ستاد بحران شهرستان همدان برای بررسی حادثه تاریك دره افزود: تمامی ارگان های مرتبط با این حادثه همكاری مناسبی در امدادرسانی از همان ساعت های اولیه حادثه داشته اند.

وی بیان داشت: هم اكنون گروه های مختلف امدادرسانی روزانه 12 ساعت در جستجوی مفقودشدگان این حادثه هستند.

قهرمانی مطلق با قدردانی از حضور فعال فدراسیون اسكی كشور و كوهنوردان زبده در امدادرسانی پیست اسكی تاریك دره گفت: حضور افراد كارشناس در این حادثه ضروری بود و امیدواریم به زودی به نتیجه برسیم.

وی از نیروی انتظامی و اداره راهور همدان خواست تا ضمن جلوگیری از تردد خودروها به محور گنجنامه به پیست تاریك دره؛ شرایط را برای امدادرسانان هموار سازند.

فرماندار همدان یادآور شد: هم چنین تمامی دستگاه های اجرایی این شهرستان موظف به در اختیار گذاشتن نیروهای متخصص خود در زمینه امدادرسانی در پیست تاریك دره هستند.

وی تاكید كرد: مسوولان امدادرسان حاضر در پیست تاریك دره نیز در صورت لزوم تجهیزات درخواستی خود را اعلام كنند.

قهرمانی مطلق ضمن قدردانی از سپاه و اداره میراث فرهنگی همدان در اعلام آمادگی برای اعزام نیرو گفت: نیروهای پیشنهادی در صورت نیاز به محل اعزام خواهند شد.

7520/551/ 640



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : sadis

'مرضیه وحید دستجردی' روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا با تاكید بر لزوم بررسی تعداد واردات اینگونه پروتزها به كشور و توزیع آنها بین متخصصان افزود: باید اطلاع رسانی های لازم در این زمینه انجام شود تا بیمارانی كه از این پروتزها استفاده كرده اند برای بررسی های بیشتر دوباره به متخصصان معالج خود مراجعه كنند.

وی خاطرنشان كرد چنانچه پروتزهای PIP در مراكز خصوصی توزیع شده باشند، قابل پیگیری است و می توان آدرس بیماران را در پرونده های بیمارستان جستجو كرد.

وزیر بهداشت ادامه داد چنانچه استفاده از این پروتزها در بخش دولتی اتفاق افتاده باشد، معمولا در بخش های سرطانی و برای انجام عمل 'مستكتومی' -عمل برداشتن سینه- است كه در این بخش هم می توان به بیماران دسترسی داشت.

دستجردی گفت:اگر پروتزهای PIP در بخش خصوصی برای انجام عمل زیبایی نیز استفاده شده باشند ، حتما نیاز به پیگیری دارد.

وی با تاكید بر لزوم اطلاع رسانی به بیماران درباره احتمال سرطان زا بودن این پروتزها یادآور شد قبلا برای عمل های سینه از 'تزریق ژل' استفاده می شد كه اكنون این اقدام سرطان زا شناخته شده و استفاده از پروتزها جایگزین آن شده است اما حتما پروتزها باید از نوعی باشند كه پاره نشوند تا خطری برای بیمار ایجاد نشود.

'سعیدرضا شاهمرادی' مدیركل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز پیش از این در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به زنان استفاده كننده از پروتزهای سینه ساخت شركت فرانسوی PIP توصیه كرده بود برای معاینه و تعویض احتمالی این پروتزها به دلیل اعلام احتمال سرطان زا بودن آنها به پزشك معالج خود مراجعه كنند.

به گفته وی، دو هزار پروتز شركت فرانسوی PIP وارد كشور شده است كه به محض اعلام احتمال سرطان زا بودن آنها، یك هزار و 50 عدد آن جمع آوری و به شركت وارد كننده باز گردانده شد، اما تعدادی از آنها برای بیماران مصرف شده است.

اجتمام**9185**1572



:: برچسب‌ها: خام , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()